Inget är så vackert som förbannade människor!



Förmodligen gäspar den här snygga pitbullisen bara. Det brukar vara så på bilder där de ska se farliga ut.



Jag är riktigt stolt
över mina arbetskamrater på jobbet och kamrater i fackföreningen idag. Nya numret av Fastighetsfolket hade kommit och låg och väntade på hallmattan. Förutom en rätt trött ledare från min förbundsordförande Hans Öhlund (som jag omedelbart svarade på) var där en insändare från gänget som städar på Lindholmen. Den är så vacker! Jag ska återge den för er:

"Vi städanställda på xxxxxxx Ericsson Lindholmen, protesterar mot  de ansvariga för AMF-skandalen och önskar att ordföranden Wanja Lundby-Wedin får lämna posten omedelbart. Hon är ovärdig att representera ärligt arbetande LO-medlemmar!

Vi ifrågasätter systemet med pamparnas extraknäck i en massa styrelser. Har de för lite att göra? Sänk LO-ledarnas löner till medlemmarnas nivå + 10000 extra därutöver. Vi vill se en kultur där fackliga förtroendeposter ska vara våra högsta hedersuppdrag - och inga plattformar för karriärister. Smaka på ordet "heder", Lundby-Wedin. TIllåt inga extraknäck" våra representanter ska lägga all tid på våra frågor!

Stäm Elmehagen om han inte betalar tillbaka våra pensionspengar på 62 miljoner. Människan tjänade ju 42 miljoner under sin tioåriga anställning på AMF. Det borde räcka för den gamle mannens återstående levnad, även om han äter kakor varje dag."

Tod och arbetskamraterna Ilona, Christer, Fahma, Naowarat, Singh och Funda på xxxxxxx
."

Det ni, vänner, är ilska direkt från golvet, rätt från arga LO-medlemmar. Det gör säkert ingen skillnad på kort sikt, men på lång sikt kanske vi kan välta den roffarkultur som LO nu är en lika stor del av som Svenskt Näringsliv.

Kör hårt, killar och tjejer!


PS: jag har valt att kursivera företagsnamnet för att dölja det för de jävlar som sitter på en firma som bolaget har hyrt för att söka av medierna för att hitta sammanhang där bolaget skulle kunna misskrediteras. Jag fick när jag var ordförande i verkstadsklubben samt sekreterare i koncernfacket en utskällning av en hönsig personalchef samt en distriktschef för att jag hade undertecknat en insändare med bolagsnamnet, och jag hoppas fan att kamraterna slipper detsamma nu. DS.

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie

Hej

Pass på! "Hans majestät" kan göra ditt fackliga engagemang till ett helvete. Han är en snarstucken djävel. Akta dig för repressalier.

vänligen, Eva-Marie

2009-05-13 @ 22:49:17
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja well, just nu har jag inget fackligt engagemang eftersom jag varit studieledig i 1.5 år och söker nya arbeten. Men jag vet, det finns lakejer överallt!

2009-05-13 @ 23:05:18
Postat av: Martin

Så vackert att det tårade sig i ögonen! :)

2009-05-15 @ 18:09:40
Postat av: Eva-Marie

Hej

Heder åt de som vågar och sticker ut och står för det. Har själv försökt få in en grej i denna tidning men det kom inte in = censur.

vänligen, Eva-Marie

2009-05-15 @ 20:43:25
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, eller brist på utrymme kanske. Den kommer inte ut så ofta, och min erfarenhet är att de trots allt tar med rätt mycket.



Får se om de tar med mitt svar till Hans Öhlund på hans ledare...

2009-05-15 @ 22:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0