Storbritannien tar de första stegen mot klasskrig.



The people of Britain´s going to civil war

Den nyliberala
EU-politiken är det som kommer att driva Europa in i nya krig, inte storvulna teorier om härskarraser och annat bull även om det kommer att spä på såklart. För nyliberalism skapar fattigdom, och när Storbritannien anonnserar att man vill sänka utgifterna för den offentliga sektorn med så mycket som 40% (1000 miljarder kronor) i ett land där fattigdomen ökar för varje år, och att det skulle innebära upp till 600000 jobb bort i denna sektor (jobb som såklart aldrig återkommer - någonstans) - samitidgt som skatterna ska öka i kombination med frysta löner - så är det lätt att se framför sig hur Englands trasproletariat, de så kallade chavsen kommer att öka och öka och öka tills kritisk massa uppnås. Dessa svårt fattiga familjer lever på runt 7000£ per år.

Och då mina vänner, kommer Storbritannien till slut att befinna sig på randen till ett inbördeskrig. Men inte ett som härjar en avlägsen provins som Nordirland. Detta kommer att ta plats i London, Birmingham, Liverpool, Manchester och Middlesbrough. I mindre städer som Bradford rasar de redan, men det syns aldrig i media så därför vet folk inte om det.

Jag är sedan mina sena tonår passionerad anglofil genom mitt intresse för skinheadkulturen och ska- och reggaemusiken. Trots detta besöker jag sällan England (på grund av en fru som föredrar semestrar i sydlig riktining). Men jag minns första gången jag besökte ön som artonåring på en tågluff. I och med att jag kom som helt oorganiserad turist fick jag se delar av London som jag lovar att mycket få tonåringar får se och saker som där sker. Jag minns att mina första intryck var något i stil med: "Jävlar vad sjabbigt och nedgånget här är!". Jag visste såklart redan att England inte var som Sverige, men att skillnaden var så stor hade jag svårt att greppa förrän jag fick se det med egna ögon.

Utanför vårt vandrarhem i West Londons förorter bodde en man i ett bilvrak. Inne i vandrarhemmet blev varje dag en annan man hämtad av polis varje dag för att han upprepade gånger gjorde inbrott - för att ha någon varmare stans att sova än en bil. Varje dag hämtad, varje dag släppt - och varje dag tillbaka igen. Det är lätt att se att sådana som de två männen inte har någon som helst glädje av de totalt galna förslag till nedskärningar som regeringen Cameron nu aviserar.

De liberaler som vill genomföra sådant här kommer givetvis inte att ta något ansvar när konflikter som pyrt i årtionden redan eskalerar i fullskaliga gatustrider som inte lägger sig. Det gör de aldrig. Istället kommer de att skylla på att det är lata medelklassungar som vill göra lite uppror. Men de vägrar se sanningen, och den är att bakom de här eventuella medlekalssungarna längst fram finns massor på flera tusen som är vanligt folk som fått nog, som inte slår sönder något.

Ännu.



Såhär bor en del barnfamiljer i Storbritannien. Idag. Bilden tagen från Church Times.



Andra såhär. Church Times här också.



Såhär fördelar sig fattigdomen i Storbritannien.


Kommentarer
Postat av: Michael Häggqvist

...och bakom dem finns många miljoner medelklassmänniskor som är trötta på folk som förstör och slåss...



Känns sittuationen igen? Så var det i Tyskland innan Hitler kom till makten... Om det blir ett sk klasskrig så kan bara extremhögern vinna på det... Alla som inte ser sig som "fattiga" kommer att rösta på/ hålla på, de som vill ta i med hårdhanskarna emot de som förstör.... = Fascism...



2010-07-05 @ 11:18:50
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja om arbetarklassen är outbildad. Det är det som extremhögerns stormtrupper växer ut. Med medelklassens goda minne och överklassens tillåtelse förstås. Det är där vi kommunister kommer in i bilden.

2010-07-05 @ 11:29:00
Postat av: Greta Svensson

"Kan man vara rasist och jobba på Migrationsverket? Nej, inte om det tar sig den här formen, då är man inte lämplig att handlägga ärenden som rör andra människor", säger Jonas Lindgren.

