Sverigedemokraterna har svängt!

Jo i sin syn på facket och arbetsrätten har man svängt. Till höger. Numera tycker de att 2/10-regeln (alltså rätten för företag med upp till tio anställda fritt ska få undanta 2 personer ur turordningslistan vid uppsägning och som det förbannade Miljöpartiet står bakom) ska utökas till alla företag.

I den här intervjun, som i sig är värd att läsa eftersom den är så komisk, med deras arbetsmarknadspolitiske talesman Per Björklund, från Dagens Arbete 20071126 säger Björklund som svar på fråga:


"Vill ni som centern att även stora företag (med fler än tio anställda, red. kommentar) ska få göra undantag?

Nej, där anser vi tvärtom att det inte behövs. Jag kan säga att de företag jag har jobbat på, där funkar turordningsreglerna ganska bra."

På två och ett halvt år har de alltså svängt rejält i denna fråga. Om Björklund nu hade rätt från början, han verkade inte ha koll på värst mycket i den intervjun.

Vem vet hur de ändrar sig nästa gång och i vilken fråga.

Kommentarer
Postat av: Jimmy Windeskog

Ja denna Björklund tillhör väl inte den intellektuella eliten direkt. Sedan får jag ge dig rätt i att detta (samt försvarspolitiken) verkligen är partiets mest motbjudande sida.

2010-04-27 @ 13:57:38
Postat av: Nicklas Eriksson

Jaså? I ljuset av DA:s artikel, hur ställer du dig i frågan då?

2010-04-27 @ 21:15:47
Postat av: N. Yanikyan

Bra skrivet! Gratulerar modigheten av denna sidans både webmastern och deltagande. Men det finns flera orättvisor liksom ovan-avslöjat fall! MIGGAN slår rekord ---i antalet ertappade. MUTOR, vad annars?! Visst; igenkänd... Jo, hon&hennes samverkande offrar flera på olika sätt, inte minst fifflet... denne Bakir tvingar min tjej också att vara gratis städare i sitt bolag säte i Sollentuna sitter Fadime Bakir som styrelseledamot medan Bakirs manliga samverkande trakasserar/utnyttjar min tjej i alla...(fruktansvärt...kan inte ens avslöja...) vi tvingas ständigt att blunda för oegenligheter.. annars skulle jag inte få TUT, mina anhöriga också riskerade vi att missa arbetskraftsinvandring 7 AT-UND på LMA-kortet som alla drabbade förstår väl... ... Kära Svenska samhället: synskadade ni allihop??? titta på vårat LMA-kort och fråga vad 7 AT-UND innebär, hur beviljas detta undantag om min tjej inte skulle acceptera deras........krav.......... vi gråter nu dag och natt.......hurdan slags barn skaffar vi i detta läge.............hjäääälp, snälla!



N. Yanikyan

2010-06-06 @ 15:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0