TV4 och SD:s äckliga reklamfilm!



Vid ljud av stöveltramp, krossa partisymbolen ovan.

Med sin vidriga
reklamfilm som TV4 stoppade från visning har Sverigedemokraterna verkligen gjort klart (för de som eventuellt tvekade) vad de är för ett parti. Det är ett rasistiskt, fascistiskt parti som återigen har dragit på stövlarna för att låta stegen eka på svenska gator. Men de kommer nog inte att finna det så lätt att marschera på en del av de där gatorna.

Där kommer att stå förbannade människor i vägen. Och kära fascister, gnäll gärna lite mer om vilka martyrer ni är och hur synd det är om er, det kommer att göra vår vrede ännu större. För ett Sverige fritt från Sverigedemokraterna.

Kommentarer
Postat av: HellBoy

Men Nicklas...vilken grupp väljer du? SD lämnar ju det öppet för tittaren att välja själv, oder? jag vet ej vem som drar i bromsen först, vet du? Kan tycka att 1 pensionär var lite i underkant(antalsmässigt) mot de burkaklädda kvinnorna.

Kort och koncist på 30 sek., thats it!

2010-08-27 @ 22:09:12
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja ni lämnar i alla fall inte mycket åt fantasin. Kort och konsist på 30 sekunder: vi är fascister, rasister och vi ska behandlas som sådana. Bra där.

2010-08-27 @ 22:18:15
Postat av: HellBoy

Det är du och Marteus (på Expressen) som drar den gamla nazistkopplingen för femtielfte gången,tjatigt? en smula...;) kommentarerna till hennes osmakliga inlägg var dessbättre fördelat 23-1 till SD:s favör.

2010-08-28 @ 01:35:20
Postat av: Gustav

Hellboy, är det konstigt att kommentarerna på artiklar som tillåter anonyma dönickar är SD-vänliga? Partiet har ju sin lilla men extremt aktiva kader av arga Skånebönder, sjukpensionärer och socialbidragstagare som sitter och tokspammar varenda artikel anonymt. Det är mer eller mindre alltid samma personer som sitter och skriver. En sorgling samling haverister och människohatare är vad det är.

2010-08-28 @ 02:16:29
Postat av: HellBoy

Gustav, håller inte med dig. Din beskrivning av kommentatorerna säger mer om dig, inse istället att PK-journalistiken inte går i takt(hehe!) med medelsvenssons tyckande.

2010-08-28 @ 02:38:57
Postat av: Nicklas Eriksson

Nja, Hellboy, ser man till hur många som INTE röstar på SD eller era drängar i ND så är det snarast tvärtom. Ert tyckande går inte i takt med medelsvenssons, förutom i Skåne då där folk är rädda för sin egen skugga. Ni är inte många, inte många röstar på er, och av de som gör det är det långt ifrån alla som gillar er. Ni är ensamma, som fascister alltid har varit.



Nazikopplingen finns där, tröttsam eller inte. Jag är ledsen, men ni hade lika gärna kunnat lägga in ett "Schweden, wärt euch! Kauf nicht bei Mohammedanen!" på slutet där.

2010-08-28 @ 08:52:41
Postat av: Gustav

Hellboy, det är inte så att jag nämner de där grupperna för att ta heder och ära av SD. Det ÄR bland annat de som är överrepresenterade bland era(?) väljare. Medelsvensson tycker inte alls som SD, precis som Nicklas säger - de har ju omkring 4%, för katten.

2010-08-28 @ 09:49:33
Postat av: Rommedahl

Jag skrattade åt SD:s reklamfilm. Det är som om Lorrygänget skulle ha gjort satir av en SD-reklamfilm, men det är autentiskt!



SD kan ju vara glada över att TV4 stoppade filmen för den hade inte lockat en enda röst åt SD, tvärt om.



En extra ironisk tvist blev det sedan när Jimmy Å i Studio Ett säger att filmen har "kostat jättemycket pengar" och att hela valrörelsens slutspurt var orienterad runt den här hatfilmen. SD är tomtar, nu kan alla se det.

2010-08-28 @ 11:08:38
Postat av: HellBoy

Exakt Rommedahl...och jultomten(Jimmy?) kommer med ett stort paket röster 19/9;) gissningsvis 500 000st

2010-08-28 @ 12:11:17
Postat av: Nicklas Eriksson

Jaja. Det spörs. In tror jag ni kommer, men inte på +4% i riket utan på +12% i Skåne. I riket blir det 3,4 för er. FP drar för många av de ni vill ha.

2010-08-28 @ 13:53:49
Postat av: Jimmy Windeskog

Här visar du ju öppet att du inte har någon respekt för demokratins fundament!

2010-08-31 @ 12:21:21
URL: http://bssborlange.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

På vilket sätt då, Jimmy?

2010-08-31 @ 22:28:19
Postat av: Karpstryparn

Nicklas Eriksson, du anser att du är för demokrati, och så skriver du som sist i ditt inlägg följande: "För ett Sverige fritt från Sverigedemokrater."

