Skitgubbe!

Det finns folk till allt, det vet ju jag som har arbetat på en internationell mässhall i nästan tio år. En gång var det en nisse på en dryckesmässa som söp sig så full att han kröp in mellan ett par pelare och somnade. Fackmässor stänger runt 17-18, så han kan inte ha varit uppe sent om vi säger så. Vaknade gjorde han strax efter 07:00 - dagen därpå. När vi kom upp i hallarna och hade börjat göra efterkoll så kom han lullandes. Pinsamt är bara förnamnet. På mässan har jag också gjort rejält äckliga saker.

Eftersom jag är den ende där som inte var rejält kackelmagad var det alltid jag som fick ta skit, piss och spyor. Men det var (nästan) alltid från knarkare, alkisar och uteliggare.

På den arbetsplats
jag nu är och jobbar, ett stort fint kontor mitt i city med nästan uteslutande vit övre medelklass som arbetar, där får man såna här överraskningar:




Vad är det för fel på karlfan (för det var givetvis på herrmuggen) som har åstadkommit det här? Och hur är han byggd egentligen, när jag skiter så hamnar det i vattnet och inte på porslinet bakom mig! Framförallt inte uppe på kanten! Hur kan man bara lägga den här rukan, torka sig - och gå därifrån? På bilden sticker det fram lite lite av en toaborste (till höger). Den GÅR att använda, fattar du?!

Efter mina outsorcade, lukrativa och kraftigt efterfrågade yrkeskunskaper såg klosetten ut såhär:



Ja där syns toaborsten
bättre ja. Jag tror helt ärligt att det är ett uttryck för klassförakt att lämna toaletten sådär när man vet att det är en NAP ("Någon Annans Problem" för er som inte läst Liftarens guide till galaxen!) och att denne NA är en inhyrd städare. Jag blir alltid lika arg när jag hittar en toalett i det här skicket, det är så FÖRBANNAT respektlöst att inte kunna städa lite själv efter sig. Jag är där för att städa visst, men inte för att mocka efter kundens personal!

Skitgubbe!



Kommentarer
Postat av: Joakim

Jo, som lokalvårdare kan jag tänka mig att man blir irriterad. Men jag tycker nästan att det är mer respektlöst mot efterföljande besökare till toaletten, som ju faktiskt ska använda den!

2009-08-21 @ 10:47:57
Postat av: Robin

Jag tycker nog att det är mer respektlöst mot städaren. Nästkommande besökare skall ju bara pissa eller skita där, städaren skall ju faktiskt rota i skiten.

2009-08-21 @ 14:37:59
Postat av: Joakim

Vad jag menar är att städaren är mer beredd och utrustad att hantera situationen, med skurmedel och städhandskar, än en "vanlig" besökare som ju ska dra ner byxorna och sitta i skiten.

2009-08-21 @ 15:06:01
Postat av: Nicklas Eriksson

Jag tycker det är lika respektlöst mot båda. Det värsta är att det var en fan som körde samma sak idag!!! Vit medelålders karl, har såna inte fått någon uppfostran eller?

2009-08-21 @ 18:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0