- Seriös?! Om han är verkligen en milimeter ärlig på sin attityd varför då de sionistiska rasisterna fortfarande i maktpositioner i sådana smutsiga myndigheter?

- Konkret namn? Vilken sekt?

- Handläggarens namn t.ex. israeliska demaskerade agenten kurdoförrädiska judekonvert Fadime BAKIR.

- Sekt då?

- Sekt t.ex. Knutby-sekt, mestadels fanatiska helt cyniska provokatörer av den ökända sekten erövrar Uppsala avdelningen av Migrationsverket. Stegvis andra offentliga områdena genom liknande jäviga metoder....

- (Dödstystnad)...

- Svara då!

- (Prutt)!!!

Då tittar Johan LINDGREN ned på sina fötter... Även sina nära kamrater föredrar att lämna scenen som svansen nere....

- Analysera den här graden av dubbelmoralen, hur du vill nu!





~~~~~~~~~~~~~~





Relaterade info-källan:

http://politisktinkorrekt.info/kontakttips/



eller lika innehållsrika:

http://gotiskaklubben.wordpress.com/2010/07/03/stall-jerzy-sarnecki-infor-domstol/



plus faktarika avslöjande f.d. Miggan som liknar Merit Wager:

http://daddys.blogg.se/2009/december/detta-ar-ondska-i-sin-renaste-form.html



http://beskt.wordpress.com/2010/06/02/varfor-jag-inte-fordomer-israel/



http://www.rodgron.se/nyheter/rodgrona-fordomer-israels-aktion/



http://www.politikerbloggen.se/2010/06/01/32224/



http://www.henrikalexandersson.blogspot.com/



http://tanjabergkvist.wordpress.com/2010/06/27/repris-pa-genusperspektiv-svensk-skola-och-snalla-apor/



http://www.sapereaude.se/blog/?p=6676



http://www.fria.nu/artikel/84055



http://natverkmotpk.blogspot.com/2010/06/varfor-jag-inte-fordomer-israel.html



http://meritwager.wordpress.com/about/



Notiz: F. MALM hävdar nu att: "Den fanatiske migrantmanipulatören käring Merit Barbara WAGER förvandlades till skvallermaskin i sina sista dagar i livet, skriver att någon likasinnade ANONYMA MIGGAN mailar-!- till henne som låter påhittad källa att tjalla vidare.... Men i verkligheten den ANONYMA falskaren är den dogmatiska lögnaren SJÄLVA, ingen annan. Hon lurar sig själv genom sådana klassiska imperialistiska förvrängnings TEATER. Visst, stå-upp komiker tanten spelar sina komiska hallisunationer, fast på NÄTET"

- Men Fredrik, det låter ju att sådana utspel vara din sann profession i verkligheten; eller kanske möjligen ärvde du den attitydshandikkappade fanatismen av sådana historieförvrängare, därför blev du avundsjuk på den illisionärande judinnan i senaste tider?! Du är som israels kontraktor sprider påhittiga hjärntvättsartiklar som ZOG-gy piggy?

- Nejdå! Jag själv är jude liksom den käringen!

- Jådå! Det är ju eran gemene talmudian tradition t.o.m. genetiska deformatiska karaktären av liknelsen, också...

- ?!



http://markuswiechel.wordpress.com/



http://bortkopplad.se/bloggo/2010/05/01/svenskarna-gillar-sds-invandringspolitik/





http://sdlandskrona.blogspot.com/



http://changfrick.blogspot.com/



http://ianwachtmeister.wordpress.com/2010/04/18/jorden-talar-till-oss/#comments



http://williampetzall.wordpress.com/



http://sundinmathias.blogspot.com/



http://thereseborg.wordpress.com/2010/07/04/de-odemokratiska-sverigedemokraterna/#comments



http://www.webbprodukter.se/massmail/politiker/

Postat av: Lasse Strömberg

Du har helt rätt.

Cynismen fick ett ansikte i Thatcher, som om fattigdomen sa: "se till att de har tak över huvudet och mat och kan se på TV. Då håller sig de fattiga lugna och ställer inga krav".

Jag tror Reinfeldt & Co tagit det till sig.

2010-07-06 @ 19:33:48
URL: http://fotolasse.se
Postat av: Cheezle

Greta: Gå omedelbart och ta dina mediciner.

2010-07-06 @ 21:12:42
URL: http://rodalund.wordpress.com/
Postat av: Thomas Nilson