Men visst, då kan jag säga så här då: För ett Sverige fritt från fascister. För det är just vad du är det, Nicklas, nämligen fascist och antidemokrat.

Du anser ju att Sverigedemokraterna inte ska finnas i Sverige, du är ju precis likadan som du anser att de är. För du anser ju att de är fascister, eller hur? Det är ju sådana som DU som är fascister, ni står inte för alla människors lika värde, i annat fall skulle du inte skriva "För ett Sverige fritt från Sverigedemokraterna."

Själv är jag stolt nationalist och sverigedemokrat, därför föraktar jag fascister som du.

Men EN sak har du rätt i i alla fall, nämligen att SD kommer in i riksdagen. För SD behövs i riksdagen!

OBS! Du behöver inte besvara min kommentar, för jag kommer inte att svara tillbaka. Som sagt, jag föraktar fascister som du, dessutom har jag, till skillnad ifrån dig, ett jobb att sköta på dagarna. Bloggar gör jag också, som du säkert minns.

2010-09-02 @ 23:24:23
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Christian

Karpstryparn, Bloggare med starka åsikter om rätt och fel och framförallt att de sitter på "sanningen" är det som är hotet mot demokratin. Sluta märk folk till facister. Bestäm dig först vem som gör dig arg och ta itu med dina privata problem själv istället för att lägga det på utlänningar. I modern tid, bland välutbildade svenskar förekommer de mest korkade kommentarerna. Vad är vi så arga på? Jag kan lova att på varje arbetsplats finns det några utlänningar som jobbar dubbelt så bra som svensken, tar inte 23 kafferaster per dag och går sist från arbetsplatsen. Dessa människor betalar pensionen för den äldre kvinnan som blev omsprungen av kvinnorna i burka. Jag har personligen ALDRIG sett NÅGON i burka i Sverige. Varför försöker SD skrämma alla att de finns runt varje hörn. Snacka om att göra höna av en fjäder. Jag kan hålla med om att invandringspolitiken måste ses över, men det är fan inte OK att lägga Sveriges problem på invandringen. Historiskt har Sverige tagit sig ur lågkonjunkturer pga arbetsinvandring. Men tyvärr är vi människor så korkade att vi låter en 30 s reklamfilm skrämma vettet ur oss. Trots att vi aldrig har upplevt eller sett något själva av det som illustreras i propaganda filmen. Det är inte okej att hjärntvätta folk i moder tid på detta sätt. Det är inte ok!

2010-09-03 @ 14:32:15
Postat av: Karpstryparn

Svar till Christian: Vad som inte är okej är knappast du rätt person att bestämma.

Angående privata problem så tycker jag att du ska ta itu med dina, för det är uppenbart att du inte har så värst många "hästar i stallet".

Angående fascister så anser jag att Niclas Eriksson är facist, ja, jag dömer honom bara efter hans egna ord.

Och vad kan du göra åt det? Svar: Ingenting alls, har du problem med vad jag tycker om saker och ting så ha då det. För det är bara ditt problem, ingen annans.

Angående bloggare med starka åsikter om vad som är rätt och fel så är det de som är räddningen för demokratin, inte sådana som du alltså.



End of story.

2010-09-04 @ 13:36:38
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Johannes

Vad gör Nicklas till fascist? Jo just ja, han är inte en äcklig j-vla Sverigedemokrat. Han ogillar alltså rasism och främlingsfientlighet. Då är nog de allra flesta i det här landet "fascister". Man får alltså inte önska att Sverige var fritt från Sverigedemokrater och andra liknande krafter.



De allra flesta är somsagt fascister således. Jag är imponerad över hur extremt korkad man kan vara.

2010-09-05 @ 19:01:40
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Läs på om fascismen, Karprenset. Det är din rörelse som har sin upprinnelse i bruna uniformer och stöveltramp, inte min. De få åsikter ditt parti har om ekonomi delar ni med NSDAP i stor utsträckning. Där står ni HELT på samma grund: korporativismen.



Kan förstå om det retar livet ur dig nu när det ska tvättas och skrubbas, men det är inte mycket att göra åt saken.

2010-09-05 @ 19:40:14
Postat av: Karpstryparn

Svar till Johannes: Det som gör Nicklas till fascist är att han anser att personer som inte tycker som han ska bort, i det här fallet ut ur Sverige. Anser man att alla som inte tycker som en själv ska bort, ja, då är man fascist. Han skriver ju "För ett Sverige fritt från sverigedemokrater.". Visst, jag gillar inte avskum som han, han är ingen demokrat, men bara för det vill jag inte utrota sådana som han. Men han vill uppenbarligen utrota folk som inte tycker som han. Nicklas Erikssons egen rörelse har gott om kopplingar till fascismen och nazismen, ty kommunismen är bara en vänstervariant på dessa båda. Stalin och Hitler var lika goda kålsupare, att då anse sig vara bättre bara för att man är kommunist, ja, då vet man inte mycket, eller också negligerar man brott emot mänskligheten som t ex folkmord. Och det är just det som Nicklas gör, jag förstår att det gör ont i honom att veta att nationalsocialismen i själva verket är en form av socialism. För det är just vad nazismen är, nämligen nationell socialism, för annars skulle det inte heta nationalsocialism. De enda riksdagspartier som inte har några kopplingar till nazistiska, fascistiska och rasistiska rörelser är Kristdemokraterna och Miljöpartiet, däremot har de andra riksdagspartierna det allihop och dessa kopplingar har de aldrig gjort sig av med. Ta t ex Socialdemokraternas bruna historia som sträcker sig tillbaka till 30-talet. Allt detta vet Nicklas om, även han har en gräns för hur korkad man är. Det är bara det att han inte kan erkänna att han har fel, så på den och nästan samtliga andra punkter är han mer korkad än vad som är bra för honom.

