Varje dag med SDU är en dag med humor!

Erik "Det har inte hänt" Almqvist (SDU) är bara för söt här när han blånekar till rånet av under cover-reportern från SR.

Dessutom är han, som alla sverigedemokrater, extremt historielös när han säger:

"- Inget annat parti skulle utsättas för nåt sånt, dessutom strider det mot EG-rätten och vi kommer att agera juridiskt."

Det skulle ju vara kul om det stred mot EG-rätten, många jag känner skulle kunna bli av med sina skuggor då. Det strider inte mot EG-rätten, Erik. Tyvärr.

En annan helt sanslöst
stor humor är den här kommentaren:

"- Okej, det låter märkligt. Men det ska bli intressant att höra det i så fall. Det har inte hänt.
"

Ojdå Erik, det hade det visst...


Kommentarer
Postat av: HellBoy

Vadå rån?

Damen fråga pinkade ju på sig redan innan hon blev konfronterad.Tappa väl väskan och lite till efter att paniken så totalt överrumplade henne.

Hjärnsläpp=Väsksläpp? Kanske borde hon leka privatdeckare på låtsas nästa gång....Klart som tusan att Erik ville veta vad hon höll på med och varifrån hon vart utsänd speciellt med tanke på vad han blivit utsatt för på sistone: stenkastning,igenlimmad ytterdörr,jagad av knivbeväpnade AFA-terrorister mm. Nä du ,"Nicke Nyfiken" då allt detta hände satt du tyst med ditt idag självspelande tangentbord. Men det är klart, folk med "fel" åsikter kan behandlas hur som helst i Sverige,bor du däremot tex.i colombia skall åsiktsfrihet gälla, oder?

2009-02-18 @ 20:55:42
Postat av: Nicklas Eriksson

Eeh... kan jag rå för vad ledaren för landets största rasistiska ungdomsförbund råkar ut för?



Svar nej.



Kan jag veta vad han råkar ut för när han gör det?



Svar nej.



Kan jag ta något ansvar för det?



Ja, och det anser jag mig göra genom att inte acceptera sådana metoder.



Åsiktsfrihet gäller redan i Alvaro Uribes Colombia, HellBoy. För de som har pengar.



Och du har rätt, jag ÄR rätt nyfiken av mig!=) Så nyfiken att jag intresserar mig för paret Almqvists BDSM-lekar med silvertejp i trapphus är jag dock inte.

2009-02-18 @ 21:45:26
Postat av: Jimmy Windeskog

Lyssna på vänsterextremisten Niklas här; det är inte hans eget fel att han känner att han måste ljuga. Det är helt enkelt för att han är okunnig. Det är ju svårt att inte lida med en sådan existens när lögner kommer av psykiska skäl.

2009-02-18 @ 22:26:20
Postat av: Nicklas Eriksson

Japp, jag är vänsterextremist. Har nog till och med medlemskort på det snart.



Vad exakt ljuger jag om här? Menar du att Almqvist inte lekte BDSM-lekar med sin flickvän i trapphuset?

2009-02-18 @ 23:01:32
Postat av: Jimmy Windeskog

Det är klart att du är en västerfascist, vad skulle du annars vara närf du tar aktiv ställning mot demokrati och yttrandefrihet?



Men att du ljuger i okunskap är inte accepterat bara för att ni känner samhällshat, du borde få ta och lära dig att stå för att du är oärlig.

2009-02-18 @ 23:05:50
Postat av: Nicklas Eriksson

Var gör jag det någonstans? Jag är ju för en större yttrandefrihet.



Vad ljuger jag om? Var det Eriks flickvän, men inte han som hade Gaffasnusk i svalen? Fattar inte!

2009-02-18 @ 23:09:57
Postat av: Nicklas Eriksson

Förresten, titta gärna in och lär mig om du är i Göteborg någon dag!

2009-02-18 @ 23:10:40
Postat av: Jimmy Windeskog

Erik har ingen flickvän - till och med sådana detaljer måste du ljuga om. Då är man mer tragisk än komisk i sin antidemokrati. Stenar och lögner är inga bra politiska medtoder när du verkar mot yttrandefriheten Niklas.