Jättekul artikel tycker jag. Dom konservativa har varit vid makten en månad, vem skapade detta kaos från början?????? Jag måste nog ställa frågan, är ni friska eller??? Citat"Såhär bor en del barnfamiljer i Storbritannien. Idag." tror du på allvar att dom flyttade in idag? Vakna upp och inse att i stort sett alla länder i världen utom två har insett att socialismen är död och odemokratisk.

Glöm inte bort att dom värsta massmördarna är kommunisterna, och dom vill vi ju inte ha tillbaka, eller hur?

2010-07-08 @ 02:57:01
Postat av: Nicklas Eriksson

Böjd att halla med Cheezle. Ta medicin, Greta.



Vet inte om jag orkar ta diskussionen med ännu en historielös och okunnig liberal(konservativ) som tror att östblocket nügonsin var socialistiskt efter Lenin och att sossarna (ja däribland labour och särskilt new labour) varit socialister de senaste 50 aren...?



Vad säger du, Thomas, orkar jag det? Idag har jag varit och besökt gravplatsen för mängder av trotskister och autonoma socialister som mördades av stalinisternas terror. Vad tror du, Thomas, är det vad jag vill ha?

2010-07-08 @ 18:40:51
Postat av: Jimmy Windeskog

Ibland kan man tro att Niklas är av uppfattningen om att han lever på 1800-talet.



OT; Nu är min blogg uppe igen!

2010-07-08 @ 21:16:43
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Nja, det har nog mer att göra med att så stora delar av världen har gått tillbaka till 1800-talsstandard. Och att jag lägger märke till det.



Det kommer mer om det nya kalla Europa så fort jag orkar blogga om min senaste resa till Berlin som jag kom hem från igår.

2010-07-10 @ 11:16:56
Postat av: Jimmy Windeskog

Jo, det stämmer nog att levnadsstandarden gått ner på många plan i västvärlden (jag beskyller mångkulturen, du kapitalismen), men den utveckligen du hoppas på tror jag helt enkelt inte kan uppstå i det civiliserade samhället. Visst kommer vi, i mångkulturens sken, se mer kaos, kravaller och meningslöst våld och skadegörelse - men detta kommer att drabba privatpersoner och inte makten.

2010-07-10 @ 16:38:08
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Problemet med dig, Jimmy(förutom att du har de åsikter du har), är att du tänker för kortsiktigt. Jag vet inte om det är en konsekvens av att inte ha en marxistisk grundanalys kanske? Marx lär ut att allting tar väldigt lång tid. I det korta loppet kommer de strider som kommer att uppstå mellan underklass, arbetarklass och lägre medelklass definitivt inte att drabba den politiska adeln eller ägarklassen. Till sist kommer dock människan att inse vem som är den verkliga fienden och enas mot den i en revolution. En reaktion kommer att uppstå, men om vi kommunister har gjort vårt jobb bra så kommer den att nedkämpas. Helt enkelt för att vi är fler och bättre motiverade. Jag skriver "vi" trots att jag vet att det kommer att växa mossa på min grav på Östra Begravningsplatsen långt innan dess, men klassmärket sitter där det sitter.

2010-07-10 @ 17:10:20
Postat av: Jimmy Windeskog

Tanken på att framtiden redan är skriven och att en revolution automatiskt kommer att komma förr eller senare anser jag mer än lovligt naiv. Karl Marx hade ju många fel i sina analyser bevisligen, men han hade förmodligen inte haft samma politiska tro och analyser om han levt idag. Maktstrukterna, åtminstone i I-världen, är på tok för komplexa för den utveckligen han såg i sin spåkula.



Inte ens om man tror på en revolution borde man se det som troligare att en sådan skulle ske på etnisk grund och inte fördelningpolitisk.



Men som sagt, de som drömmer om revolutioner är det synd om. Inte ens det som vänsterns själva kallat för revolutioner, som 1917, har ju varit revolutioner.

2010-07-10 @ 19:16:38
