Katolska kyrkan gör mig rasande!




Not welcome!

Också finns det folk
som tjafsar om risken för sharialagar när vi inom samma union som vi lurades med i på nittiotalet har två länder med abortlagar från 1200-talet, som får sharia att se ut som lagen mot att gå mot röd gubbe.

Katolska kyrkan
är ju alltid underbar och eftersträvansvärd. Inte. Det var sådana som den här kardinalfan som fördömer och exkommunicerar en nioåring med familj som fick abort sedan hennes redan förlåtne styvfar våldtagit henne, som Jesus Josefsson från Nasaret menade när han sade: "Huggormsyngel, jag känner er icke" och "Det som ni gjort mot dessa mina minsta, det har ni och gjort mot mig".

Brinn i helvete, själlösa svartrock!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du är inte ensam Nicklas. Jag har på sistone funderat på om katolska kyrkan kanske är den värsta av de värsta religionerna. Det finns så mycket äckel att jag inte ens orkar dra upp några exempel. Blä!

2009-03-09 @ 22:28:23
Postat av: HellBoy

Bad Religion! Dålig religion men fan så bra punk...

2009-03-09 @ 23:36:17
Postat av: Rog

Göta Petter. Dessa troende ger mig kårar. Man skulle ju kunna tro att vi 2009 skulle kunna vara rationella, men det verkar som om vi snarare går bakåt i tiden.Skrämmande

2009-03-09 @ 23:45:38
URL: http://blogghelvetet.se
Postat av: HellBoy

Sharialagen innebär i en del tillämpningar att den våldtagna kvinnan stenas ihjäl då hon anses begått otrohets/äktenskapsbrott.....slår katolikerna denna galenskap? Vilken religion växer klart snabbast...vilken skall vi då frukta mest?

2009-03-10 @ 00:50:18
Postat av: Rog

Hellboy:

All religion är galenskap.

2009-03-10 @ 01:19:42
URL: http://blogghelvetet.se
Postat av: HellBoy

"Också finns det folk som tjafsar om risken för sharialagar när vi inom samma union som vi lurades med i på nittiotalet har två länder med abortlagar från 1200-talet, som får sharia att se ut som lagen mot att gå mot röd gubbe."

Detta är vad nicke skriver och jag ifrågasätter, att all relgion är galenskap stämmer men "fredens religion" är på något sätt "untouchable" dvs ingen kritik tillåts. Pröva att byta ut Nickes sista kommentar mot "Brinn i helvete, själlösa moskétomtar"

2009-03-10 @ 09:47:43
Postat av: Nicklas Eriksson

Tja... att prata om vem som är "värst" i det läget känns lite grann som att jämföra vem som pissat mest efter att man pissat i byxorna, tycker jag HellBoy.

2009-03-10 @ 10:03:43
Postat av: Nicklas Eriksson

Åh, och HellBoy, jag fattar vad du menar, men ditt tillmäle blir inte rättvisande eftersom "svartrock" är ett historiskt nedsättande uttryck om präster. Säkert använt sedan artonhundratalet. Motsvarande uttryck om imamer har jag ingen aning om vad det skulle bli.

2009-03-10 @ 10:15:07
Postat av: Bahlool

Nåja den tillämpningen du syftar på är en felaktig sådan. Tyvärr har det skett att våldtagna, däribland småflickor, blivit stenade. Det är också en av grunderna till varför shiamuslimer tror på hadith och profetior som menar att runt 3000 turbanbeklädda (imamer) kommer bli av med sitt huvud när vår messias återkommer. Att islam misstolkas oh feltolkas är tyvärr något som sker och inget man kan göra åt. Vad jag förstått så var flickans liv i fara och enligt lagarna i Brasilien är det tillåtet att göra abort då.

Sen glömmer ni kära ateister, att även katolikerna gått ut (inte kyrkan då) och fördömt biskopens ord.

2009-03-10 @ 11:05:00
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Olika grader i helvetet...sure!

Men faktum är att islam går snabbt framåt i stora delar av Europa och den överkänslighet denna religion har mot kritik, eller titta bara på de reaktioner som muhammedteckningarna lämnade efter sig...skrämmande! att då föreställa sig att detta blir vår vardag om ett antal år, ännu mer skrämmande.

Ncke: Du silar mygg men sväljer kameler!

2009-03-10 @ 11:37:17
Postat av: Gustav

Jo, olika grader i helvetet är definitivt vad det handlar om. Islam är ett elände, precis som kristendomen och hinduismen är det. Grundlösa fantasier som används för att förslava folk.



Men sedan har jag en speciell brist på förståelse för katolicismen. Jag menar, vem fasen blir imponerad av Vatikanens olika råd med gamla gubbar i pråliga utstyrslar och deras överdåd av guld och mystiska ritualer idag, år 2008?