Och angående extremt korkad, Johannes, så pratar du uppenbarligen om dig själv. Men det är du för korkad för att fatta. Lyckat, grabben!



End of story.

2010-09-07 @ 01:00:44
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Johannes

Nicklas har aldrig uttryckt en önskan om att rensa ut oliktänkande. "För ett Sverige fritt från Sverigedemokraterna" innebär inte det, utan bara i din livliga fantasi. Vi är många som inte vill ha SD in riksdagen och andra främlingsfientliga krafter. Således utan att veta ett skit vad Nicklas tycker och står för, så förtalar du honom å det grövsta bara för att han inte råkar gilla Sverigedemokraterna och sätter åsikter på honom han aldrig uttryckt. Det känns ganska billigt och säger mer om dig än om honom. Du är säkert inte korkad, jag vill inte tro det men medtanke på den grundlösa skit du slänger ur dig börjar man ju faktiskt undra.



Ha det så bra.



Nicklas, jag är imponerad över hur du står ut med någon som bara vill sätta åsikter på dig och kalla dig alla möjliga saker, utan att veta ett skit om vad du står för. All heder!

2010-09-07 @ 13:08:10
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: Karpstryparn

Svar till Johannes: Jag är inte korkad, nej, det är därför jag anser de sakerna om honom som jag har skrivit. Förtal? Då vet du inte vad förtal är, min "vän".

Allt det som jag har skrivit om Nicklas är sakligt, jag dömer honom bara efter vad han själv anser.

Däremot har HAN fötalat MIG ett antal gånger i sin blogg, dock inte i kommentarsfältet till detta inlägg.

Så jag vet MYCKET väl vad han står för.



NU är det end of story, tack och adjö!

2010-09-07 @ 14:29:37
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Säga vad man vill om Karprenset, men god fantasi i kombination med usel bildning, det har han gott om:) Jag struntar glatt i vad han dillar om, eftersom alla som har en bildning som sträcker sig efter nionde klass vet att han är lika full av skit som en bajamaja på Roskilde. Han kan inget om fascism, han kan inget om socialism och han kan definitivt inget om mig, det hittar han bara på as he goes along. Jag vill självklart inte skicka några sverigedemokrater i gaskammaren, jag vill bara att de ska upphöra med sina äckliga aktiviteter, få ett sunt och bra grepp om verkligheten samt skaffa sig arbete.



Johannes: jag har varit med om betydligt värre än den gaphalsen. När jag bloggade för LO Ung (och vi låg trea på bloggtoppen som bäst) var det en ren djungel av kompletta galningar som var på oss HELA tiden. Karprenset hade varit en av de mer modesta där. De absolut roligaste var de som kallade sig "före detta sossar" trots att det var HELT uppenbart att de aldrig någonsin hade varit det. Det var samma stuk på dem som på Mihajlo Mihajlovic.



Dock var det några sansade, till exempel Rommedahl, som jag är glad över att de tittar in här ibland. Detta trots att han är borgare.

2010-09-07 @ 14:41:17
Postat av: Nicklas Eriksson

Det slog mig just att de flesta av dem numera återfinns på Politikerbloggen samt i de flesta SD-bloggars kommentarsfält.

2010-09-07 @ 20:01:55
Postat av: Johannes

Jo, det märks att du har erfarenhet;).Ja, det kan jag tänka mig och gissningsvis (säkerligen inte samma, men likasinnande i alla fall) i kommentatorsfälten till de stora tidningarna, framför allt Expressen. Det är helt groteskt hur det dels är säkert 95% högersympatisörer som hänger där och däribland många, väldigt många SD:are.

2010-09-07 @ 21:26:14
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: Johannes

Jo, det märks att du har erfarenhet;).Ja, det kan jag tänka mig och gissningsvis (säkerligen inte samma, men likasinnande i alla fall) i kommentatorsfälten till de stora tidningarna, framför allt Expressen. Det är helt groteskt hur det dels är säkert 95% högersympatisörer som hänger där och däribland många, väldigt många SD:are.

2010-09-07 @ 21:27:10
URL: http://johannesc.wordpress.com
Postat av: Johannes

Alltså, shit. Ber om ursäkt för dubbelpost!

2010-09-07 @ 21:28:08
URL: http://johannesc.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0