Peter Sunde - mannen som gav arrogansen ett ansikte!

Har just sett Debatt. Första delen om gängkrigen i Göteborg gjorde mig visserligen förbannad, men inte överraskad. Det behövs en speciell lagstiftning mot organiserad brottslighet som kan hålla gängledarna och undercheferna i fängelse i de 30 - 40- 50 år de damn well förtjänar. Ungarna på gatorna däremot, som sällan har gjort något värre än att ha usla förebilder, de behöver inga hårdare tag. Primärt. Sedan behöver de ut i riktiga arbeten, inga jävla underbetalda pigjobb hemma hos mellanskiktet och överklassen. Riktiga arbeten med avtal, vettiga villkor och en lön som går att leva på. Då är vi av med den här skiten för gott.

Men. Peter Sunde
. Jesus. Jag trodde att Carl Bildt var den som gav arrogansen ett ansikte. Men det är Peter Sunde. Har aldrig sett någon få byxorna så fett neddragna som honom, så många argument nedkörda i halsen och ändå bryr han sig inte. Han fortsätter med en dårjävels envishet att dra sin trista ramsa om att det inte är de som är ansvariga utan tingsrätten och yada yada yada. Det roligaste är ju att TPB kallar sig ett hobbyprojekt. TACK Ramona Fransson och SvD för siffrorna som visar att de här tre liberalslynglarna tjänar 19 miljoner på reklam per år! Nu kan de aldrig inta någon underdogställning igen. TPB har visat sig från sin allra sämsta sida (har iofs aldrig tyckt att de har någon positiv sida...) och går på som envisa småbarn - och är faktiskt det stora hotet mot yttrandefriheten!

Genom sitt urbota
idiotiska, känslokalla handlande tvingar de fram attityden hos allmänheten att all information faktiskt inte behöver vara fri. Och det kommer att stiftas lagar som leder till att Sverige blir som EU, där hemligstämpling på 25 år är det vanliga på handlingar som är offentliga i Sverige.

Tack, Peter Sunde
, miljonär och mörka krafters nyttige idiot för det. Hoppas ni får stänga ner er lilla hobby. Google finns redan som du så ofta säger, vad ska vi med er till?

Kommentarer
Postat av: Karpstryparn

Svar: Vad exakt menar du med att dra i spaken 20 gånger?

2008-09-11 @ 23:34:17
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Nicklas Eriksson

Vad tror du? Du sitter i Karlstad och skriker efter dödsstraff för tjugo personer? Hade du kunnat avrätta samtliga?



Jag tror inte ni skrikare klarar ens en fast ni hatar så oerhört mycket.

2008-09-12 @ 08:38:52
Postat av: Daiel

Alltså, tjänar Sunde 19 mille per år? Eller går det in i the pirate bay?

2008-09-12 @ 11:06:46
Postat av: Nicklas Eriksson

De är ju tre personer och vad jag vet är inte TPB registrerat som företag. Ska kolla med bolagsverket.

2008-09-12 @ 11:23:31
Postat av: Nicklas Eriksson

Har precis pratat med Bolagsverket, och nej, de är inte registrerade som bolag (i alla fall inte under det namnet) vilket innebär att de är personligen skatteansvariga för de nitton miljonerna...

2008-09-12 @ 11:27:20
Postat av: Gustav

http://blog.brokep.com/2008/09/12/sverige-vax-upp/



Läs och begrunda. Jag har sedam länge väsentligt mycket mer respekt för TPB-gänget än jag någonsin haft för SVT med anhang och detta spär enbart på bilden.

2008-09-12 @ 12:26:32
Postat av: Daniel

Jag måste säga att det var roligt att läsa kommentarerna på hans blogg...

Han har ju tagit bort nästan alla negativa kommentarer och låter dom som berömmer honom vara kvar.

Vilken otroligt narcissistisk människa. Han gillar bara yttrandefrihet om han tjänar pengar på det.

Jag tror att det är han som behöver växa upp.