Det känns som om de kör samma grej som när de skulle imponera på illiterata bönder på vikingatiden - fraser på ett märkligt språk och showoffande med glitter och juveler. Jag begriper rakt inte hur kan man ta sådant på allvar. Det framstår som så otroligt löjligt. Samma nivå som bling-rappare med diamantprydd "grill" och sånt där... synd bara att de har så många miljoner människor under sitt ok.



Som tur är så agerar ju människor inte bara på påbud utan efter eget förnuft också, som Bahlool skriver. Kanske blir sådant här början till slutet för katolicismen, det är mer än på tiden.

2009-03-10 @ 11:57:19
Postat av: Nicklas Eriksson

Bahlool, det visste jag faktiskt inte att så skett. Vilka är det som gjort det? Skönt att inte alla bara lallar med i vad deras överhuvuden säger åt dem.



Jag är inte ateist, jag är agnostiker.



HellBoy, det kommer ALDRIG att bli vardag. Vet du varför? Det är alldeles för få människor som är intresserade av ett religiöst liv. Jag är det definitivt inte och ingen jag känner är det heller. Du är för rädd av dig. Om man läser "Dagen" är det enkelt att se att såväl kristna strömningar som islamiska är makthungriga så det skriker om det, men som sagt, det kommer aldrig att ske i ett land som vant sig vid att slappa sig igenom hela sin fritid och att bara ta order på jobbet.



Var kommer kamelen in i det hela?

2009-03-10 @ 11:59:40
Postat av: Bahlool

Hellboy vad skulle du säga om man ritade liknande bilder om judar? Det är en fördom att muslimer är terrorister, ändå menade dessa karikatyrer att muslimer var terrorister. Tänk nu om jag skulle rita ritningar av judar med krokiga näsor och snikna blickar? Alla fördomar som funnits och finns om judar skulle jag kunna ta upp i en "karikatyr" vad skulle du då tycka om saken?

Att islam går framåt är väl inte anledning för att svartmåla den?

Kritik är inte problemet..men det är skillnad på kritik och hån, det är skillnad på att sprida lögner och att sprida inblick i relgionen. Om du har bevis för att islam är hemsk, visst, gör ditt bästa att förmedla det..men det gör man inte med hjälp av karikatyrer eller genom att svartmåla alla muslimer för att de valt att tro på islam

2009-03-10 @ 12:02:02
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Bahlool

Igår på radion (p1, brukar handla om religion) vid 17 tiden talade en svensk katolik och presidenten i brasilien är en troende katolik och han gick ut och stödde aborten. Enligt nyheterna så är folket i brasilien negativa till biskopens ord, en biskop som lär ha gjort "radikala" uttalanden. Problemet är att han fick stöd av påvens representanter i vatikanen.

2009-03-10 @ 12:12:51
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Nicke: Visst är svenskar inte intresserade av religion men nu är ju människoimporten från mellanöstern och afrika av en annan natur.Det har ju visat sig att flytten till västvärlden av någon anledning ökar intresset för religionen och bokstavstrogna blir fler.Tror du inte denna grupp(med hög nativitet)kommer att kräva mer inflytande framöver är du ju korkad (vilket jag inte tror du är). Kamelen var en liknelse(träffande sådan;)



Bahlool: Varför håna just judarna????Trodde vi dissade katolicismen/kristendomen här....dessutom har ingen fördömt alla muslimer här och definitivt inte hånat någon. Att vi driver med olika religioner är dock något som vi alla måste acceptera. Ecco homo...hört talas om den utställningen? Bevisen för att islam är allt annat än fredlig tycker jag filmen "Fitna" visade...

2009-03-10 @ 13:39:12
Postat av: Bahlool

Tog upp judar för att belysa vilket hyckleri som finns. Håna alla religioner säger du, och tar upp ecco homo och muslimer..vart är hånet av judarna? Vart är hånet av judendomen? Du talar först om kritik sen börjar du tala om att vi hånar alla religioner, något som inte stämmer. Visa mig någon som skulle våga håna judendomen eller judar..det är tabu. Att tro att islam är tabu att håna eller angripa är så fel det bara kan bli. Islamofobin har varit del av det europeiska kulturarvet sen 800 talet. Fitna? DU tar upp fitna? nu vet jag att du inte har kött på benen...enda fitna visade var att rasister inte borde regissera filmer...

2009-03-10 @ 13:56:39
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Finner ingen anledning till att håna Judendomen, varför?Dessutom känner jag inget hot från den religionen. Islam har som mål världsherravälde, thats it!

Vad i Fitna är det som är rasistiskt? Är islam en ras...berätta mer! Att "islamofobin varit en del av kulturarvet" finns väl en anledning till....

