Utsatte helsingborgspolisen gaisare för mordförsök?

Apropå de förbannade skånska gödsvinsfascisterna till helsingborgspolisers romerska brutalitet mot fotbollssupportrar sist det begav sig, här kommer en ögonvittnesskildring av en kille som kallar sig REAL GAIS på planket gais.nu. De kommer från en kille som heter Robert Lindberg som skriver på sajten nyheter24.se. Jag känner både Robert Lindberg  och REAL GAIS, har gjort i många år. Han är inte bättre än dig och han är inte sämre än mig. Det finns ingen anledning att betvivla att det var såhär det gick till. Jag har styckat upp texte nför läsbarhetens skull:


 ”Nyss hemkommen från Helsingborg. Jag fick den stora äran att köra idag så jag var och är fortfarande nykter. Vi var en gäng som gick före ca 70m före resten då vi kom till Olympia. Vi hade bilen parkerad utanför Idrottens Hus som ligger alldeles bredvid stadion,skulle dit och fylla på med mera öl.

DÅ händer följande,ca 70 st av deras kategori C kommer joggandes emot oss. Inte EN ENDA POLIS kom från det hållet. Ser deras supporterpolis springa runt som en nackad höna av PANIK och har NOLL KOLL. Bright och nykter som man är säger jag till gubbarna att det är nog läge att gå över vägen till Olympia. Vårat gäng kommer och det blir lite bråk som snabbt avstyrs.

Nu händer det som är något av det värsta jag har sett i fotbollssammanhang i Sverige och då har jag sett en hel del. Polisen ringar in alla gaisare med hästar,hundar,bilar och piketer. Här tycker jag att ok det är väl lugnt,nu är ju alla samlade,inga problem. Det är nu polisen börjar skrika åt precis alla gaisare “IN MED ER” och med dragna teleskopbatonger och pepparspray slår de vilt och sprutar pepparspray på allt och alla som inte flyttar på sig.

PROBLEMET för oss gaisare är bara att de har satt upp kravallstaket framför våran entré. I det här staketet hade de bara öppnat en “sektion” som är ca 1,5 meter bred. Alltså uppstår ett djävla tryck mot staketet och folk KOMMER INTE IN. Det kommer mer poliser en piket med civilsnutar som också ger sig in i slakten med mord i blicken. De slår och slår,sprutar pepparspray på folk som inte går in. SOM TUR ÄR river några hjältar staketet så att vi kommer in. Innanför sen ligger folk blåslagna och med svidande ögon till höger och vänster. Detta kunde fanimej ha slutat i en katastrof. Hoppas att ni är nöjda ERA SKÅNSKA AS.

ReaL GAIS"

Har skånepolisen gjort sig skyldig till mordförsök eller dråpförsök? Jag anser att de bör JO-anmälas.

Kristina, kamrat: all respekt till er på Romano Trajo sedan innan, men om det var de här satans terminatormaskinerna ni hade emot er ökar jag på det dussinfalt!

Kommentarer
Postat av: JG

Man ska självklart anmäla men tveksamt att JustitieOmbudsmannen kommer ta upp det...



Bra låt om problemet!



http://www.youtube.com/watch?v=B47KjnB7tjM&feature=related

2009-08-25 @ 22:13:13
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, det är väldigt tveksamt, men något måste ju göras! Vad fasen, att anmäla dem till sig själva är ju som att gå till Tony Soprano och klaga på att hans goons uppför sig illa!

2009-08-26 @ 04:10:52
Postat av: Nicklas Eriksson

Förresten, jag har den låten i mp3-spelaren:)

2009-08-26 @ 05:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0