Folk verkar hålla med mig.

Alla som har läst Arbetarperspektiv ett tag vet att jag inte har något till övers för Aftonbladet. Det är numera Se&Hör med lite nyheter. Deras läsare får en ofta också att tappa tron på mänskligheten när man läser kommentarsfälten.

Men idag
hickar man till lite. Läsarna höjer sig aningen i mina ögon, de föreslår sänkt pensionsålder och in med fler unga för att lösa krisen. De vill kanske inte gå lika långt som jag som vill tvinga arbetsköparna att vägra låta arbetare jobba efter 65 (som det är nu borde det vara 55 och vi skulle klara det utan bekymmer om samtliga som är +18 och går och drar i ständigt utanförskap oavsett om moderater eller sossar styr), men det är ändå uppfriskande.

Varför ska vår
teamledare som har fyllt 65 gå och hindra en av de unga tjejerna att få fast anställning? Jag eller Angela skulle kunna ta över som teamledare any second, rätt av. Angela har erfarenheten och jag har utbildningen.


Understrecket: några av Aftonbladets äckligaste signaturer citeras i artikeln, till exempel D_Darko. Många tror att de är så förbannat rediga för att de har utbildat sig och flyttat för jobb, och jag sätter vad som helst på att Darko är en av dem, men det är inte alls bara det.  Men det är klart, det är lätt att vara kaxig på internet.

Kommentarer
Postat av: Marcus

"Varför ska vår teamledare som har fyllt 65 gå och hindra en av de unga tjejerna att få fast anställning?"



Det där är ju ekonomisk galimatias och förövrigt samma retorik som en del främlingsfientliga kör med, att det inte finns jobb till alla.

2009-11-17 @ 18:10:03
Postat av: Nicklas Eriksson

"Det där är ju ekonomisk galimatias och förövrigt samma retorik som en del främlingsfientliga kör med, att det inte finns jobb till alla."



Gör det det då? Sist jag kollade låg arbetslösheten officiellt på 12% vilket betyder att det i verkligheten snarare är 20.



Svara på frågan istället.

2009-11-17 @ 21:12:42
Postat av: Marcus

Jag väder istället på frågan. Varför skall någon som är 65 år tvingas sluta för att någon ung ....



Eller jag skiter i det här. Kommer inget gott ur den här diskussionen. Inte för att du har rätt utan för att det är som att diskutera evolution med en bokstavstroende.

2009-11-17 @ 22:56:27
Postat av: Hugo

"Varför skall någon som är 65 år tvingas sluta för att någon ung"



Därför att den äldre kan gå i pension och leva rätt gött på det medan vi som är unga varken har A-kassa, pension och snart inte ens soc att vända oss till om vi inte får något jobb. Dvs vi behöver jobbet mer än 65-åringen!

2009-11-18 @ 13:24:44
Postat av: Chris

Bra blogg! Helrött och med attityd.

2009-11-19 @ 15:34:00
Postat av: Nicklas Eriksson

Hugo säger det jag tänkte, Marcus. Det borde du också inse tycker jag. Men självklart tycker jag att pensionerna för de pensionärer med lägst pensioner borde fördubblas, med hjälp av höjda skatter för de som tjänar bäst samt dunderbeskattning av företagsvinster samt Tobinskatt.



Under alla år av sosserier har vi ändå så svinförmögna familjer i den här stan att hälften skulle räcka till driften av Kortedala SDN i ett år. Det är argument nog för att underlaget finns för beskattning. Och det där med utlandsflykt - det finns något som heter "frysning av bankkonton" samt "expropriering". Enkelt.

2009-11-19 @ 20:20:32
Postat av: Nicklas Eriksson

Tack Chris, förresten!

2009-11-19 @ 20:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0