Du tycker antagligen att de muslimska påtryckningarna som gjorde att Geert Wilders nekades inresa till London för att visa sin film i underhuset var bra, eller?

2009-03-10 @ 16:08:52
Postat av: Bahlool

Skiter fullständigt i honom. Jag har skrivit om islamofobi och där har jag tagit upp forum för levande historia och andra erkända organisationer som menar att islamofobi är rasism också. Så det finns anledning att håna islam och kristendom, för att islam vill ha herravälde? Vad är det för logik? suck..Sen handlade inte det om att håna judendomen utan jag ville att du skulle se dina islamofobiska tankar och ord, du hade aldrig kommit undan med att ha antisemitiska tankar och ord i Sverige, för det är inte acceptabelt men att håna och vara islamofob verkar vara tillåtet.

2009-03-10 @ 16:47:08
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Rog

Ohhh elaka muslimer å Islam. Shit. Det är religion och män som sitter med makten som är problemet. Va fan alla religösa intitutioner behöver skakas om i grunden. I min värld finns det inte en religion i det allmänna rummet.

2009-03-10 @ 17:03:58
URL: http://blogghelvetet.se
Postat av: HellBoy

Att du skiter i att en holländsk parlamentariker nekas inresa till annat EU-land pga muslimska påtryckningar gör mig bkymrad. Suck! Hat inte uppmanat till hån mot någon religion, däremot får även islam tåla att drivas med såsom kristendomen. Att driva med judendomen skulle vara tabu får stå för dig. Avfällningar inom islam kan dömas till döden, förnekar du detta? Fredens religion, my ass!

Avslutar med att citera en Egyptier och fd.medlem av Muslimska brödraskapet Tawfik Hamid:



"Många muslimer verkar tro att det är acceptabelt att undervisa i hat och våld i namnet av sin religion — medan man samtidigt förväntar sig att världen ska respektera islam som en religion för fred, kärlek och harmoni.



Lärde män i de mest prestigefulla islamska instituten och universiteten fortsätter att undervisa i uppfattningar som att judar är “grisar och apor”, att kvinnor som begår otrohet ska stenas till döds, eller att muslimer med våld måste sprida sin religion. Är då inte Geert Wilders kritik rimlig? Istället för att anklaga honom måste vi anklaga framstående religiösa ledare för deras misslyckande i att producera en auktoritativ och vägledande bok i islamsk rättvisa som kan accepteras i den muslimska världen och otvivelaktigt avvisa läror i våld …



Så, lärde män och religiösa ledare, det är upp till er att skapa uttolkningar av sharia där judar inte förklaras vara grisar och apor, som avvisar våld som metod att sprida islam och som förklarar att mord på avfällingar är kriminellt. En sådan bok skulle bevisa att islam är en religion för fred.

Många muslimer verkar tro att det är acceptabelt att undervisa i hat och våld i namnet av sin religion — medan man samtidigt förväntar sig att världen ska respektera islam som en religion för fred, kärlek och harmoni."



2009-03-10 @ 18:17:08
Postat av: Bahlool

Jag skiter i tawik Hamid såsom jag skiter i din vän holländaren. Inte i att han inte får komma in i England. Islam säger också i Koranen, det finns ingen tvång i religionen. Resten av det du säger är tyvärr bara samma gamla dravel jag fått höra senaste tiden och orka gå in på det..poängen är att du såg en fara med ISlam men inte med judendomen, så jag vill veta varför. Varför anser du att det finns fog för att varna för islam och inte för andra relgioner. Islam behöver inte använda sig av våld ändå konverterar människor i väst till islam. Gå läs i gamla testamentet, det finns mycket värre saker som står där om andra människor, inte ränner jag runt och menar att det är ok att varna för judarna och judendomen.



Vart har du fått det där om att judar är grisar och apor? Det är en berättelse om några judar som förvandlades av Allah för sina brott..inte att alla är judar och grisar. Vart spred islam sin religion med svärdet? Ommayiderna tom tog illa upp vid sig när folk konverterade, då det ledde till mindre skatt för regeringen och mera folk att ta hand om.

Vad som är bevis för dig och andra spelar mindre roll. Jag som muslim följer vad jag anser är guds ord. Om det passar dig eller ej spelar mindre roll men jag ville konfrontera dig i din syn på att islam är en fara och att det är ok att vara islamofob, så jag frågade om det var ok att vara antisemit? Fitna, som du verkar ha byggt upp hela din kunskap om islam på, är så patetisk att det är skrattretande.



Imam Ali sa: den som inte är din bror i religionen är din bror i mänskligheten..så mkt hat är det inte där..

