Annie, jag är inte förvånad.



Mini-Margret från Värnamo

Jag började blogga för LO Ung, vad kan det ha varit, 2004? Något i den stilen? Jaja. Redan då anade jag vad som skulle komma. Internet hade förvandlats till högerns vidöppna dyngbrunn, och allsköns tokar var inne på våra bloggar och skrev all möjlig skit.

Dock fanns det undantag. Ja, inte när det kom till det ideologiska, men hon uttryckte sig annorlunda än de hatiska, och rädda sverigedemokraterna som tycktes lika många som de riktiga gråsuggorna som krälar fram när man lyfter på en riktig sten, reaktionären Linda Skugge, teknokraten Lennart Regebro eller våldsuppmanaren Johan Ingerö. Men det underliggande budskapet var lika illa som deras. Annie Johansson, numera Annie Lööf, näringsminister och ledare för Centern, var ständig kommentator på våra bloggar.

Hon och jag utkämpade mången bloggbatalj, och visst var hon vältalig. Men jag märkte tvä saker väldigt fort: hon var inte speciellt smart, och hon klarade inte av när man pressade henne. Därför är jag inte särdeles förvånad över att hon nu har problem med att definiera "Folkrepubliken" Kina som antingen diktatur eller demokrati.

Och följer hon samma mönster som hon gjorde då lär hon falla ihop som en origamisvan och försvinna ut i föredettingarnas mörker när hon har fällt några fler riktiga grodor och Centern inser att de inte kommer att klara spärren med henne som partiledare.

Kommentarer
Postat av: Martin

Sinnebilden av en Ayn Rand inspirerad "hjälte". Sinnebilden av Dunning Kruger effekten.

2012-04-26 @ 00:02:31
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja herregud, nästa steg blir väl att hon blir raelian. Ungefär lika hög verklighetsförankring.

2012-04-26 @ 22:28:52
Postat av: Johannes

Det Annie är "bra" på är att le, se snäll och glad ut, samtidigt som hon levererar ut, oavsett sakfrågor standardfraser som "Vi i Centerpartiet...". Skrev ett blogginlägg om att det verkligen räcker med att lyssna på henne en gång, sen har du oavsett ämne hört allt du behöver höra från henne. Det finns sällan någon relevans i det hon säger, ingen form av argumentation och inte heller svarar hon på frågorna.



I Centerpartiet och inom "liberala" kretsar överlag ses som hon någon slags frälsare och med framtiden för sig. Det är faktiskt svårt att förstå hur denna inkompetenta människa kan uppskattas... Men jag vet inte, det kanske just är en svammel maskin utan någon som helst kunskap dem vill ha?

2012-04-28 @ 23:36:49
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: Martin

Raelianerna var med och demonstrerade emot kriget i Irak. Jag såg inte Annie Lööf där, så för mig skulle en sådan utveckling vara ett steg uppåt för henne.

2012-06-20 @ 08:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0