SAC:s vidriga arbetsmetoder?



Vilka är de avskyvärda arbetsmetoderna?



Sitter och
roar mig med att läsa indignerade liberalers åsikter om mitt fackförbund och deras "vidriga arbetsmetoder" (autentisk kommentar!) på Dagens Konflikt.

Jag frågar
mig vilka dessa är? Att i alla lägen stå upp för sina medlemmar? Att ha den mest djupgående interndemokrati jag har stött på i någon folkrörelse jag har sett? Att solidariskt stå upp för varandra mot de som utnyttjar oss eftersom ingen annan gör det?

Vilka är syndikalisternas "vidriga arbetsmetoder" egentligen? Gud vad svenskar är historielösa. Alla rättigheter vi idag har som medborgare, ALLA, har tillkommit via arbetsplatskamp, direkt eller indirekt. Det är ingen som har givit dem till oss för att vara snälla bara så ni vet det.

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är bara vissa som skall få hävda sitt egenintresse här i världen, arbetaren skall veta sin plats. Det är väl deras grundfilosofi.

2011-10-29 @ 19:00:08
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja såklart. Men jag skulle så gärna vilja veta vad det är som är så avskyvärt. Jag sätter en hundring på att det är skadestånden som de små studenterna utan förhandlingserfarenhet upprörs över.

2011-10-31 @ 20:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0