Sverige blir lite bättre, och Spanien lite sämre!

Sverige blir lite bättre och Spanien lite sämre när folkpartisten och ex-marxisten Mauricio Rojas lämnar sin plats i riksdagen och flyttar till dit!

Den mannen står för mycket av det som är ont i samhället, och nu har han fått jobb som rektor av alla arbeten han inte är lämpad för. Måste vara någon slags friskola med politiskt blåbrun inriktning.



¡Ciao Mauricio! ¡Puede dios que usted nunca interfiere en política otra vez!


Uppdatering: skolan som Rojas ska bli rektor för är inriktad på flyktingfrågor och integration enligt SVT Text... Dagens skämt att sätta honom som rektor på en sådan. Om inte syftet är att avskaffa just detta i Spanien såklart.


Kommentarer
Postat av: Gustav

Hmm.. "Må gud se dig och lägg dig aldrig i politiken ännu en gång"? Min skolspanska är rostig, översätt gärna...!



Måste säga att Rojas aldrig har imponerat på mig å det ringaste, så Timbrofrälst och liberal jag är. Det och det faktum att man inte kan ta honom på allvar eftersom man var gång man hör rösten förknippar honom med "Public Service"-parodin av honom från söndagsmorgnarna.. :)

2008-09-07 @ 14:31:11
Postat av: Nicklas Eriksson

"Må gud se till att du aldrig lägger dig i politik någon mer gång".



Ha ha, har de gjort honom där? Det måste vara ett tag sedan, jag lyssnar ofta på Public Service. Vissa gör de bra och vissa mindre bra.

2008-09-07 @ 16:33:55
Postat av: Gustav

Hah, nästan rätt..!



Det var nog ett bra tag sen nu, men jag har bestämt för mig att de parodierat honom ett par gånger där. Och de sätter hans brytning perfekt.

2008-09-07 @ 18:17:33
Postat av: Johannes

Ja vad skönt att slippa denna Rojas. Han förlorade all min trovärdighet när jag läste att han 2004 i en intervju för tidningen Metro mer eller mindre hyllade Pinochet.



"Några ville att det skulle gå dåligt ekonomiskt för Chile under diktaturen, så att man kunde fördöma och säga att allt bara var elände. Så var det inte. Pinochet lämnade Chile med tio procent i tillväxt. "



Reporter: Menar du att svensk-chilenarna inte vill se det positiva med Pinochet?



"De har inte mognat. Inte minst erkänner de inte den egna skulden till det som hände, de vill vara offer. Exilchilenarna är kvar i det som hände 1973. Jag brukar säga att de flesta alternativen var värre. "



Mauricio Rojas Metro 2004-12-27



Detta var såklart ett tag sedan men ändå. Oj herregud ska han bli rektor nu och ha hand om flyktingfrågor och integration, då kommer det gå illa. Stackars Spanien!

2008-09-07 @ 19:28:45
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Mja, på egen hand kan han förhoppningsvis inte ställa till så mycket. Men det är ju som att sätta bocken som trädgårdsmästare att göra en som själv flydde undan Pinochet och sedan ställer sig och hyllar fanskapet till rektor för en skola som har integration på agendan.



Ja, vad kan man säga? Hur lätt är det att släppa att man själv fick fly för livet och att tusentals kamrater miste livet på sportarenor?



Jävla diktaturskreatur. Så arg man blir!

2008-09-07 @ 20:11:31
Postat av: Bell

JA det lär ju gå bra på den skolan. inte. nazistjävel

2008-09-10 @ 15:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0