2009-03-10 @ 18:36:24
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

HellBoy: när jag flyttade till Göteborg hade jag aldrig varit med värmlänning än så, och hade jag inte fått arbete och flickvän så att jag fick något vettigare att tänka på, hade jag troligtvis fortfarande varit det. Det där är rätt lätt att bota. Jag ser ju bara på mina arbetskamrater från andra länder, de som är ensamma från sitt land på jobbet är mest integrerade och pratar överlägset bäst svenska. Men det krävs just det - arbete och inte tio bortkastade år på SFI. Sen måste det vara ett arbete du kan vara stolt över också och inte att stå i en hiss med guldgaloner på axlarna som en del av utsmyckningen på något jävla hotell eller putsa skor på stationen eller städa hemma hos folk som får halv skatterabatt för att ha dig där.



Och hur en borgerlig regering ska lösa det, det vetefan.



Håller med, Geert Wilders borde fan ha husarrest!

2009-03-10 @ 19:53:38
Postat av: HellBoy

Eftersom du skiter i det mesta som jag skriver om så skiter jag i dig nu.Då du är muslim vet du ju bästoch mest om den religionen. Jag däremot är varken jude, katolik eller muslim och tar mig rätten att varna för vilken religion jag vill. Det är det fina med detta land, vi kan uttrycka oss om vad vi vill även den sk. fredens religion.Take it or not!

2009-03-10 @ 19:56:26
Postat av: Bahlool

Ja hellboy..det är din och andras rätt att bete er och tänka dumt, vara ignoranta eller smarta. Det är den friheten vi lever i :)

Nicklas jag hade en praktikant som var ingenjör i Azerbadjan, här söker hon jobb som städare, och får inte det för hon har inte körkort, pengar till körkort har hon inte heller..det är ett dilemma efter ett annat..

sen här står lite om min familjs öde i samband med integrationen i sverige..min pappa skulle städa toaletter, han var en arabisk man i 50 års åldern..det är lite svårt att förstå för oss som är uppvuxna här..men han kunde aldrig tänka sig den tanken



http://www.bahlool.se/archives/2245

Jag tror inte det är fel på integrationen (vi hoppar hela tiden bort från ämnena i dina inlägg men sorry hehe) men jag tror det är fel på hur den är utformad.

2009-03-10 @ 21:31:25
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Jimmy Windeskog

Fast nu är ju den katolska kyrkan i Sverige en mer eller mindre obetydlig faktor om vi jämför med de c:a 400.000 musilmer vi har, där mer än en sumbar minoritet önskar sharialagar i Sverige.



Det som vissa slog bort som en myt för 10 år sedan är således idag en realitet. Vad var det vi sa?

2009-03-11 @ 10:14:33
Postat av: Bahlool

Jimmy samma tankegångar hade man när turkarna erövrade land efter land, man menade att islam skulle ta över Europa. Lösningen är väl då att försöka sprida verklig information om islam, inte att håna eller hitta på saker? Vill folk tro på tomten eller gud, det är väl upp till dem då? Om jag är en sanningssökande människa och tycker att islam inte har sanning då byter jag bara tro. Att försöka bekämpa islam och muslimerna med hjälp av diverse lagar som i Frankrike (mot slöjan) eller med förbud för moskeer (som SD vill) kommer knappast rädda Europa från den "gröna faran" ;)

2009-03-11 @ 11:07:01
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Jimmy Windeskog

Bahlool :

Du har helt klart dina poänger, mycket av lösningen ligger i information. Men mycket mer i demokratiska beslut där medborgarna har rätt att välja bort islam, vilket skulle bli den logiska konsekvensen om man vågade släppa in demokrati i frågor om mångkulturen.



Givetvis har folk rätt att tro på tandtroll eller Allah, men det ger inte människor rätt att sätta sig över andra människor.



Jag tror nog lagar i ett kort perspektiv kan göra en skillnad, men det långsiktiga perspektivet måste givetvis vara att demokratisera mångkulturbesluten. Det är både demokratiskt och statsvetenskapligt det enda moraliskt riktiga.

2009-03-11 @ 12:26:42
Postat av: Bahlool

Vad skulle du tycka om demokratin tillät människorna i Sverige att slänga ut hundratusentals som bott här hela sitt liv? Eller om demokratin tillät majoriteten att bestämma att vi inte fick fira nationaldagen eller hissa den svenska flaggan? Vad skulle du tycka om majoriteten bestämde att man ska sätta vissa människor i fängelse, pga sin tro eller sitt utseende?

Demokrati till en viss gräns ja..för mkt leder tll problem och till det som vi sett i många länder i historien, utrotning och fängslande av ovälkomna individer. Jag tror vi skiljer oss åt, jag anser att vill man ha verklig demokrati så måste man tillåta människor att tro på vad de vill, så länge de inte skadar andra. Muslimerna i sverige skadar ingen (jag själv är muslim)..

