Jävla strul då!

Just i detta nu är jag inte så stor. Min arbetsköpare har missat/struntat i/glömt/saknat rutiner för att skicka in läkarintyget till Försäkringskassan! Fick brev från FK idag om det!

Min arbetsledare sa att det gör de inte, det ska den sjukskrivne själv göra, men det tycker jag låter jävligt bogus. Och varför berättade hon inte det för mig då? Sen ville hon skicka kopia till mig för att jag i min tur ska skicka den till Östersund? Varför det? Det kan väl hon lika gärna göra om hon ändå ska skicka det nånstans?

Det är fan inte lätt när ingen berättar något för en, jag trodde att arbetsköparen per automatik skickade till Försäkringskassan.

Fan om jag inte får min ersättning, det blir inte kul och kommer garanterat att inverka menligt på mitt tillfrisknande!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Fy fan för byråkrathelvetet! Lider med dig! Been there done that...dessa förbannade papper, jag minns...

2009-10-02 @ 23:55:06
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, fast det löste dig. Min arbetsköpare KUNDE tydligen tänka sig att skicka dem direkt till Östersund istället för att FÖRST skicka dem till mig. Det var inte så svårt som man kunde tro kom hon på till sist! Det finns hopp!

2009-10-03 @ 10:44:41
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Dick Erixon

Så nu lever du på andras pengar parasitjävel!

2009-10-15 @ 11:27:42
URL: http://erixon.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Dickepicke, jag ser det mer som att jag lever på mina egna pengar eftersom jag har arbetat sedan 1991 utan att ha haft enda sjukperiod. Mina uppgifter hos kassan strå som ändrade senast 1990 och då var jag sexton år gammal.



Var det något mer du tänkte hosta om?

2009-10-17 @ 09:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0