2009-02-18 @ 23:14:00
Postat av: Karl-Alfred, en ung sjoman

Snalle, se garna till att jag ar i hamn da! Jag vill ocksa lara mig varfor det ar fel att hata det har javla sam hallet vi lever i, Jimmy Windeskog! Jag tar med Bob och Seamus fran baten, tva totalstolliga irlandska kommunister. Dem skulle du gilla, Jimmy Windeskog!

2009-02-18 @ 23:14:36
Postat av: Jimmy Windeskog

Det är ett ständigt samhällsproblem när människor med våld kämpar mot demokrati och yttrandefrihet min dyre sjöman - det är ALLTID fel.

2009-02-18 @ 23:19:11
Postat av: Nicklas Eriksson

Aha, var det DU som var med i svalen den gången, Jimmy!? Nej just det, jag hade faktiskt glömt att det var Kinnunens tjej som Erik band i trappen... Vem eller om det var hon som bad Erik binda Kinnunen?



Men ärligt talat, som du kanske fattar är jag inte särskilt intresserad av vare sig hans eller ditt (ert?) kärleksliv. Och som du kanske förstår är jag, som verkar i Göteborg, mest intresserad av vad (SD) gör här i stan. Jag ska faktiskt på fest med en källa här i Götet till helgen. Det brukar alltid krypa fram mer än vad h*n fattar är lämpligt med stigande promillehalt.



Personen vet nog inte ens att jag är röding tror jag. Du vet, jag ser ju faktiskt mer ut som om jag vore en av er:)

2009-02-18 @ 23:22:10
Postat av: Jimmy Windeskog

Du verkar vara oterhört intresserade av nationalisters kärleksliv, varför skulle du annars hitta en hel kväll och hitta på lögner om dem?



Denna fixering att försöka imponera på mig genom att ljuga kan aldrig vara sunt för dig. Du kanske skall be arbetsförmedlingen hjälpa dig lite på treven så du kan komma ur detta med antidemokratiska grupperingar? Har du varit i kontakt med Exit?



Hoppas du mår bättre när du vaknar i morgon, du får ta nya tag med ditt liv då säger vi!

2009-02-18 @ 23:30:35
Postat av: HellBoy

Ja, Nicke i förlängningen får du och andra hetsare på nätet(Jinge mm.) ta ansvar för vad människor råkar ut för. Att kalla SD-symp. för nazister är ett exempel på hets.Det där med silvertejp-trappuppgång-Almqvist har du tydligen fått om bakfoten. Att du leker med tejp i olika sammnhang betyder ju inte att andra gör det.Undrar hur du uppfört/känt dig om du behandlats som vissa Sverigedemokrater, gissningvis med STOR ilska.

Du engagerar dig ex. om demokratiproblem på andra kontinenter men bidrar själv till ett liknande problem ditt egna hemland, think about it! Du verkar ju vara en skärpt kille....hur skall en svensk kunna uttrycka en åsikt om invandringen som inte överenstämmer med de styrandes åsikter utan att kallas rasist/nazist??? Snälla Nicke,svara?

2009-02-19 @ 08:21:17
Postat av: Nicklas Eriksson

För att det retar galla på dig, Jimmy. Du är nog inte så smart som jag trodde. Det borde ha gått in vid det här laget:)



Det är du som antar att jag ljuger, veta kan du ALDRIG göra. Exit läser jag inte ens. Jag har tagit någon öl på den tiden jag drack alkohol med Daniel Poohl och han den andre som har jobb på Metro nu. Jag minns inte ens vad han heter i efternamn, ha ha!



Nej, jag har precis gått med i en "antidemokratisk" förening som du kallar det, och har ju inga intressen av att gå ur redan begriper du väl?



HellBoy: Jaha, varför anmäler du mig inte då? Jag har blivit anmäld för det av en Sverigedemokrat redan, men det kom tyvärr aldrig ens upp till åtal. Vilket nöje att få stå i tingsrätten och erkänna att man kallat en sverigedemokrat för rasist! Fatta vilken mediaseger! Det är lätt värt ett par tusen i dagsböter! Sätt igång!



Jag är alldeles för hårig för tejplekar, har nästan päls. Men det hade ju inte varit dumt att testa... Man måste ju vara öppen! Jo, jag vet att jag fick det om bakfoten, det var ju Kinnunens kona det gällde och inte Almqvists. Annars stämde det ju bra.



