Låt kustjägarveteranerna stå med tom kassa!


Ännu ett band, den här gången för att stödja militarism och krig.


Tydligen har
ytterligare en band-kampanj initierats, den här gången ett gult band (av alla färger, gult är klassförräderiets färg!) av föreningen Kustjägarveteranerna. Om du bär det så visar du att du stödjer den svenska invasionen av Afghanistan. SvD har (vilken överraskning...) propagerat för att man ska köpa det.

Men tänk lite nu. Sverige ligger i krig! Vi har inte alls några 200 år av obruten fred att fira, för vi deltar i en invasion av ett annat land! Kriget förs inte på svensk mark, men vi är lik förbaskat i krig, lett av en militärallians som vi inte ens är fullvärdiga medlemmar i utan bara prospects ännu. Är det värt att stödja med en enda skattad krona? Jag tycker inte det.

Köp inte det gula bandet, det finns annat du kan göra för att stödja en fredlig, talibanfri utveckling i Afghanistan. Gå med i Afghanistankommitén eller FN-förbundet till exempel. Supporta inte det här krigskåta initiativet av ett gäng tomtar som önskar att de fick vara på plats.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Äsch.



Köp bandet och visa att du stödjer att väst tillsätter diktatorer i andra länder.



Fast man kanske ska lansera ett annat band (kanske brunt) för att stödja och samla in pengar till att skicka SvD:s ledarskribenter till främsta linjen i Afghanistan på studiebesök.

2009-11-17 @ 08:31:36
Postat av: Nicklas Eriksson

Daniel, det bandet skulle jag köpa när som helst! Kunde jag så skulle jag köpa direktvisning på när den rasistiske dalmasen duckar för live rounds med en gammal svensk stålhjälm på huvudet medan en brun fläck blir större och större i aktern på honom...

2009-11-17 @ 16:42:46
Postat av: Malin

håller med. Gula bandskampanjen är en grogrund för neonazism där krigshetsare hejar på blågula förband när dom marcherar för att påtvinga Svenska och Amerikanska värderingar samt hjälpa USA att roffa åt sig naturtillgångar. Ush!

2010-02-23 @ 02:29:01
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, det var ungefär så jag kände när jag skrev posten.

2010-02-23 @ 16:55:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0