Där for min respekt för Rooney!

Sånt här är riktigt jävla grisig stil alltså. FIFA kommer inte att straffa, men jag hoppas sannerligen att Evertons gubbar gör det. Detta ska han minnas till den dag han dör, varje möte ska han påminnas om vilken Judas han är.

Och jag som trots att han spelar i fucking Man United (som jag avskyr nästan lika innerligt som Blowitt) haft en viss respekt för Wayne Rooney!

It just blew out
the bloody window. Sorry for all of you Everton fans.

Men det är väl bara att inse att man är en anakronism och att ens egna ideal om klubbkänsla, passion och sammanhållning är värd lika mycket i "modern football" som en ren i Sarah Palins närhet. Jag minns, och kommer att minnas till sista dagen i mitt liv hur James "Prostitute" Keene dyrt och heligt lovade att inte spela för en annan klubb i Sverige än GAIS och ett par dagar senare skrev på för bonnflocken från Borås.

Vedervärdigt. Skamligt. Hederlöst.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Ska sägas att jag är ett stort United fan men reagerade också på det där, så där gör man bara inte. När det hände verkade han arg och uppretad så beror säkert på de, jag menar nu inte att detta ursäktar det hela på något sätt men de är nog anledningen till att det hände. För när han blir riktigt uppretad eller arg så kan han hitta på lite vad som helst även om hans temprament förbättrats väsentligt genom åren.



Hur som helst så är det bedrövligt gjort!

2008-10-29 @ 13:00:00
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, tyder på en total avsaknad av moral och klubbkänsla.

2008-10-29 @ 14:16:40
Postat av: Martin

Klubbkänslan är död, vi vill väl alla ha de bästa spelarna till klubben vi älskar!



Hur hade vi GAISare resonerat om vi hade värvat en spelare på det sättet Elfsborg värvade Keene, hade inte vi tagit emot den spelaren med öppna armar!?

Spelar lojaliteten till den förra klubben in?

2008-10-29 @ 15:32:13
Postat av: MrGAIS

Du har väl läst Offsides otroligt bra artikel om spelet bakom hans övergång?

2008-10-29 @ 15:43:16
Postat av: Nicklas Eriksson

Martin; jag vet, jag vet. Det är ju det jag säger att jag är en anakronism som drömmer mig tillbaka till den tid då spelarna spelade i kängor som gick upp till vristen, tvättade sina egna ställ och ingen var proffs...



MrGAIS: hinner inte läsa sådär jättemycket mer än skolmaterial samt negget på punktnu nuförtiden...

2008-10-30 @ 16:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0