Jag har lyckats uttrycka åsikter om invandrnigen i hela mitt politiska liv utan att kallas rasist av andra än idioter som Dragan Klaric (kom igen Dragan, anmäl mig!) och andra nazionella, konstigt va?



Det har nog att göra med att jag aldrig inleder med "jag är inte rasist, men..." och söker förklaringar till diskursen annorstädes än kultur, etnicitet eller religion.



Det vill säga det rätta sättet.

2009-02-19 @ 10:12:45
Postat av: HellBoy

Jag har inget intresse att anmäla någon men du bör ta in budskapet: Att du och andra hetsar blir i förlängningen ett ställningstagande för odemokratiska metoder och våld mot oliktänkande.

Obra i colombia men bra i Sverige tycker mao Nicke.

Att få uttrycka sina åsikter utan att få sina fönster i sin bostad krossade, utan att få en yxa i dörren, utan att bli mordhotad/jagad av knivbeväpnade "aktivister" är väl en självklarhet i ett demokratiskt samhälle, eller?

Att du uttrycker något negativt om den sk. massinvandringen har jag svårt att tro men kanske kan du överraska mig?

2009-02-19 @ 13:44:44
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo, snälla, kom igen!?



Visa på vilket sätt jag hetsar då? Det kan du väl göra i alla fall?



Nej jag tycker inte att det är bra att bli utsatt för trakasserier för sina politiska åsikters skull vare sig i åsiktsfränderna Uribes Colombia eller Reifeldts Sverige. Var har du fått en så befängd idé från?



Dina polare höll på att bränna ihjäl kompisar till mig och deras lilla barn för några månader sedan, remember?



Jag är starkt emot de segregerade områdena. Bort med de vita Askim, Torslanda, Örgryte och Älvsborg. Låt folk från de multietniska förorterna flytta dit på icke marknadsmässiga villkor säger jag. Man måste blanda, vet du.



Sedan är jag starkt emot trångboddheten som svensk invandringspolitik medför. Det vi ska göra är att frysa riskkapitalisternas och de rikas konton, ta deras pengar och använda dem för att skapa arbeten som tillverkar vettiga saker som vi behöver (och inte bara vill ha, även om marknaden måste finnas kvar och vara lyhörd för önskemål. Jag till exempel vill ha Ben Sherman och Dr. Martens, inte statens kängor och hänglsen som ser ut som någon byråkrat har tänkt sig det) på ställen i landet som håller på att gå under idag. Lite regionalpolitik du vet! Det kommer inte att vara någon brist på folk som vill ha dem.



För de som ändå väljer att bli kvar i storstäderna ska vi bland annat konfiskera lyxtjänsteföretag som vänder sig till rika medelklassare i Linnéstan och anställa folk där som kan sköta om vår snabbt åldrande befolkning. Vi ska även använda de demokratiskt omfördelade medlen till att anställa folk som kan rusta upp allmännyttan och anställa folk som kan arbeta som fastigheterna, förvalta och utveckla beståndet.



Vi ska släppa värmeverken fria och erbjuda de som arbetar där att ta över driften så att det blir lite verklig konkurrens. Statlig inblandning i affärerna ska vi ha så lite som möjligt, det är därför jag skriver vi, eftersom det är arbetarråden som ska driva de större företagen. Jag skiter väl i fåmansföretag, de är inte ett dugg intressanta. Min klasskompis har en butik som han arbetar i på fritiden, varför skulle en "stat" ta över den?



Genom att låta alla vara med och bestämma, även över ekonomin, PÅ RIKTIGT så löser vi också problemen. Läs gärna (SD):s partiprogram, det är bra.

2009-02-19 @ 14:26:44
Postat av: HellBoy

"Dina polare höll på att bränna ihjäl kompisar till mig och deras lilla barn för några månader sedan, remember? "

vadå mina polare? menar du att det var Sverigedemokrater? Då var det väl dina polare som jagade Erik med kniv genom Sthlm isåfall, är detta rätt nivå att lägga oss på? Att våld måste självklart fördömmas och inte så som du gör,bagatellisera och förlöjliga.

Att folk inte skall få bo där dom vill är ju också ett demokratiskt riktigt bottennapp.