2009-03-11 @ 13:38:41
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Jimmy Windeskog

Bahlool :

Men jag pratar inte om att godtyckligt "slänga ut" människor, så hur kommer det in i bilden? Och jag ser inte kopplingen till vissa datum heller (men kan väl tillägga att fick jag bestämma skulle 30 november vara en röd dag, vilket ju majoriteten inte tycks tycka).



Inte heller skall man sätta människor i fängelse pga av religion eller utseende, det är det väl mest kommunuster, nazister och liknande stater som sysslat och sysslar med.



Sedan avslöjar du dig när du skriver "demokrati till en gräns". Det finns inget sådant, antingen har man demokrati eller inte och du tycks vara en av dem som är tveksam om det moraliskt och praktiskt överlägsna i ett demokratiskt system.



Sedan är det inte så att man har alla former av rättigheter bara för att man inte jämt fysikskt skadar andra människor. Att tränga sig in på andra människors liv i form av en kulturinvasion, eller kanske kulturimprrealism, är lika fel det.



Fick svenskarna själva bestämma i invandringsfrågan hade Sverige inte varit mångkulturellt och medletidsreligioner som islam hade inte haft något inflytande att tala om alls. Nu har man förvägrat svenskarna denna demokratiska rättighet, därför får vi invandrargetton där inga svenskar som har råd att flytta.



Således är mångkulturen idag inte bara en demokratiskfråga och en solidaritetesfråga, utan också vår tids klassfråga. Det är i främsta hand de som inte har råd att välja bort mångkulturen som drabbas av dem. Inte de som tagiot dessa odemokratiska beslut, de sitter i sina villor långt från gruppvåldtäkter, mordbränder och stenkastning mot ambulans och brandkår!

2009-03-11 @ 14:13:47
Postat av: Bahlool

Eh? Du är lite motsägelsefull, å ena sidan säger du att man ska ha full demokrati å andra sidan säger du att man ska låta svenskarna bestämma över invandringen och muslimers inflytande.

Så vad menar du ska man göra? För du verkar vara splittrad, å ena sidan säger du att ingen ska godtyckligt slänga ut folk, men sen säger du att svenska folket ska bestämma över vem som får komma hit och vem som inte får komma hit. Ska man stoppa muslimer eller ej? Ska man tillåta dem att be och utföra sina religiösa plikter eller ej? Ska man få ha huckla eller ej?

2009-03-11 @ 14:46:49
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Jimmy, vad bygger du det påståendet på nu då? Att vi 98-96% av väljarstocken som inte röstar på SD plötsligt skulle börja med det?



Sverige har varit ett mångkulturellt land i alla tider och kommer så att fortsätta vara. Ni har förlorat redan innan er kamp har börjat. Inget rike som eftersträvat en enhetlig homogen kultur finns kvar idag, det är bara ni som inbillar er att i det landet är de så och i det landet är de på annat sätt. Jag hade för ett tag sedan en debatt med en ex-partikamrat till dig som tog Iran som ett exempel på ett land med homogen befolkning... Snacka om att inte ha saker klara för sig.

2009-03-11 @ 15:02:40
Postat av: Bahlool

hehe..Iran..om jag minns statistiken rätt så var runt 50% perser..finns kurder, araber, turkar, azerer, bauchis, osv..

2009-03-11 @ 15:03:33
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Bahlool

såg nyss dokumentären om pedofiler i katolska kyrkan..hemskt värre. Känns skönt å veta att det inte är bara islam som har galna anhängare ;)





Fräls oss ifrån ondo



Amerikansk dokumentär från 2007. Den katolska kyrkan i USA skakades av en pedofilskandal sedan det blev känt att en präst gjort sig skyldig till en rad sexuella övergrepp mot barn. Och hamnade sedan i blåsväder för att man mörklagt händelserna och låtit prästen flytta till nya församlingar där övergreppen fortsatte. Från 09/03.

2009-03-11 @ 16:06:38
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Jajemen. Skulle tro att det finns en uppsättning ättlingar till jin-tartarer, turkmener, mongolättlingar, kazaker och uzbeker i Iran också.



Har hört talas om Fräls oss ifrån ondo, ska se den när jag får tillfälle. Det är ju först sedan media tog upp det så hårt att den eländiga kyrkan inte kunde backa mer som de erkänt och bett om ursäkt.

2009-03-11 @ 16:09:34
Postat av: Bahlool

Få se när de ber om ursäkt för Brasilien. Enligt rapporten, som vunnit priser, så räknade kyrkan på vad det skulle kosta dem att betala skadestånd, och det var först då som de valde att fördöma/ta tag i det

2009-03-11 @ 18:14:50
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Jimmy Windeskog

"Eh? Du är lite motsägelsefull, å ena sidan säger du att man ska ha full demokrati å andra sidan säger du att man ska låta svenskarna bestämma över invandringen och muslimers inflytande.

