Kära medsvenskar, en del av er är fullständigt vidriga!



Vem som är den verklige idioten kan man ha åsikter om...

En ung, förmodligen mycket mycket störd
kille från lilla Lerum har erkänt att det var han som pinade ihjäl djuren på orten. Det är äckliga, bestialiska handlingar. Vidriga bortom mycket annat.

Men de handlingarna
skrämmer inte mig så mycket som en annan företeelse. Det som skrämmer mig mest är kommentarerna i fälten i bloggarna som offentliggör honom med adress, namn och bild. Det är äckelframkallande kommentarer från vanliga killar och tjejer som vill sprätta upp hans mage och se honom krypa runt och försöka samla upp sina tarmar, trycka ut hans ögon och andra nazistiska saker. De vill med andra ord bli djurdödaren från Lerum - fast de vill mörda en människa?

Gör inte det dem värre än den unge mannen? Jo, i min bok blir de värre eftersom människor är värda mer än djur.

Många av de här kommentarernas avsändare påstår sig ha barn, och det har de säkert med. Ni måste vara världens absolut sämsta föräldrar, visste jag vilka era identiteter hade jag tipsat socialen för utredning pronto! Era identiteter känner jag dessvärre inte, men jag vet mycket väl vilka ni är: ni är svennemorsan som handlar dansk fläskfilé, fryst pommes frites och mangomarinad till grillkvällen medan mannen är och fixar lådvinet på bolaget. Ni är killen som går förbi nere på gatan nu i p-vaktsuniform. Ni är den söta tjejen som tar emot andras barn på dagis varje dag och som alla ungar ÄLSKAR. Ni är mannen i rökrummet på färgfabriken som arbetat där sedan han var arton. Ni är personalchefen på det medelstora transportföretaget där ute på industriområdet som precis kommit tillbaka efter föräldraledighet. Ni är fritidspolitikern i landsortskommunens fritidsnämnd. Ni är hockeymorsan till lillkillen som precis ska bli c-pojk.

Det är ni som är
den förbannade Vän av ordning, världens farligaste kompis.

Alla ni, och hundratals svenskar till är precis så fullständigt vidriga som ni håller djurdödaren från Lerum för att vara. Jag är räddare för er än jag är för honom, och mitt förakt för er inställning är större än de gärningar han begick. Trots att jag har hund själv. Psykmördare är han förmodligen, och riktigt riktigt obehaglig och de gärningar han har begått hoppas jag är nog för att hålla honom inlåst tills han blir frisk eller dör inlåst om han inte blir det. Men han är inte farligare än Vän av ordning, det är nämligen den vännen som skapar totalitära samhällen.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Instämmer till hundra procent. Verkar ofta som att de som i vardagen mest tar avstånd från alla sorters våld är samma personer som ändå har närmast till hands att förespråka våld. Case in point: Folkpartistiska politiker. :D

2009-08-22 @ 15:09:16
URL: http://campkent.wordpress.com/
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, kanske ingen slump att den som absolut hårdast propagerar för att införa ett rasförbud mot min hundras, trots att han har hund själv, är folkpartist?

2009-08-22 @ 15:22:29
Postat av: Gustav

Helt klockrent inlägg. Jag håller med till punkt och pricka. De här personerna är med sin människosyn och sitt hävdelsebehov, där de tar till grövre och grövre formuleringar för att vinna resten av gruppens gunst i hatet mot någon slags fiende, de är farligare än varje enskilt psykfall som stryker runt med diverse demoner i huvudet. De är grunden för totalitarism av alla färger, även om de inte vet det själva.

2009-08-23 @ 18:26:25
Postat av: Nicklas Eriksson

Helt rätt Gustav. Livsfarliga är de.

2009-08-29 @ 18:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0