2008-09-12 @ 14:30:14
Postat av: Anders

Hey Niklas!



http://drf.teflonminne.se/2008/09/06/yrsa-the-destroyer-of-worlds-stenius/



För yyterligare lite info innan du dömer ut TBP som orsaken i att "folk kommer kräva inskränkt yttrandefrihet"... Eller så är det folks okunskap som kommer resultera i det...

Något som f.ö. en alltmer fragmentiserad medilendskap med bloggar både kan bidra till och avhjälpa, dvs om tillräckligt många medborgare läser bloggar, istället för att svälja gammelmedias rapportering med hull och hår...



Hursom: svårt är det att se framtiden ljust an. DET är det enda som 95% av människorna torde ha som störst möjligheter att faktiskt enas om.... ;-/P



2008-09-12 @ 14:34:23
Postat av: Tor

Känslokalla är det ju media som är. Hade inte de blåst upp saken hade förmodligen torrenten inte laddats hem av många fler än de som direkt av tingsrätten begärde ut protokollet. Om Pirate Bay i dagsläget tog bort länken skulle bara intresset öka ytterligare och fler ladda ned den från annat håll.



Visst kan man tycka att de borde ta bort länken som en symbolisk gest, men i vilket fall som helst så är Pirate Bays roll i det här marginell.

2008-09-12 @ 19:49:55
Postat av: Nicklas Eriksson

Marginell eller inte, de har en roll. Och nu får miljonärerna som "driver TPB som ett hobbyprojekt" sota för det. Hoppas de sover riktigt dåligt.

2008-09-12 @ 20:10:46
Postat av: Erik Toralfssón

Har du läst Svd-artikeln? Det står att det finns ett mejl som snackar om 3 miljoner USD per år.. och om man läser förundersökningen i pirate bay-fallet så ser man att det inte handlar om pirate bay..



åklagaren har i det fallet själv sagt 1.2 miljoner (och han har räknat 400.000 två gånger, så det handlar om 800.000) över en 3 års period.. det är inte mycket pengar när datorer för en så stor sajt kostar mer än så nästan..

2008-09-19 @ 23:51:08
Postat av: Karpstryparn

Svar till Niclas Eriksson: Du, jag hade inte haft några problem med att avrätta dessa 20 avskum till människor oavsett om det hade varit i form utav elektriska stolen eller via en giftinjektion. Angående skrikare så är du inte så dålig du heller.

Och angående hat: Hatar inte du folk som gör sådant som de där invandrarkillarna har gjort? Nej, du älskar väl när folk blir halvt ihjälsparkade, va?

2008-09-30 @ 21:59:34
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Karpstryparn

Hoppsan, skulle ju stå Nicklas Eriksson. Nåja, hoppas du fattar att jag menar dig i alla fall.

2008-09-30 @ 22:05:08
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Nicklas Eriksson

Tack för berömmet, Karpen.



Jaja, det är ju inte så svårt att sitta i sin ostädade ungkarlsetta och hata till förbannelse. När du väl står där vid Old Sparky och ska släcka ett människoliv för pengar är jag säker på att du skulle båda skita ner dig och spy av äckel och låta någon annan göra det. Det är nämligen så med er hatare. Ni är tuffa som fan på internet och när ni ringer anonyma samtal, i verkligheten är ni hårda som papier maché och står för ingenting.



Och jodå, jag hatar. Men inte människor utan mekanismer. Mekanismer som får folk att göra sådana saker. Det får mitt blod att koka. Men inte ens fega kräk som de killarna kan jag med att hata, nej.

2008-10-03 @ 14:24:12
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Karpstryparn

Svar till Nicklas Eriksson: Håll dig till saken istället för att dra in ungkarlslyor osv, du är ju inte seriös för fem öre. Smutskastningsförsök går aldrig hem, lär dig det.



