Svensk polis går till attack - återigen!



Såhär såg det ut i Helsingborg i kväll när stans polis gick till attack mot gästandefotbollssupportrar.

Det finns runt om i Svea Rike så jävla mycket psykfall i poliskåren så att hälften kunde vara nog. Idag på eftermiddagen innan GAIS match mot Helsningborg gick bl. a. den här huliganen (han i uniform, den andre killen har sina barn i den vita bilen) till attack mot fredliga fotbollssupporters gästande från Göteborg.

Det var inte många som valde att åka ner helt enkelt eftersom många är rädda för supporterpolisen i Helsingborg som flera gånger har gjort sig skyldig till grov misshandel (ev. försök till dråp. Har svårt att se hur det kan vara något annat när man anfaller med tillhygge som silverryggen på bilden gör) och andra övergrepp som olaga frihetsberövande av många lags resande supportrar.

Jag har personligen blivit utsatt för försök till misshandel av polisen i Kalmar (av någon anledning är det just i dessa tre små hålor som polisen är som allra aggressivast och har allra störst anabolmuskler) för att jag tog ett steg ur kön till insläppet för att kolla en sak, om det var hur mycket det kostade att gå in eller hur lång kön var. I Västerås (när vi låg i Superettan) försökte jag prata med en stor polis om varför de tagit i så mycket för lilla Gårdakvarnen, jag skulle skoja och frågade lite skämtsamt om de hade laddat upp för Intercity Service Crew. Då ryckte han batong och försökte slå mig.

Båda gångerna hann
jag undan för att jag var snabbare.

Svensk polis innehåller
alldeles för många jävla galningar! Jag tänker skriva om detta varje gång jag får bilder på det. Händer gör det varje match, men det är inte alltid man lyckas behålla kameran om de får syn på en.




Kommentarer
Postat av: Ludzor

I Danmark hände ju tydligen detta för ett tag sedan: http://www.existenz.se/out.php?id=15396

Jag tycker det ser ut som övervåld. Vad tycker du?

2009-08-24 @ 16:02:29
Postat av: Nicklas Eriksson

Att jag alltid undrat hur tuffa de där asen skulle vara i en ring utan alla sina tortyrredskap som de tillåts gå omkring med.



Det var inte övervåld, det var ren tortyr.

2009-08-24 @ 17:53:31
Postat av: Bahlool

Korrupta jävlar hela högen. Jag tränade med några av dem och de vänder bort blicken när verkliga brott sker (en gång hade vi ett pågående inbrott i butiken, grannar och securitas ringde, men polisen hade ingen bil att skicka)...Jag har själv en vän som var knarkare och bråkstake, som nu är polis i Malmö.

2009-08-25 @ 01:57:32
URL: http://www.bahlool.se
Postat av: HellBoy

Seså, ett jobb som svenska Dialog-Polisen hade genomfört tillfredsställande utan ett batongslag utdelats...tror ni på det? Demonstrera är OK men att inte lyda Polisens direkta order och sedan få stryk är väl lite att skylla sig själv,eller? Sen kan även jag tycka att ett antal slag är utdelade i onödan men där slutar min kritik.

Bahlo:Varför "korrupta"?

2009-08-25 @ 22:28:50
Postat av: Nicklas Eriksson

"Demonstrera är OK men att inte lyda Polisens direkta order och sedan få stryk är väl lite att skylla sig själv,eller? "



Håller inte med. Att få utstå att bli lyft, ivägburen och handfängslad är MAX vad man har att förvänta sig. Allt annat strider mot polislagen om ingripanden.



"Seså, ett jobb som svenska Dialog-Polisen hade genomfört tillfredsställande utan ett batongslag utdelats...tror ni på det?"



Varför inte, det händer varje år på SAC:s demo på Första maj. I alla fall i Göteborg. I Helsingborg antar jag att de kallar in allt vad som finns av slagskämpar i hela Skåne.

2009-08-26 @ 04:15:37
Postat av: Stefan

Det är väl inte så jävla konstigt att gaisare alltid råkar i problem på borta matcher. Man åker buss/tåg till en krog mitt inne i en stad. går i skränande grupp några kilometer till en fotbollsstadium. Goda möjligheter finns mao för motståndare att provocera (ett bete många gaisar älskar att svälja) och sedan kommer polisen och sedan är det så jävla synd om alla som får ett betonslag i huvudet. Ta och kör bussjävlarna direkt till stadium- gå in - se på matchen- gå ut urstadium- in i bussen och åk hem så blir det inga bråk-

visst motståndare och polis får inte slå gaisare men söker man bråket så får man det

2009-08-26 @ 08:32:14
Postat av: Stefan

intressant att det plockas bort inlägg som inte följer den allmänna polishatarlinjen här!

2009-08-26 @ 09:47:27
Postat av: Nicklas Eriksson

Vad fan snackar du, din blåvita tomte? Vadå censur? Vad har du skrivit som du inte har fått med? För jag har då FAN inte censurerat något, jag censurerar bara angrepp på min familj samt israelvänner från Lindome som skriver "sieg heil" och annat nazistiskt (sverigedemokrat?) upprepade gånger.

2009-08-26 @ 17:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0