LO och Wanja Lundby-Wedin ska skämmas!

Jag tycker det är lustigt, hela dagen har jag gått på jobbet och lyssnat på P1. Jag har hört nyheter minst en gång i timmen, och inte en enda gång har jag hört LO:s ordförande uttala något som ens påminner om självkritik en enda jävla gång. Detta i skuggan av det stora medlemstappet sedan 2006.

Wanja Lundby-Wedin, kan du inte ens tänka tanken att den kan ligga i alla fall någon del av felet hos din stora, feta, slappa, tungfotade, döende "fackförening"? Och dess sammanblandning med det stora, feta, slappa, tungfotade och döende partiet sossarna?

Fan, jag är fortfarande medlem dels för att jag tycker så bra om mitt eget lilla kämpande förbund, Fastighetsanställdas! Annars hade jag blivit syndikalist för länge sedan! Om LO vill ha tillbaka medlemmar/överleva i framtiden så får ni fan spotta upp er lite!

Jag menar, vad mer
kräver ni för att ni ska visa lite liv? En arbetslöshet som säkert snart ligger på 25% i verkligheten och en borgerlig regering, och man hör er knappt öppna käften från Norra Bantorget! Det är ju så att man skäms för er!

Är man mätt, trött och nöjd
så ska man inte bedriva facklig verksamhet, då ska man tillbaka till golvet! Kanske vore nåt för dig, Wanja?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle du inte känna dig mer hemma i syndikalisterna?

2009-08-20 @ 16:32:55
Postat av: Jimmy Windeskog

Det var mitt inlägg, fattar inte varför namnet inte kom med...

2009-08-20 @ 16:33:40
Postat av: Nicklas Eriksson

Jimmy, jag tror att jag skulle passa där, det är trots allt en revolutionär fackförening och jag arbetar ensam som så många syndikalister gör/har gjort genom historien.



Men jag trivs bra i mitt lilla Fastighets. Det är LO:s klart radikalaste förbund, organiserar papperslösa och det är stort i ett LO som i det fallet agerar utan att fatta något. Dessutom har jag så mycket vänner i förbundet, jag vill inte tappa kontakten med dem.

2009-08-20 @ 21:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0