Skita ner mig? Spy av äckel? Jag känner mig själv så pass mycket att jag inte skulle göra något utav dessa saker, dra i spaken skulle inte vara några problem med tanke på vad jag anser om de där avskummen. Världen blir en bättre värld utan dem, det är så som jag tänker.



Angående "er hatare": Du hatar ju själv, då är du precis likadan. Alla hatar någonting, även du. Så du är i så fall ingenting.



Angående telefonsamtal och annat: Har du redan glömt vad jag skrev? Håll dig till saken istället. Eller kan du inte vara seriös? Uppenbarligen inte, eftersom du tar upp ovidkommande saker. Det enda som sådana som du står för är en massa skit, acceptera att alla inte tycker som du istället.



Angående de fega kräken: Då är vi helt olika, för jag har inga problem med att hata sådana.



2008-10-05 @ 20:58:55
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej det verkar det uppenbarligen inte som, och det är därför jag är spiksäker på din kalsongstatus vid din debut som bödel. Ni hatare är fega, helt enkelt. Och vad gäller din bostad känns det som om jag träffade helt rätt:)



Du känner inte dig själv, den saken står generande klart. Bara det att du är anonym tyder ju på att du är en skimrande liten fairy. Däremot vill du känna dig själv på ett annat sätt än det som verkligen är du.



Jo jag har glömt. Vad skrev du? Det kanske var du som ringde sist? Försök gärna hålla rösten stadig nästa gång i så fall, det tar liksom udden av ett hotsamtal när man är så nervös att rösten spricker mitt under det.

2008-10-07 @ 16:39:49
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Karpstryparn

Svar till Nicklas Eriksson: Ditt problem är att du inte kan acceptera att det finns människor som inte tycker som du, du är ju en jävla fascist för du vill inte att det ska finnas folk som tycker annorlunda än du. Inga andra får ha en annan åsikt än du, så resonerade vissa tyskar och ryssar under andra världskriget. Är du en blandning mellan Hitler och Stalin kanske? Det verkar så.



Kalsongstatus? Ja, det har du ju själv. Jag står för vad jag tycker och säger. Har du problem med det? Tydligen.



Angående bostad: Bostad har inget med diskussionen att göra. Vaddå, bor du i ett luftslott eller?



Känner mig själv? Du är rolig du. Jag vet garanterat mer om mig själv än vad du vet, men jag har upptäckt en sak med dig: Du är inte seriös och kan inte föra en diskussion, om du hade kunnat det så hade du inte börjat med personangrepp. Folk som börjar med sånt har inga fler argument, och då kommer personangreppen istället. Det är en klassisk strategi ifrån förlorare som du, och den strategin har aldrig lyckats. Men det är typiskt loosers som du.



Anonym? Haha, du är ju själv det. Vad är det som säger att du heter Nicklas Eriksson? Inte ett skit. Karpstryparn är förresten mitt smeknamn, alltså är jag inte anonym eftersom jag är känd under det.



Ringde? Haha, du blir bara mer oseriös för varje mening som du skriver. Hur kan jag ringa när jag inte vet ditt telefonnummer? Och varför skulle jag ringa dig? Haha, du är ju bara FÖR patetisk, din tönt. Jag har inte ringt dig, men ta och polisanmäl hotet istället för att sitta och skriva skit. Frågan är vem som är mest löjlig: Den person som ängnar tid på att hota en liten skit som du, eller du som skriver och pratar skit om folk? Det går nog på ett ut det.



Haha, du är ju sjuk i huvudet, har livlig fantasi och är paranoid. Du kan inte ens komma med bra personangrepp, din patetiska nolla.



Haha, du är för rolig. Nej du, nu har jag skrattat tillräckligt mycket åt dig, tyvärr var du inte roligare än så.



Jag har viktigare saker för mig än att ödsla tid på sådana töntar som dig, men om jag ska ha din blogg i åtanke när jag vill få mig ett gott skratt. För då tittar jag nog in igen.



Ha det gött, haha!

2008-10-09 @ 04:13:44
URL: http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0