Bokrecension.

Har precis läst ut "Men inte om det gäller din dotter" av Jan Guillou. SPOILERVARNING!

Sämre bok har jag sällan läst. Den klart utan konkurrens sämsta av alla som han någonsin har skrivit. Den innehöll inte en spännande sekund eftersom man visste att de skulle klara det. Det enda som var lite oväntat var att Carl Hamilton gifter sig med Mouna al Husseini på slutet.

Det måste vara
Jan Guillous egen längtan efter att få göra bokslut (?) över Carl Gustaf Gilbert Hamilton som drev honom att skriva den här boken som förutom kioskdeckarplotten är ett enda långt raljerande innehållande vapenmärken, matlagning, vinpimplande, utgångshastigheter, jämförelser mellan stridflygplan, länders arméer och annat som jag antar får stridskuken att svälla på Jan Guillou (som Jan Björklund skulle ha sagt).

Jag begriper inte
varför han skrev den, den tillför inget och den drar inte ifrån något. Jag som läst allt han någonsin har skrivit kommer att låtsas som om den här boiken inte existerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0