Lite hets inför Allsvenskan!

Idioten som driver bananer i pyjamas-bloggen "Skinn och ben från Glenn Hysén" gjorde mig årets tjänst.

Han lade upp
den här bilden som jag letat som en stolle efter sedan min förra dator kraschade.




...och den sjunde ängeln grät när hans sigill slutligen föll till jorden... Joh.Upp. 6:66


Den är ju så jävla snygg, man blir riktigt lyrisk när IFK Lättmjölks från vårt stolta stadsvapen stulna sköld faller för grävskopan! Det gör att hoppet om ett blåvittfritt Sverige lever!

Vad tusan, jag slänger in en annan riktigt snygg hets-bild inför helgen.




En toalett att vara stolt över!


GAIS möter nåt gäng bortifrån Härryda någonstans, UJS tror jag de heter. De är inte från Göteborg i alla fall. Men strunt samma, det finns bara två göteborgslag, resten är stadsdelslag.



Kommentarer
Postat av: Malin

Om ni (män) sitter och kissar i stället så kan vi (kvinnor) gå på toa i strumplästen. =)

2009-04-02 @ 09:54:23
Postat av: Blå och vit

Roligt att GAJS vad det än handlar om alltid måste stå i relation till blåvitt. Det viktigaste för en GAJSare är vad blåvitt gör inte hur det går för GAJS. En bild med hjärtan på ÖJS är trevligt för en GAJSare bara nått dåligt händer med IFK.



Det är ju mycket GAJSaren kan vara stolt över idag förutom sin "starka trupp". Exempelvis så tycker man det är värt att ta högre priser än Chelsea på sina derbymatcher. Ett bra sätt för GAJS att stänga ute det arbetslösa packet från gamla och inleda en skön trend med höga priser så att vi en gång för alla kan kan byta ut publik och likt England bara ha turister och Öisare på arenorna... arbetarlag... jojo.



Dags för GAJS att skapa en egen identitet?

2009-04-02 @ 10:18:51
Postat av: Nicklas Eriksson

"Egen identitet", jo tjena, här har vi någon som verklgien följt med de senaste åren.



Due, du tror inte att jag har varit en av dem som skällt mest över de vansinniga biljettpriserna då?



Vem har pratat om "publiklag" och "arbetarlag" när det gäller GAIS? Pressen, min gode banan, pressen. Inte har vi gjort det själva i alla fall.



Kan jag hjälpa att nån dumjävel hade målat hjärtan på UJS-skölden? De förtjänar lite närhet och värme de med i och för sig, men är det mitt fel?



Vi måste alltid stå i relation till er för all skit vi har fått utstå av folk som du under decennier, så räkna inte med att det kommer att ändras. Hämnden är ljuv.



Och ärligt: hur kul är det utan hets inför ett derby då? Om du nu inte är den där sortens banan som räknar UJS-matchen som ett derby.



Grön och svart... men mest röd.

2009-04-02 @ 14:24:00
Postat av: Karl-Alfred, en ung sjöman

För övrigt är truppen nu starkare än den som tog fyra poäng av sex möjliga av er i fjol, bäng-ängel!

2009-04-02 @ 14:25:27
Postat av: Smör

Så du erkänner att IFK är ett Göteborgslag? Det var stort av dig din torsk.



Ni i Gais har ingen stolt historia. Dessutom pratar ni jämt om tradition, ja trodde att priser för arbetarna var den största traditionen men det verkar som att ni Grönsvarta inte förstår innebörden utav det.



IFK kommer aldrig falla, vi kommer växa upp större än någonsin denna säsongen och förhoppningsvis våldta er lika mycket på planen som vi ALLTID(!) gör på läktaren.

Postat av: Smör

Karl-Alfred:



Vart är de andra poängen de senaste 16 åren innan det då?



Bara ben på Glenn Hysén =)

Postat av: Nicklas Eriksson

Nu är ju inte jag Karl-Alfred. Han skriver här någon gång då och då bara. Men jag kan ju konstatera att de de senaste 16 åren har vi legat i samma serie, vad? 7 säsonger? Det går inte att räkna så du vet.



Priser för arbetarna? Du menar PRISET för arbetarna? Konflikten mellan arbete och kapital? Eller vilka arbetare dillar du om? Förtydliga dig.



Ingen historia? Pff!

2009-04-02 @ 21:35:26
Postat av: Blå och vit

Klart vi skall ha hets inför derbyn annars skulle jag aldrig skrivit här.

Jag tillhör faktiskt den fraktion som ser IFK-GAJS som det riktiga derbyt även fast många av de mina ser ÖJS som derbymotståndare nr 1.

Nog måste du likt jag ha hört GAJSare snacka om er som ett arbetarlag, att ni inte är det håller jag däremot helt med om.



Men glad att det finns i alla fall en GAJStorsk som inte skadeglatt tycker det är kul att bla. IFK anhängare får betala skjortan eller stanna hemma. Du stödjer våran bojkott? Kanske borde också GAJSarna bojkotta? och hur kunde er supporterklubb godkänna och i viss mån höja priserna (obs fakta från IFK-sidor).



klassiker (http://gaisbonito.com/)



2009-04-02 @ 22:59:13
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo ett par. När de är nya i leden. Att ett sosselag som inte ens kan ordna sig en egen sköld aldrig kan anses som annat än ett blaskigt vitgrått villa-volvo-vovveparti som lär ut mellanskiktsvärderingar lär de sig fort.



Klart jag stöder er bojkott! Den gör att vi slipper alla bombarjackor som står och heilar i 90 minuter och ser ut som imbeciller när de hoppar (herregud, om ni kunde se er själva skulle ni inte göra det) upp och ned som påtända smurfer.



Arenan blir slutsåld i vilket fall, eftersom majoriteten av de som säger sig hålla på blååååvitt e la gött bara kommer på derbyt, och får de höra talas om att det blir en massa lediga platser tar de med sig ännu fler. Eftersom ni på ståplats är de enda som har något begrepp om läktarkultur i era led och de övriga är "tittar hellre på spåret än går på match- fans" är det rätt lugnt på den fronten.



2009-04-03 @ 09:49:02
Postat av: Nicklas Eriksson

F.ö. vad gäller supporterklubbars eventuella göranden och låtanden är jag inte medlem i någon och kan därför inte svara för vad de tar sig för med.



Åh, och GAIS-bonito var enligt mig stor humor som vi hade riktigt kul åt. Det tyckte de allra flesta i de äldre och mer gubbgnälliga led jag tillhör.

2009-04-03 @ 09:56:16
Postat av: Nicklas Eriksson

GAIS-blomman var även den riktigt kul.



Du förstår, många av oss gaisare har något ni aldrig får: självironi och självinsikt. Vi kan bjuda på ett garv - ibland.



http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=486994

2009-04-03 @ 09:58:12
Postat av: Smör

Ja ni har ju verkligen självinsikt. Det har man märkt de senaste, jävla stolpskott.

2009-04-04 @ 19:42:43
URL: http://burksylt.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Fattar inte vad du vill ha sagt.

2009-04-04 @ 23:00:08
Postat av: Nicklas Eriksson

Fan vad det blev tyst från fulbananerna efter 1-5 då...

2009-04-10 @ 18:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0