Tankar om förmiddagen

I några veckor nu har jag varit omväxlande snickare och målare och lite elektriker. Men absolut inte fastighetstekniker. Som jag är anställd som. Jag och arbetskompisen bygger om vår lokal på Hisingen till en del verkstad/garage och en del kontor. Vi har byggt tre rum som ska användas till kontor, förråd och vilorum för den som har nattjouren. Nu håller vi på att bygga tre och en halv meter höga väggar för omklädningsrummet och sedan ska vi bygga in verkstadsdelen helt.

Sen håller jag på och vacklar. Jag ska inte vara med i Elektrikerna längre, det är inget fack jag är betjänt av att vara med i. Min arbetsköpare har gått med i vampyrorganisationen Almega och därmed kan jag vara med i Fastighets igen, om jag vill. Mina sympatier ligger ju klart närmare revolutionära SAC är sossemesiga LO... Samtidigt har jag varit med i Fastighets i femton år. Hmm. Vi får se.

En tredje tekniker har anställts på bolaget, han börjar hos oss i mars. Ska bli för jävla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0