En grej till, sen kan jag dö lycklig!

Skriver detta från ett Göteborg där enstaka fjädrar från flådda änglavingar blåser runt på gatorna mellan ännu segerrusiga grönsvarta fans fötter.

Mitt älskade GAIS
slog den leda satan IFK Göteborg igår. De säger att det är sexton år sedan, men det stämmer inte. Vi har inte legat i samma division i sexton år. Räknar man är det bara sex eller sju. Men det räcker givetvis det med.

Laget gjorde en stabil insats, och förtjänar alla hyllningar i världen. Vi på läktaren gjorde vårt jobb och det har aldrig varit så vackert med bengalernas eld mot himlen som igår. Alla gråtande blåvitare som gick helt stumma hemåt gjorde en inte ledsnare heller.

Vi är inte IFK!
Vi är inte IFK!
Vi är Grönsvart, vi är mycket bättre, vi är Grönsvart, vi är bäst i stan!

Nu fattas bara
en enda sak, sedan kan man dö lycklig. Vägen dit är lång och svår, men nu är jag övertygad om att den kommer inom min livstid.

Dagens länk måste bli denna, där bananerna gråter ut sin sorg. Låt dem känna på, de kan inte få för mycket efter allt de mobbande svinen har utsatt oss för under alla år. Lustigt också att på S********* hemsida var halva Sverige inne och uttryckte sitt stöd för GAIS igår kväll...

Kommentarer
Postat av: Martin F

jaja, vi kan inte vinna VARJE år

2008-09-05 @ 15:40:47
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej och det gör ni ju inte heller.

2008-09-05 @ 16:06:24
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Martin F

Ja.. det var ju det jag skrev :)

2008-09-06 @ 13:11:47
Postat av: Rebecca

Älska GAIS :)

2008-09-07 @ 12:03:18
URL: http://glooria.blogg.se/
Postat av: Alice

Tackar tackar =)



Det e klart att ifk:arna bara säger så för att det ska få dem att låta bättre.

Gais ägde iallafall matchen! =)

2008-09-09 @ 14:00:30
URL: http://mizalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0