Ibland undrar jag om det är värt det...

När jag ser filmen om hur Lars Vilks blir överfallen av ett religiöst vårdfall under en föreläsning, när jag hör hur en massa folk under tumultet står och vrålar "gud är större" och när batongslagen viner och pepparsprejen yr undrar jag om det antirasistiska och antifascistiska arbete jag lägger ned är värt det.

För det här
vinner då inga fans åt alla de normalt funtade muslimer som lever i Sverige och som bara vill leva sina liv i fred. Ni som ägnar er åt våld och förföljelse av Lars Vilks måste fatta att det är just i Sverige ni lever. Inte i någon teokrati a la Iran eller Saudiarabien. Ni måste fatta att konstnärer har rätt att göra sånt här i Sverige. Ni måste fatta att såna här idiotutspel skadar er och era muslimska medtroende tusen gånger mer än ni någonsin kan skada Lars Vilks.

I Sverige har vi rätt att ägna oss åt vilken blasfemi vi känner för gott. I Sverige har vi rätt att visa filmer om profeten på gaybar, vi har faktiskt det. Och det måste ni köpa. Trist, men så är det. Ni måste.

Den dagen vi
viker ner oss för religiöst fanatiskt patrask som visades på den här filmen, den dagen är vi jävligt illa ute. Jag tycker så jävla synd om alla normala (jag hoppades in i det längsta att det skulle vara utklädda nassar, men det var det inte). Släng ut idioterna ni har bland er säger jag. Ni behöver inte gilla det Lars Vilks gör och det är okej att hata honom, själv avskyr jag hans så kallade konst, men det spelar ingen som helst roll för ni får ändå inte röra honom.

För er, min och allas vår skull, gå ut och säg att ni inte accepterar en sån här sak till från andra muslimer. För varje gång ni gör en sån här grej röstar hundra till på pseudofascisterna i SD, och tro mig, ni vill inte det.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Windeskog

Filmen talar för sig själv, islam är medeltidsfundamentalism och har inget i en civiliserad kultur att göra.

2010-05-12 @ 09:27:12
Postat av: Rebecca

Första gången jag är inne på din blogg, och har bara läst detta inlägg. Men det var riktigt bra.

Så synd när idioter förstör för andra

2010-05-12 @ 09:32:36
URL: http://www.rebeccabakszt.se
Postat av: Gosef

Jag skulle vilja se vad som hade hänt om Lars Wilks hade visat en film med 2 män utklädda till """nationalister""" ha gay-sex framför alla ND's medlemmar..

2010-05-12 @ 10:45:55
Postat av: Gosef

Det var ett svar till Jimmy, annars håller jag med om blogginlägget.

2010-05-12 @ 10:46:45
Postat av: Jimmy Windeskog

@ Gosef:

Du kan ju jämföra med Ecce Homo som kränkte både kristna och nationalister. De enda som tog våld mot denna provokation var kristna syrianier.



Civiliserade människor beter sig bättre än dessa medeltida kulturberikare.

2010-05-12 @ 11:30:53
Postat av: Gosef

Eller så jämför vi med ett mer samtida exempel..



"Den ledande nationaldemokraten Marc Abramsson har häktats misstänkt för det brutala överfallet under Pride-paraden.

Facundo Unia, 27, misshandlades svårt med sparkar och slag."



http://www.expressen.se/1.62622

2010-05-12 @ 12:16:30
Postat av: Nicklas Eriksson

Jimmy: det är ju bara att lyfta på hatten för arkitekterna som lyckats bygga en aula stor nog att få in ALLA kristna syrianer och muslimer i Sverige på en gång! Fantastiskt...



Gosef: ja, det förstår man ju att kulturberikaren Marc inte är så civiliserad (stava Mark med c, vad är det för jävla ytländska fasoner?).

2010-05-12 @ 12:29:18
Postat av: Jimmy Windeskog

@ Gosef:

Att demonstera mot pedofili och försvara sig mot AFA är knappast att jämföra enligt mig!



@ Nicklas Eriksson:

Anklaga alla kristna syrianer om du vill, jag talade bara om de antidemokratiska våldsverkarna. Fast du tycker väl att deras handling är värd att försvara då antar jag?

2010-05-12 @ 13:38:18
Postat av: Nicklas Eriksson

Jimmy, du visar med all önskvärd tydlighet att du är lika intolerant (och barnslig!) som de som anföll Vilks när du jämför Priden med pedofili.

2010-05-12 @ 16:37:43
Postat av: Jimmy Windeskog

Niklas, jag jämför inte Pride med pedofili, men den NDU-protest som AFA attackerade handlade ju om sexualisering av småbarn och det måste väl ändå även du se som motbjudande.



Fast det spelar ingen roll egentligen, extremister som AFA eller muslimer har ingen som helst rätt att angripa den svenska yttrandefriheten oavsett om man är mot sexualisering av sexåringar eller undermåliga konstverk. Det tror jag också du inser och ord som "När jag ser filmen om hur Lars Vilks blir överfallen av ett religiöst vårdfall under en föreläsning, när jag hör hur en massa folk under tumultet står och vrålar "gud är större" och när batongslagen viner och pepparsprejen yr undrar jag om det antirasistiska och antifascistiska arbete jag lägger ned är värt det. " visar att det finns hopp även för dig!

2010-05-13 @ 14:47:13
Postat av: HellBoy

Bara och tacka och ta emot...hoppas SD:s bästa valarbetare fortsätter jobba på i samma goda anda hela vägen fram till valurnorna.

2010-05-13 @ 23:17:33
Postat av: Johannes

Jag kan bara instämma i ditt inlägg, Nicklas. Varenda gång jag läser om hur Vilks attackerats så tänker jag just det du skrev, att SD får desto fler röster och det är så j-vla tråkigt och motbjudande.

2010-05-14 @ 14:36:02
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Inte en chans. De ville bara missuppfatta det faktum att RFSL:s då ledande representanter ville påvisa det faktum att HBT inte väljs utan är något man föds till (deras tes). Det valde fascisterna att slå ner på. Inget annat.



HellBoy, jag är faktiskt inte ett dugg orolig för att SD ska komma in i riksdagen (något som inte är speciellt säkert alls, jmfr LibDem:s opinionssiffror kontra hur många som faktiskt röstade på dem). De kommer inte att få något som helst att säga till om, givet att de bryr sig om att ens gå dit.



Johannes: man kan dra en parallell till vad sossarna brukar säga om sig själva: att de skakat lössen ur den röda fanan om oss kommunister. Nu är det dags för muslimerna i Sverige att skaka lössen ur den gröna fanan...

2010-05-14 @ 19:12:06
Postat av: HellBoy

Vadslagning utlyses huruvida SD kommer in eller inte....500spänn på att SD sitter i riksdagen närmaste 4 åren, någon? Nicke,sätter du emot?

2010-05-15 @ 03:00:20
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej, jag tror nämligen att de kommer in. Jag tror inte att de får över 4% i riket, men de får garanterat mer än 12% i Skåne, och då kommer de i i vilket fall.



Men "sitter i riksdagen" tror jag inte att de kommer att göra så värst mycket, det är ju ett parti som är känt som "De tomma stolarnas parti" i de flesta av de församlingar de är invalda i.

2010-05-15 @ 10:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0