Sluta mumla och säg om ni vill för jösse namn!

"Nej". "Nej säger jag och ni får respektera det". "Nej, det kan jag inte se mig själv som". "Nej det är inte upp till mig".

Det är det enda som hörs i dessa dagar. Från sossar, såklart. När de får frågan om de skulle kunna tänka sig att leda partiet. För i S får man inte vilja leda. Man ska vänta tills valberedningen hör av sig, då får man säga ja. Det är en sympatisk tanke som jag egentligen stöder. Man ska inte lyfta fram personer före parti. En enskilds åsikter ska inte riskera att kompromettera partiets politik över rörelsens.

Det är därför alla
negationer duggar tätt i dessa dagar. Men det är en liten hake med det här fina förfarandet och denna goda tanke. Sen Mona Sahlin sa att hon kommer att avgå har en del människor frågat mig eftersom de vet om att jag har varit med i sossarna varför det är såhär. De har inte för sitt liv kunnat begripa varför alla dessa högdjur säger nej, nej och nej. De betraktar det som att politikerna är ovilliga, och man vill inte rösta på en politiker som egentligen inte vill leda sitt parti. De flesta svenskar nuförtiden har ingen kontakt med någon folkrörelse idag och de flesta har i bästa fall en vag aning om vad en valberedning gör. Det är min erfarenhet. Därför kommer de inte att rösta på vilken sosse det nu blir som till sist säger det efterlängtade "JA JA JA!!!" som de innerst inne allihop går runt och vill ut med.

Jag röstar inte på sossarna själv, kommer aldrig mer att göra det. Men jag ser hellre en regering ledd av S än en regering ledd av Sveriges Ronald Reagan*, Fredrik Reinfeldt. Därför säger jag: släpp det gamla. Sluta med ert trista nej-nej-nej:ande! Ni framstår inte som vinnare när ni håller på att neka konsekvent, ni framstår som sura underliga och inbundna. Tala tydligt om ifall ni vill, för jag vet att majoriteten av er som får frågan faktiskt vill det.

Då framstår i alla fall den som till sist blir vald som en vinnare och inte som en motvillig, konstig surkorv som ställer upp för att ingen annan ville.

*= Ronald Reagan var USA:s president 1980-1988. Han lurade i den amerikanska arbetarklassen att de i själva verket var medelklass och det är precis vad Fredrik Reinfeldt håller på med i Sverige och med den svenska arbetarklassen.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Windeskog

Du är inte seriös nu va?

2010-11-18 @ 20:47:33
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo helt och hållet. Varför skulle jag inte vara det?

2010-11-19 @ 11:43:53
Postat av: Lasse Strömberg

Borgarna vill ju förbjuda jantelagen, det kanske har slagit igenom hos sossarna också? :-)

2010-11-19 @ 15:31:04
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Haha, ja kanske det=)

2010-11-19 @ 22:46:56
Postat av: Malin

Jag håller med dig och dina kamrater. Det skulle kännas mycket roligare att rösta på en som säger att den vill bli partiledare. Även om de inte "får" säga ja så hade det känts trovärdigare om de som ville sa att de ville. Typ; -Jag vill ,men det är upp till valberedning och kongress. Ska det sitta så jävla långt inne =)

/Malin (som vill behålla Stefan för sig själv)

2010-11-24 @ 10:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0