Hört uttrycket:"Lika barn leka bäst"

om jag flyttar till Thailand för gott letar jag säkert upp svenskar att umgås med, inget konstigt i det.

Att du också vill konfiskera företag visar ju bara hur blodröd du verkligen är, vem bestämmer vilka företag siom skall konfiskeras?

Din sista mening får du gärna förklara? SD?

2009-02-19 @ 15:56:26
Postat av: Malin

Är Nicke feg?

Namn har han och om man läser alla inlägg vet man inte bara vad han heter, utan var han bor, vad han läser(skola), vilka uppdrag han haft osv. han är inte speciellt svår att få tag på mao, om man bara orkar anstränga sig lite.

2009-02-20 @ 13:56:49
Postat av: Nicklas Eriksson

"vadå mina polare? menar du att det var Sverigedemokrater?"



Nej då, så mycket balls har ni inte, även om ni skulle vilja.



"Då var det väl dina polare som jagade Erik med kniv genom Sthlm isåfall, är detta rätt nivå att lägga oss på?"



Antagligen. Jag kände inte ens till det förrän nu. Det är ju som jag förstår inte ens känt vilka det var, det kan ju lika gärna varit SMR. Men jag känner en del som varit med i RF förr om åren, så polare, visst det kan man väl säga antar jag.



"Att våld måste självklart fördömmas och inte så som du gör,bagatellisera och förlöjliga. "



Våld är fel.



"Att folk inte skall få bo där dom vill är ju också ett demokratiskt riktigt bottennapp. "



Det är det att assimilera med. Det är mycket som inte är demokratiskt riktigt i världen i dag.



"Hört uttrycket:"Lika barn leka bäst" "



Nej, men rika barn leka bäst finns det en bra film som heter.



"om jag flyttar till Thailand för gott letar jag säkert upp svenskar att umgås med, inget konstigt i det. "



Fine, det får stå för dig. Den sortens folk som flyttar dit är inget jag vill umgås med. Inte medelklassasen som sitter nere i Marbella och kan säga olla min cerveza porrfarbror på "spanska" heller.



"Att du också vill konfiskera företag visar ju bara hur blodröd du verkligen är, vem bestämmer vilka företag siom skall konfiskeras? "



Tack för komplimangen! Arbetarråden vid företagen ska bestämma det. Om kapitalisten erbjuds anställning vid bolaget om han bedöms vara en resurs är upp till dem, inte till något sossefack.



Tog det så lång tid för dig att fatta hur röd jag är?



"Din sista mening får du gärna förklara? SD? "



Den måste jag givetvis förklara, för det är såklart helt fel. SP med P som i Patrik ska det stå (socialistiska partiet), tyckte att jag hade tittat på det, men satt nog och drömde när jag postade.



Malin, tack för försvaret, men jag förstår HellBoy. Jag pallar sällan heller att sitta och kolla igenom folks bloggrolls, och jag länkar aldrig till dem heller. Vad beträffar mitt utseende så tycker jag inte att det är så mycket att skryta med att det motiverar en bild. Då lägger jag hellre ut en på den "livsfarliga" kamphunden:)

2009-02-20 @ 17:53:22
Postat av: Jimmy Windeskog

Nilkas, tror du verkligen att människor som du ens berör mig? Tror du det så var du dummare än jag inbillat mig.

2009-02-23 @ 05:41:27
Postat av: Nicklas Eriksson

Japp.



Av ett enkelt skäl: du är här och kommenterar.



Jag tror att jag irriterar dig som en inflammerad hårsäck, och det är just det jag vill=)

2009-02-23 @ 08:41:34
Postat av: Jimmy Windeskog

Svårt att "irritera" sig på en person som man omöjligt kan ta på allvar i ditt demokratihat.

2009-02-23 @ 09:30:10
Postat av: Nicklas Eriksson

Uppenbarligen rätt lätt eftersom du ständigt återkommer...;)



Jag tror du gillar mig, Jimmy.

2009-02-23 @ 10:12:31
Postat av: Jimmy Windeskog

Det är klart jag göra, du roar mig. Men det är skillnad på intresse och irritation givetvis.

2009-02-23 @ 12:24:51
Postat av: Nicklas Eriksson

En dag när man har kunnat roa någon är inte en dag förspilld. Grattis.

2009-02-23 @ 15:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0