TV-bolagen kan bara dra åt helvete!

I den nya huliganlagens spår verkar det som om derbyn kan tvingas spelas under dagtid på helgerna. Det är väl skitbra! Vi som inte behöver supa oss knöl för att gå på match och sjunga för vårt lag under 90 minuter kommer dit ändå. Fyllona (företrädesvis i skinnväst) har alltid legat och sovit och lär fortsätta även om matchen går mitt i natten, sju på morgonen eller mitt på dagen. Kategori C tucker nog inte det är lika häftigt att punda loss mitt på dagen när de riskerar att hamna på TV i dagsljus så att mormor ser dem och de inte får de där tjugotusen när de tar studenten.

Det är en bra idé. Men då kommer TV-bolaget och gnäller. Misstänker att deras tittarsiffror går upp när minderåriga IQ-nollor som de som gick loss på Söderstadion senast går igång. De kan helt enkelt dra åt helvete. Det är människor det handlar om, och lägger de inte av får vi supportrar mangrant göra som man gjort i England, Skottland och Italien flera gånger: kasta ut TV-bolagen från arenorna på egen hand, eller helt enkelt förklara att de inte är välkomna, i sändning med bild och ramsor.

Vill de ha huliganer så klarar vi oss bättre utan deras stinkande miljoner!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag håller med dig.

Men jag å andra sidan har gått för att se på fotboll de få gånger jag sett en match, och inte för att supa.

2008-10-24 @ 10:10:06
Postat av: Nicklas Eriksson

Du ja, och så gör de flesta. Dock finns det ett antal som tar en match som ursäkt för att supa sig knöl.



Jag minns en gång för en massa år sedan när vi skulle på en bortamatch och bussen gick från Operan. Redan innan vi kommit iväg (det här var tidig morgon) var det en fetlagd bastard som spydde i bussen. Som tur var spydde han inte ner bussen utan spydde inne i sin tröja. Han och hans skinnvästkompis hade varit ute och supit HELA natten innan. Smart.

2008-10-24 @ 15:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0