Så vad menar du ska man göra? För du verkar vara splittrad, å ena sidan säger du att ingen ska godtyckligt slänga ut folk, men sen säger du att svenska folket ska bestämma över vem som får komma hit och vem som inte får komma hit. Ska man stoppa muslimer eller ej? Ska man tillåta dem att be och utföra sina religiösa plikter eller ej? Ska man få ha huckla eller ej?"



Givetvis skall invandringen vara kopplad till landets demokrati, vad är det som är så motsägelsefullt i det? Min vilja är ju att vi bara skall hjälpa de som har skyddsbehov och då tillfälligt i första hand.

Vidare tror jag på full religionsfrihet, men det betyder inte att övrig lagstiftning slutar att gälla för aktuella grupper.

Slöja och liknande skall givetvis få bäras på fritid ect, men en sekulariserad statslagsstiftning kan givetvis begränsa detta i någon mening.



2009-03-12 @ 19:21:54
Postat av: Jimmy Windeskog

"Jimmy, vad bygger du det påståendet på nu då? Att vi 98-96% av väljarstocken som inte röstar på SD plötsligt skulle börja med det? "



Att man inte röstar SD betyder inte att man är för det mångkulturella samhället. Undersökningar i ämnet visar att omkring 60 % (går ju upp och ner givetvis) vill minska invandringen, särskillt den utomeuropeiska delen.



"Sverige har varit ett mångkulturellt land i alla tider och kommer så att fortsätta vara. Ni har förlorat redan innan er kamp har börjat. Inget rike som eftersträvat en enhetlig homogen kultur finns kvar idag, det är bara ni som inbillar er att i det landet är de så och i det landet är de på annat sätt. Jag hade för ett tag sedan en debatt med en ex-partikamrat till dig som tog Iran som ett exempel på ett land med homogen befolkning... Snacka om att inte ha saker klara för sig."



Sverige har verkligen inte "alltid varit ett mångkulturellt samhälle". I början av förra seklet var inte ens 1 % utrikes födda. Vidare talade Socialdemokraterna så sent som på slutet av 70-talet att det var "förtal" att Sverige höll på att bli mångkulturellt. Du har helt enkelt gått på en av de största politiska lögnerna i modern tid.

2009-03-12 @ 19:26:17
Postat av: Nicklas Eriksson

Nämen Jimmy, utrikes FÖDDA nej. Men du bor väl i Bergslagen? Eller har gjort i alla fall, så du borde veta om alla finnskogar och vallonier. Finnarna har inte låtit sig assimileras än. Men det är klart, de är ju inte muslimer.



Det var i alla fall dessa som till stor del byggde staten Sveriges välstånd. Dessutom har vi haft en relativt stor judisk population i städer som Norrköping, Göteborg och Helsingborg sedan Gustav III:s tid. När menar du att de övergav sin judiska kultur?



När vi ändå pratar om Göteborg kan vi dra upp alla tyskar, skottar och holländare som kom hit och vars släkter stannade och berikade staden och staten. När blev de helsuedos exakt?



Men det förstås, inte heller de var ju muslimer och då är de väl okej?



Lögn? Jaha, då är väl historien en lögn då. Gamla SD:are verkar ha tolkningsföreträde.

2009-03-12 @ 19:38:42
Postat av: Nicklas Eriksson

BTW: du ska inte ta omröstningar i dagspress för statistik. Det är inte så svårt för en med tålamodet att sitta och radera sina cookies att påverka sådana för önskat resultat.

2009-03-12 @ 19:40:42
Postat av: Bahlool

Jimmy jag anser ifall vi har en demokrati, så ska det vara demokrati fullt ut. Att tysta vissa, däribland SD osv, är hyckleri. Problemet med att tillåta oinsatta eller okunniga människor bestämma vem som får stanna vem som får åka ut vem som får göra vad, leder till att vi hamnar i samma situation som nazityskland. En känd dikt sade att när man tog judarna, så brydde jag mig inte, jag var inte jude, när de tog homosexuella brydde jag mig inte, jag var inte homosexuell, till slut när dikten tagit upp en massa olika grupper säger han, när de kom för att hämta mig, så fanns ingen kvar som skulle ställa upp för mig.

Låt oss anta att vi tillåter de 60% som du tar upp, bestämma över att inte tillåta muslimer..sen har SD inga fler fiender, så de upptäcker att de här zigenarna (romer) som räknas till en av Sveriges 5 minoriteter, ska ut, när de är borta är det judarnas tur, sen adoperade osv.

Vi hamnar i problem ifall vi tillåter mörka krafter bestämma vem som hör hit och vem som inte hör hit.

