Fade to yellow...


Läs det här på
Jeanette Stojic utmärkta blogg!

LO håller på att sälja
sina medlemmar, nu igen! Alltid, hela tiden. "För att det behövs." "För att vi begriper men inte ni." "För att vi sak få behålla vår plats kring köttgrytorna."

När ska vi sluta låta pamparna styra över oss och börja bestämma själva?


Fade to yellow:

Worker´s rights will fade away
Drifting further every day
Getting lost within myself
Nothing matters no one else
  LO has lost the will to live
Simply nothing more to give
There is nothing more for me
Need a true union to set me free

Things not what they used to be
Missing rights are more for me
Deathly lost, this can t be real
Cannot stand this rage I feel
Hatred is filling me
To the point of agony
Growing darkness taking dawn
I was me, but now he 's gone

No one but us can save ourselves, with reforms it is to late
Now, I can't think, think why I should even try
Yesterday seems as though it never existed
Treason greets you cold, now I will just say goodbye LO!


Kommentarer
Postat av: Livet efter 30

Sv: Hej! Det beror lite på vad du definierar som radhus-tyckare? Men jo, jag kan en del om Pitbulls och jag har personligen sett att de kan vara underbara och gulliga hundar med RÄTT ägare! Är det däremot "fel" ägare, med fel intentioner, till hunden så kan de hetsas till att bli riktigt farliga... Det är ju trots allt en ras som tidigare blivit framavlad för ett visst prestationsändamål. Det var vad jag skrev, så jag vet inte riktigt vad det var i mitt blogginlägg som Du tyckte var så missvisande?

2009-02-11 @ 23:11:31
URL: http://livetefter30.blogg.se/
Postat av: Livet efter 30

Kan ju tillägga att det beror på om de är renrasiga eller inte... Det finns ju tyvärr de som har avlat sönder rasen för att möta marknadens efterfrågan och det är många av de "sönderavlade" hundarna som hamnar hos "fel" personer... Men som sagt, en renrasig Pitbull är helt underbar om den hamnar hos en bra hundägare! Det är vad jag tycker iaf... Mvh/ Cina

2009-02-11 @ 23:17:53
URL: http://livetefter30.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Tack du!

Det är som sagt ett livsviktigt steg LO kanske tar. Jag tror iofs inte att detta kommer skrivas under så som det ser ut nu för det är 9 förbund som säger no no no till detta. Phu får man väl ändå säga då när alla inte har huvudet utanför universum.

2009-02-12 @ 06:53:09
URL: http://www.jeanettestojic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0