Kristendomens "kärleksbudskap".

Jag vet ju att förvirrade Sverigedemokrater plus en massa annat löst folk, så kallade "vänner av ordning", brukar påstå att kristendomen och islam skiljer sig åt eftersom islam inte har "kristendomens kärleksbudskap".

Kärleksbudskap? Ursäkta mig?

Såhär står det i Matteusevangeliet, som ingår i Nya Testamentet, en bok som kristna ofta menar botgör all den ondska som deras gud utsätter sin skapelse för. Det är Jesus själv som pratar.

Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd. Ty jag har kommit för att ställa en man mot hans far, en dotter mot hennes mor, en sonhustru mot hennes svärmor, och mannens husfolk skall bli hans fiender.

 

Matteusevangeliet 10:34–10:36


Kommentarer
Postat av: Josefin

Nice! Alltid trevligt när religiösa hycklare avslöjas, bra jobbat Nicke!

2009-11-06 @ 18:39:09
URL: http://rodalund.wordpress.com/
Postat av: Andreas

Helt rätt. Kristendomen och islam ska ses som vad det är; reaktionära system som har fängslat människan i sina egna fantasier under årtusendenas gång.



Sverigedemokraterna må försöka låta som försvarare av det sekulära samhället när de kritiserar burkor i klassrummet. Deras sanna ansikte kommer dock alltid fram som nu senast när de gnällde över att kristna kors skulle försvinna ifrån italienska klassrum.



Sverigedemokraterna är christianister.

2009-11-06 @ 20:07:38
Postat av: Gustav

Det är mer eller mindre meningslöst att argumentera med religiösa om sådana här saker. Jag kan ge mig den på att du om du tar upp det där stycket i verkligheten kommer att få en lång utläggning om att man inte skall tolka det där bokstavligt utan att det finns någon modern omskrivning som passar bättre, et cetera. Som vanligt.



Islam är för övrigt i stort sett Gamla testamentet 2.0. Det är lite mindre extremt än Moseböckernas fullständigt människofientliga lagar, men icke desto mindre vämjeligt som rättesnöre i sin helhet. Precis som all religion.

2009-11-07 @ 02:51:59
Postat av: Anonym

Vill bara säga att SD är ett hot som vi måste bemöta sakligt i alla sammanhang. http://www.youtube.com/watch?v=FhFaIX9H_nk

2009-11-07 @ 12:19:27
URL: http://mikael.wendt.blogspot.com
Postat av: Josefin

Länken ovan går till nån Folkpartists valkampanj på YouTube...

2009-11-07 @ 13:48:21
URL: http://rodalund.wordpress.com/
Postat av: Nicklas Eriksson

"undvika misstag" ja. Undvika misstaget från 2006 är en bra början.



Folkpartiet är bara ett par grader från Sverigedemokraterna på viktiga politikområden, så jag tycker inte att Mikael Wendt ska klappa sig själv så himla mycket på axeln.

2009-11-07 @ 14:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0