Tror du verkligen att det mediadrev och den propaganda som körs från Israellobbyn (titta bara på debatt idag där en representant för judar i göteborg menade att invandringen av muslimer lett till ökad antisemitism) och från USA lett till att muslimer ses som något negativt och dåligt.

Vad händer sen? Förr var det judarna och homosexuella, vissa tider var det zigenare nu är det muslimerna.

Man behöver inte vara ett geni för att inse att folk vill få bort muslimerna, men vi har 400 000 muslimer i Sverige, ändå har det inte skett några attentat eller några kupper här i landet...så hemska är vi väl ändå inte ;)

2009-03-13 @ 02:14:51
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Jimmy Windeskog

"Nämen Jimmy, utrikes FÖDDA nej. Men du bor väl i Bergslagen? Eller har gjort i alla fall, så du borde veta om alla finnskogar och vallonier. Finnarna har inte låtit sig assimileras än. Men det är klart, de är ju inte muslimer. "



Detta med valonerna är ju något av en myt. Men visst, till och med finnar har svårt att anpassa sig till svenskarna, då kan du ju fatta vilka problem muslier har. Alltså är deras gettokravaller inte speciellt förvånande utan mer logiska.



"BTW: du ska inte ta omröstningar i dagspress för statistik. Det är inte så svårt för en med tålamodet att sitta och radera sina cookies att påverka sådana för önskat resultat."



Undersökningar av seriösa företag måste givetvis ges en viss dignitet i mina ögon.



@Bahlool

Sverige har ju idag ett demokratiskt underskott, främst utövat av etablissemang och våldsvänster mot demokratiska nationalister.

Sedan är det givetvis så att muslimsk invandring lett till en mer utbredd antisemitism, det säger väl sig självt?

Sedan skall man väl inte se det som en seger att den ännu inte gjorts några kupper från musilmernas sida, attentat sker dock hela tiden. Det kulturella kaos och medeltidskultur de utövar är illa nog för att Svenskarna inte vill ha musilmer här. Skulle vi haft en demokratisk invandringspolitik så hade vi också haft en väldigt liten grupp musilmer i Sverige.

2009-03-15 @ 12:58:21
Postat av: Bahlool

Tror du låter dina fördomar styra. Varför skulle muslimsk invandring lett till större antisemitism?

http://www.zaramis.nu/blog/2008/09/18/antisemitismen-okar-inte-i-sverige/



Det som ökar är islamofobin, men det är väl acceptabelt enligt dig? Det hemska är ju antisemitismen inte islamofobin som är mycket värre då det drabbar en större grupp människor i vårt land.

Vad för attentat sker, som är begångna av muslimer? Jag läser tidningar och tittar på nyheter hela tiden..jag har sett brända moskeer och grishuvuden slängda mot dem, jag har sett misshandel och hot av muslimer..men sånt är ju inte farligt antar jag? Det farliga är de där attentaten, som kanske ska begås i framtiden av muslimer?

2009-03-16 @ 12:49:50
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: Nicklas Eriksson

"Detta med valonerna är ju något av en myt. "



För att vara en myt har de allt gjort bra stora avtryck efter sig i historien. Hela trakten runt Borås med kranskommuner hade bara varit urskog idag om det inte varit för dem. Tekoindustrin hade knappast uppstått då den gjorde utan kanske hundra år senare. Alla hyttor som står och förfaller i hela Bergslagen hade likaså de kanske aldrig ens uppstått om inte vallonska gelbgjutarna hade kommit och lärt ut sina metoder.



"Men visst, till och med finnar har svårt att anpassa sig till svenskarna, då kan du ju fatta vilka problem muslier har. Alltså är deras gettokravaller inte speciellt förvånande utan mer logiska."



Nej det fattar jag faktiskt inte. Jag har varit ihop med en tjej från Iran i över ett år. Hon och hennes bror var två av de största svennebananer jag träffat i hela mitt liv. Men så tillhörde de också mellanskiktets övre del... Inte svårt att anpassa sig då.



Inte ens Fremskrittspartiet anser (längre) att det finns muslimska ghetton i Sverige Jimmy. De gjorde avbön efter att de besökt Rosengård. Det närmaste vi kommer ett ghetto är stadsdelen Herrgården i Rosengård, men den är inte ett ghetto beroende på vilka som bor där utan på hur undermåligt den norske kapitalisten som äger husen där driver dem.



Om du tvingades bo med insekter och mögel utan att någon gjorde något eller lyssnade på dig skulle du också kasta sten, tro mig på den.



"Undersökningar av seriösa företag måste givetvis ges en viss dignitet i mina ögon. "



Ja. Men till sådana hör knappast omröstningar på (skvaller)tidningars hemsidor.

