Jag ska rösta på Björn Ranelid!



Clown och föremål för min röst i kväll.

I inget annat
land än Sverige tar man Eurovision på allvar. Varför gör så många svenskar det? Jag jobbar med en hel del europeer, och de säger alltid att det de blev mest förvånade över när de flyttade hit var att svenskar faktiskt gillar melodifestivalen. Utomeuropeerna är förvånade av andra anledningar.

Jag ska för
första gången i mitt liv rösta i den där pajastävlingen, och jag ska rösta på Björn Ranelid. Av den enkla anledningen att han är en sån pajas att det kan vara början till att sänka melodifestivalen i Sverige rejält.

Kommentarer
Postat av: Martin

Det gick bra för rikspajasen! :)

2012-02-19 @ 10:56:44
Postat av: Lasse Strömberg

Jag hoppas du lyckas!

Det var många år sedan melodifestivalen spårade ur fullkomligt.

2012-02-20 @ 22:37:18
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja det gick ju bra! Jag glömde faktiskt bort att rösta för jag återupptäckte Command and Conquer, men i själva finalen ska jag definitivt rösta, för jag vill ha honom till eurovision!

2012-02-23 @ 18:34:10
Postat av: CeciliaT

Jag kommer att rösta på honom men av andra skäl. Jag tycker om honom för han håller sig inte inom strikta ramar. Han skiter i vad folk tycker och hans tyngs inte ner av jantelagens ok. Visst, han har ett stort ego men det är han knappast ensam om. Att våga är stort. Jag förstår inte riktigt varför folk hatar honom så. Sen tycker jag faktiskt att låten var lite udda och kul från allt annat trams.

Jag struntar i om melodifestivalen finns kvar eller inte man måste ju inte titta. Det finns så mycket skit på TV som 100 ggr värre än detta spektakel.

2012-02-27 @ 22:43:29
Postat av: Nicklas Eriksson

He. Är det någon i detta avlånga land som tyngs av den så är det väl Björn Ranelid. Det är därför han så desperat måste söka bekräftelse på alla möjliga och omöjliga sätt.



Det där med "man måste inte titta" biter inte på mig. Melodifestivalen är näst Big Brother själva lågvattenmärket på obildning och kulturmörker inom arbetarklassen och måste bort. Och då ser jag helst att den välter av sin egen tyngd och sina lefötter.

2012-03-01 @ 20:14:53
Postat av: Johannes

Jag har faktiskt varit på föreläsning eller föredrag är nog bättre ord, med honom för några år sedan. Det var hm, intressant. Köpte med mig några av hans böcker påvägen hem också men har inte öppnat någon av böckerna ännu. Jag gillar väl honom delvis. Hans vältalighet och lekande med ord och just att han är "egen". Dock är knappast den där festivalen hans forum...



Att han sen har världens största ego och hans bidrag var så dåligt att det inte fanns, är ju en annan femma. Och gärna överdriver sin utsatthet lite, även om jag säkert tror han fått utstå mycket skit av folk som på allvar tar festivalen på allvar...



Men jag förstår dock fortfarande inte att folk hakar upp sig på att just dem gick vidare fast de var så dåliga. Hallå!? Var har ni varit dem senaste 15 åren i den där festivalen? De mest genomusla bidragen går ju till final och förra året vann en tondöv Eric Saade hela skiten. Och sen är folk fortfarande förvånande att vissa går vidare...



Ofattbart.

2012-03-03 @ 19:58:02
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: T

jag gjorde detsamma, kamrat!

2012-05-06 @ 22:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0