Att skilja äpplen från päron på SD:s sätt.



Hur sklijer man på saker inom SD egentligen..?

Just idag när
jag skriver att jag misstänker att Sverigedemokraterna ägnar sig åt inre rasism genom att göra Dragan Klaric persona non grata till partistyrelsen för etniska svenskar så läser jag det här i Sydsvenskan.

Carina Herrstedt
, gift med Stefan Olsson som är Sverigedemokraternas ledare i Landskrona, och helt och hållet etnisk svensk från hjässan ner till fotabjället, och även hon dömd för förtal (av ungkommunisternas Fredrik Jönsson) och redan sitter i partistyrelsen vill partiet göra till andre vice ordförande!

Vad säger det om Sverigedemokraterna? Skiljer ni på äpplen och päron? Någon? Hellboy? För det kan väl inte vara så att ni innerst inne inte gillar svartmuskiga män med balkanrötter och föredrar ljushåriga skånskor eller..?

Kommentarer
Postat av: HellBoy

Du verkar ändå har bestämt dig för vad var och en som röstar på SD tycker och tänker!!!

Vad jag förstått så är kvinnor OCH utlandsfödda prioriterade då de behövs mer av.



Minns du inte moderatavhopparen M. Zand(Halmstad) som mottogs som messias på landsdagarna det året....typ 2007.Den gubben är född i Iran.



Till slut är det förstås kompetens (och kontakter)som avgör huruvida man anses som lämplig för förtroendeuppdrag, right?

2009-10-08 @ 16:39:43
Postat av: Andreas

Intressant att du använder Zand som exempel. Han hoppade ju av pga rasism inom partiet enligt egen uppgift.

2009-10-08 @ 16:42:31
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, det gjorde Leo Sundberg också. "Samuel Älgemalm" är också född i Iran. Bevisar bara att svenskar inte är ensamma om att ha kapacitet för att falla för dumnationalism och populistisk politik.



Skitsamma vad DU tycker, ditt parti verkar inte hålla med, det ser vi ju i praktiken. Vad säger du om det klaver ditt parti just satt dig i och som du nu försöker komma loss ur genom att försöka vända på korten?



Bry dig inte om vad jag tycker, jag har 600 läsare per dygn sedan jag började twinglypinga. Det finns gott om folk som läser här.



Inga andra kommentarer tillåtna här förrän du svarat säger vi, okej?

2009-10-08 @ 16:49:44
Postat av: HellBoy

A:

"Enligt egen uppgift" var det ja...va fan skall man ange som skäl då man får chansen att självmant stiga av ,eller...



Sorry Nicke, kan inte delge dig några insidetips, bara en enkel gräsrotsmedlem här. Lovar att maila dig ifall jag hör några rykten.

Leo verkar ju vara en lagom labil typ, svårt att värja sig mot sådana människor, speciellt när man som SD behöver rekrytera folk och tror det bästa;)

2009-10-08 @ 17:23:16
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag frågar inte efter insidestips här, det har jag annat folk som ger mig.



Ställer frågan om igen: Vad säger du om det klaver ditt parti just satt dig i och som du nu försöker komma loss ur genom att försöka vända på korten? Eller enklare: är det inte nära till hands att misstänka rasism inom SD när man behandlar sonen till en arbetskraftsinvandrare och en blond skånska så olika?



Sí o no?

2009-10-08 @ 17:39:26
Postat av: Andreas

HellBoy: Jag säger inget om sanningshalten i påståendet även om de sd:are jag känner inte direkt får mig att betvivla det.



Jag påpekade bara att det var ett lustigt exempel på husneger som du valde.

2009-10-08 @ 17:42:58
Postat av: HellBoy

Andreas: Tog bara ett exempel som dök upp i skallen.

Med all respekt,jag vet att du är ute och cyklar när det gäller detta fall.

Din och andras benämningar på folk såsom

"husneger" tycker jag är ex. på bad taste och snudd på rasism.



Nicklas: Jag tror inte det är någon slags rasism huruvida Klaric får eller inte får någon tung post i SD, tror inte att SD-ledningen kunde avvara en duktig person enbart på att denne var född utomlands. Klaric verkar dessutom vara duktigt integrerad. Det kan vara ett antal olika anledningar

till att det ser ut som det gör idag.



Nu tackar jag herrskapet för trevligt sällskap, men familjen väntar. Vi hörs!

2009-10-08 @ 18:09:18
Postat av: Andreas

Äsch, HellBoy, tillhör man ett parti vars högsta ledning dunkar vit maktmusik så ska man inte vara så känslig.

2009-10-08 @ 20:10:35
Postat av: Nicklas Eriksson

Oj oj oj, du är snart färdig politiker! Så mycket slingrande har jag inte sett sen jag var på Skansenakvariet sist!



Hur menar du egentligen när du skriver: "tror inte att SD-ledningen kunde avvara en duktig person enbart på att denne var född utomlands"? Det säger inte ett dugg om din syn på att de faktiskt diskriminerar blatten och gynnar svennen som står i exakt samma situation och har dömts för samma brott, svennen på väg att bli återfallsförbrytare!



Är det rasism eller inte? Ja eller nej?

2009-10-08 @ 22:03:51
Postat av: HellBoy

Det kan ju vara annat som styr valet även om det på papperet ser likadant ut.Då menar jag såsom personkemi,egna önskemål,medlemmars ev. stöd, mm.

Att det som du påstår måste vara rasism är enbart struntprat. Du får väl skicka in en anmälan till DO.

Klaric och du kanske kan röka fredspipa?

2009-10-08 @ 22:41:58
Postat av: Nicklas Eriksson

Det är inte jag som påstår. Jag bara undrar. Och i ditt partis fall är det inte en speciellt långsökt undran.



Ja faktiskt, jag tycker mer synd om honom nu än jag någonsin har gjort innan! Men någon anmälan till DO tror jag inte att jag ska kosta på mig. Så roligt ska vi inte ha.

2009-10-08 @ 23:15:46
Postat av: Nicklas Eriksson

Förresten, vilket skitprat det där om medlemmars stöd, HellBoy=). Alla vet att det är bunkergänget som styr SD. Den som de inte gillar gör ingen karriär så enkelt är det.

2009-10-08 @ 23:17:06
Postat av: HellBoy

Samma regler som i alla partier...skrivna eller oskrivna. Sen skall du nog inte lita på allt som står i Aftonpravdan;)

Tycker du skall köra en Do-anmälan, varför inte ha lite roligt?

Förresten, var sitter din inside informatör?

2009-10-08 @ 23:35:45
Postat av: Nicklas Eriksson

Ha ha, det skulle du bra gärna vilja veta! Det har Jimmy Windeskog också undrat.

2009-10-09 @ 12:47:53
Postat av: Jimmy Windeskog

Verkligen inte, mig veterligen har du aldrig nämligen presenterat någon "insideinformation" och den som väntar lär nog få vänta förgäves är jag rädd för. Du får fortsätta att hålla dig till dina långsökta gissningar.

2009-10-09 @ 13:46:21
Postat av: Nicklas Eriksson

Vad skulle jag presentera den här för?

2009-10-10 @ 14:22:02
Postat av: Jimmy Windeskog

Ja varför skulle du presentera det någonstans? Ljusskygga människor är ofatast just ljusskygga av en anledning.

2009-10-12 @ 17:16:58
Postat av: Nicklas Eriksson

Nä, inte så, men min kontakt är inte skarpaste kniven i lådan och fattar inte att jag är röding ens så jag låter människan hållas:)

2009-10-14 @ 21:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0