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Hittills har Karl Marx bara haft två fel: Sentensen att ett folk inte kan ha fel samt att antalet tjänstemän skulle minska under den postindustriella fasen. Vad anser du att han haft för fel mer då?



Maktstrukturerna är i grunden precis desamma då som nu. Att allt är större och mer innebär inte att det är annorlunda. Han hade inte mycket till politiska analyser. Han och Friedrich Engels beskrev det ekonomiska system som kallas kapitalismen. De rent politiska lärosatserna har andra, främst Vladimir Illitj, utvecklat.



Och Jimmy, vi drömmer inte om någon revolution. Helst hade vi sett att vi revolutionära inte hade behövts. Vi vet bara att den kommer. Folk låter sig inte trampas på hur länge som helst. Varför skulle en revolution ske på etnisk grund? Inte i ett enda land i världen kan ju folk hålla sams inom sin etniska grupp till följd av det ekonomiska systemets inneboende orättvisor, och länder och folk går under hela tiden. Ganska futil bas att bygga en revolution på om du frågar mig.



På vilket sätt var inte 1917 en revolution då?

2010-07-10 @ 23:27:45
Postat av: Jimmy Windeskog

Jag tänker inte ge mig in i en djupare analys av Marx i en bölogg. Det var flera år sedan jag läste honom seriöst (vilket ju gav många frågetecken) och du är säkert mer inläst nu än mig. Vilket ju inte betyder att du har rätt.



Sedan denna fantatiska väntan på revolutionen, den går hand i hand med Marx´spådommar om religionens försvinnande. Det är mer än rimligt att han räknade med att socialismens löften utan stöd skulle slå ut religionens löften utan stöd, skillnaden dem emellan är ju om dessa löften infrias i den materiella eller andliga världen.



Det vi ser över hela världen är att de stora konflikterna mer och mer har sin grund i etniska och kulturella (även innehållande religiösa) skillnader, vilket ju är logiskt. Sedan kan man ju tycka vad man vill om det, men så ser ju en seriös analys av dagsläget ut. Och detta är inget nytt, det är snarare svårt att hitta andra exempel (även om 2a världskriget kanske kan sägas vara ett).



Jag kan inte tänka mig någon definition av begreppet revolution som skulle göra statskuppen 1917 till en revolution.

2010-07-11 @ 18:19:19
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Du lägger alltså inte någon hänsyn till de sovjeter som växte fram över hela Ryssland åren innan? Intressant. De flesta bildades i städer som aldrig fått besök av en enda bolsjevikpartist. Visst hade 1917 drag av det vi idag skulle kalla statskupp, men det var lite enklare att göra revolution då. Idag är det inte bara att storma ett palats mer, man måste omkullvälta stora delar av det vi lärt oss uppfatta som strukturer i det civila samhället och ett naturligt inslag i våra liv.



Organiserad religion är ett naturligt inslag för människor som saknar annan gemenskap att stödja sig på. Oavsett om man är fattig eller rik.

2010-07-11 @ 19:27:04
Postat av: Jimmy Windeskog

Jo, nog kan man tala om åtminstone försök till revolutioner innan. Men just oktober 1917 vill jag som satsvetare definitivt kalla en statskupp.



Och ja, idag räcker det inte att storma ett palats med ett dussintal vakter som låter en gå rakt in eller ta över statens TV-station. Sånt kommer inte att ske i civiliserade stater. DÄremot funkar det nog i ett dussintal afrikanska u-länder.



Angående religionen så har du helt rätt i att det är ett substitut till en naturlig gemenskap, men det är socialismen också. Det är det som gör den etniska nationalismen så unik. Sedan så hade ju kommunismen i tex Sovjet, men också i nästan alla andra länder man lyckats i, fungerat utan stöd hos människor och företag/organisationer med stora förmögenheter.

2010-07-15 @ 18:16:00
URL: http://bssborlange.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0