All cops seem to be bastards!

Åh fy fan vad man blir arg när man ser såna här bilder!!! Eländiga poliser, kan ni inte hålla igen på ert äckliga övervåld någon gång? Får ni en kick av det eller vad är det frågan om egentligen?

Kommentarer
Postat av: Gustav

Man undrar ju varifrån polisen rekryterar egentligen. Det verkar ju oturligt ofta vara ur någon riktig begåvningsreserv. Bara att titta på de där "plojbilderna" med nakna poliser på motorhuvar, historierna om ollade smörgåstårtor och vad det nu var... för att inte tala om de här som håller på med utfall mot folk och verkar aggressiva på olika demonstrationsfilmer. Polisen skall ju vara de lugna där, och inte de som börjar veva och stoja..!



Ett par av mina vänner har sökt in till polishögskolan i olika omgångar, men inte kommit vidare trots goda meriter och stabila personligheter. Det kanske är så att det finns en utsållning där man tar bort de möjligen lämpliga och behåller de som har attitydproblem och taskig människosyn? :)

2009-05-17 @ 01:54:43
Postat av: Calle

Något som verkligen är brutalt är de bilder på USAs "avancerade förhörsmetoder" som Obama nu försöker hålla hemliga;



http://www.elmundo.es/elmundo/2009/05/16/internacional/1242430646.html



http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/worldnews/5330481/New-outrage-over-Iraq-prison-abuse-photographs.html

2009-05-17 @ 08:15:06
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Tack för länkarna Calle! Jag har ju aldrig trott att Obama föddes i en krubba för att det inte fanns rum för hans föräldrar på härbärget som många tycktes göra, och blir därför inte speciellt förvånad.



Men det finns en skillnad; de scenerna är inte fotograferade i Lund en fredagskväll. Det legitimerar dem inte, men de är inte vad jag skrev om. Det är nog så brutalt när svensk polis vevar loss med sina upp-och-nedvända batonger och träffar folk över kinder, näsa och ögonbryn med bältesfästena till batongerna.



Det är nog så brutalt när två svenska manliga civilpoliser i civilbil skjutsar ut en inte tjugoårig flicka på ett öde industriområde, den ene bryter upp hennes armar bakom ryggen och den andre stenhårt skickar på en rak vänster följt av en högeruppercut.



Det är nog så brutalt när svenska poliser med hästar gör chock genom en skara femton- till nittonåringar som flyger åt alla håll och slår sig blodiga.



Det är nog så brutalt när svensk tyngdlyftarpolis vrålar med ansiktet bara några centimeter ifrån en artonårig tjejs blodiga ansikte att horjäveln ska sätta sig ned och göra som de säger efter som hon är gripen när hon försöker få vård för sin knäckta näsa.



Brotten i de flesta fall utom chocken med hästarna har varit det patetiska ohörsamhet, ett brott som knappt ger ett straff. Hästpatrullen letade efter ett par så kallade huliganer (killar som ofta utan problem kan föra ett samtal om rysk litteratur innan revolutionen med en professor) och trodde att de befann sig på andra sidan samlingen, vilket de inte gjorde.



Det här övervåldet från polisen är jag rädd kommer att börja bemötas på allvar snart. För folk är så jävla trötta på de här vidriga metoderna, som du Calle som liberal VERKLIGEN borde vara emot eftersom de går ut på att stoppa folk från att säga sin mening offentligt.



Säckning av oskyldiga på gba, order till kollektivtrafik att inte stanna på vissa stationer utan bara fortsätta för att ett möte inte ska kunna bli av, misshandel, misshandel och åter denna jävla misshandel av gripna som de enligt lag ska skydda.



Svensk polis är de riktiga huliganerna och de kan fan i mig inte ett piss om rysk litteratur vare sig före eller efter revolutionen.



2009-05-17 @ 09:17:35
Postat av: Jimmy Windeskog

Själv anser jag att det är bra när polisen står upp för demokratin och står emot ligister, huliganer, knarkare och annat pack...

2009-05-17 @ 10:53:26
Postat av: Daniel

Tidningarna skriver om att demonstranterna är våldsamma men i videobilderna som visas ser man bara hur polisen spöar på folk och demonstranterna, tja går framåt och polisen ställer sig i vägen och slår, sparkar och sprayar.

2009-05-17 @ 14:41:55
Postat av: Nicklas Eriksson

Det är ingen demokrati i att använda övervåld, Jimmy.



Dina kompisar gnäller om bristande demokrati när det blir lite skitsaker som oväsen på torgmöten. När statsmakten går in och använder sitt våldsmonopol till att slå unga killar och tjejer sönder och samman är det ett allvarligt systemfel som ska tas bort.



Första steget borde vara att omedelbart se till att poliser inte kan anonymisera sig genom att fuska med hjälmmärkningar med mera, och att instifta en ny myndighet helt skild från polisen som bara har till uppgift att utreda anmälningar mot polisen.



Gärna en medborgartribunal.

2009-05-17 @ 15:01:27
Postat av: Kristina

Vidriga snutsvin!

Det som journalisten underlåter att säga är att tjejen som blev hämtad med ambulans fått flera batongslag i huvudet och låg medvetslös på marken i 20 min innan snuten lyckades koordinera fram ambulansen pga inkompetens.

Hela helgen var ett enda vidrigt vevande med batonger och många skadades, en fick fingrarna avbrutna när personen skulle plocka upp en tappad skylt. En polare till mig var helt dimmig hela lördagen pga hjärnskakning etc etc etc

Fy fan!

2009-05-19 @ 00:06:38
Postat av: Jimmy Windeskog

Detta har inget med "övervåld" att köra, det är folkets poliskår som upprätthåller lagen när antidemokratiska ligister sätter sig över den!

2009-05-19 @ 14:11:58
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, att upprätthålla den. Inte att ta till sånt övervåld som Kristina beskriver. De som deltar i ockupationsrörelsens manifestationer är i mångt och mycket fredliga crustpunkare som aldrig skulle börja veva om de inte blivit angripna.



Lägg av med antidemokratin hit och dit nu igen Jimmy. Det gick så bra ett tag. Vi vet båda var den andre står, och jag orkar inte läsa den tröttsamma skiten i kommentarsfältet.

2009-05-19 @ 21:13:19
Postat av: Nicklas Eriksson

Förresten Jimmy; det är okej om jag citerar dig på det när det är dina kompisar som fått på nöten av bastarderna i blått va?

2009-05-19 @ 21:14:15
Postat av: Rommedahl

Poliserna står i vägen för att förhindra demonstranterna ifrån att gå in i någon annans hus.



Om en polis såg någon försöka bryta sig in i mitt hus så hoppas jag att denne hade agerat då med.

2009-05-21 @ 18:23:38
Postat av: Nicklas Eriksson

De står inte i vägen, de använder sig av övervåld mot människor som inte slår tillbaka. Som de brukar.

2009-05-21 @ 21:39:25
Postat av: Daniel

Män, maskulinitet och makt säger jag. Makt som e inrotad i manligheten

2009-05-22 @ 07:47:13
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Rommedahl

Ja. Demonstrantera försöker ju ändå att bryta sig in och det är ju polisens uppgift att förhindra det.



Mobben som är poliserna kraftigt övertalig verkar inte så inne på att lyda ordningsmakten så då måste ju poliserna dels använda våld för att hindra dess intrångsförsök men även för att värja sig själva.

2009-05-24 @ 17:45:04
Postat av: Nicklas Eriksson

Våld ja, inte övervåld. Förslitningsskador i batongarmen måste vara vanligt bland snutar.

2009-05-24 @ 18:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0