2009-03-16 @ 15:38:37
Postat av: Jimmy Windeskog

"För att vara en myt har de allt gjort bra stora avtryck efter sig i historien. Hela trakten runt Borås med kranskommuner hade bara varit urskog idag om det inte varit för dem. Tekoindustrin hade knappast uppstått då den gjorde utan kanske hundra år senare. Alla hyttor som står och förfaller i hela Bergslagen hade likaså de kanske aldrig ens uppstått om inte vallonska gelbgjutarna hade kommit och lärt ut sina metoder. "



Till SVerige kom ungefär 2000 Valoner, dessa bodde isolerade och hälften av dem åkte hem när kontraktstiden var slut. Det är klart att de 1000 personer som stannande inte haft ett lika stort inflytande i Svensk historia som vissa tror idag.



"Nej det fattar jag faktiskt inte. Jag har varit ihop med en tjej från Iran i över ett år. Hon och hennes bror var två av de största svennebananer jag träffat i hela mitt liv. Men så tillhörde de också mellanskiktets övre del... Inte svårt att anpassa sig då. "



Ju större kulturskillnader, ju större problem att smälta in - det säger sig självt. Fast visst, det är ju en generalisering, så ser ju statsvetenskapen och kulturvetenskap ut.



"Inte ens Fremskrittspartiet anser (längre) att det finns muslimska ghetton i Sverige Jimmy. De gjorde avbön efter att de besökt Rosengård. Det närmaste vi kommer ett ghetto är stadsdelen Herrgården i Rosengård, men den är inte ett ghetto beroende på vilka som bor där utan på hur undermåligt den norske kapitalisten som äger husen där driver dem. "



Frp har knappast fått en ny åsikt i frågan. Och de har ju rätt i att det är ett getto också, de hann ju inte ens hem till Norge igen innan nya mordbrandskravvaller bröt ut, kravaller som ikväll går in på sitt femte dygn på raken!



"Om du tvingades bo med insekter och mögel utan att någon gjorde något eller lyssnade på dig skulle du också kasta sten, tro mig på den. "



Det finns ingen känd undersökning som påstår att det skulle vara mer insekter och mögel i Rosengård än i andra områden. Och även om det var så det såg ut så blir det knappast bättre av att attackera polis och brankår isamband med mordbränder?



"Ja. Men till sådana hör knappast omröstningar på (skvaller)tidningars hemsidor."



Det är du som talar om nätundersökningar i PK-pressen, jag talar om seriösa undersökningar utförda av seriösa företag.

2009-03-20 @ 16:43:22
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag ska kolla med min svåger gällande vallonerna. Han är historielärare på ett flådigt privatgymnasium. Om inte han kan, så kan säkert någon av lärarna på universitetet hjälpa oss att slita tvisten om vallonerna och hur stort avtryck de gjorde i svensk historia.



Jag tycker att du har fel när du säger att det är lättare att anpassa sig till en kultur ju närmare den är.



Jag har aldrig direkt gillat vårt syskonland Danmark och inte förstått mig på danskar för fem öre, det är något i deras vurm för hembygd och "hobsala-leverne" som stör the jitters ur mig. Däremot har jag inte haft några problem att trivas underbart i Barcelona, Salamanca, Cordoba eller Palma. Inte heller har jag vantrivts i Rom, Milano eller för den delen Portoferraio eller Bergamo.



Utanför Europa har jag inte varit mer än geografiskt, så det kan jag inte uttala mig om. Men jag har arbetat ihop med människor från alla hörn av världen och aldrig upplevt någon kultur som hinder för att de skulle komma överens med mig (däremot har vissa religiösa stollar varit totalt omöjliga att komma överens med. Det var en dåre som var jehovas vittne som var inne och jobbade i ett par månader och ja...).



Men det var nätundersökningar i PK-pressen vi började diskutera eller?



Fremskrittspartiets vice partiledare gjorde avbön i P1 Morgon nu i veckan. Det borde vara enkelt att hitta inslaget på sr.se.

2009-03-20 @ 22:20:50
Postat av: Martin

Kära vänner,

På tal om katolska kyrkan... Kolla in denne Nosferatu:



carmenespaa-extramaterial?cb%2Ca1364145%2C1%2Cf%2C103483/pb%2Ca1364142%2C1%2Cf%2C103483/pl%2Cv%2C%2C1483534/sb%2Ck103483%2C1%2Cf%2C103483" rel="nofollow">http://svtplay.se/v/1483530/dokumentar/maricarmenespaa-extramaterial?cb,a1364145,1,f,103483/pb,a1364142,1,f,103483/pl,v,,1483534/sb,k103483,1,f,103483

2009-03-22 @ 15:58:48
URL: http://maricarmen.info.se
Postat av: Anonym

Så här ska det vara. Ovanstående länk funkade inte pga att alla underscore försvann.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0