Gnällande sionister, kolla hit!

image32

En som aldrig fick bli sextio år och heller inte uppleva firandena.... Återigen grattis, mördarstat!

Några gnälliga sionistbloggare har börjat klaga på att vi, deras motståndare lägger ut bilder på döda palestinska barn som dödats av deras idealstats militär.

Jag säger som Jinge, det är vår förbannade plikt som demokrater att visa de här bilderna för världen, eftersom det inte är så många annars som är intresserade av att göra det.

Så sitt ni där i Tel Aviv, Jerusalem och alla illegala bosättningar under kulörta lampor och njut av festen och känn er riktigt utvalda av gud medan världen blir mer och mer medveten om er vidriga politik och de mord ni begår.

Kommentarer
Postat av: Calle

Om Israel rev muren och flyttade sina gränser och bosättningar tillbaks till de ursprungliga gränsdragningarna, vad tror du skulle hända då?

A) Det blir fred

B) Missilramperna flyttas fram och attackerna mot Israel kan fortsätta, med större risk/chans att träffa tätbefolkade områden?

2008-05-07 @ 17:39:04
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Det kommer nog aldrig att bli fred. Tyvärr. Det är på grund av namnet "Israel" och på grund av att en del dårar inte besitter förmågan att skilja på Världssamfundet och en gud.

Jag har aldrig pläderat för "1967 års gränser" eller annat, både judar och araber har rätt till landområdet.

2008-05-07 @ 18:35:05
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

Vad förespråkar du då, att Israel ska försvinna som stat? Varför då?

2008-05-07 @ 19:27:06
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Nej, jag tror det kan bli ganska bra om de ändrar namnet, sionisterna slutar påstå att de har fått landet av Gud och erkännner allas rätt att leva där samt slutar skjuta barn.

Du som skällde så över något, som jag vet, icke bevisat fall där Ernesto Guevara skulle ha dödat någon barnsoldat, var är din fina liberala moral mot de sionistiska mördarna?

2008-05-08 @ 17:01:48
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

Varför ska man byta namn? Vilket namn en stat har torde vara irrelevant för det faktiska livet i staten.

Om nu Israel gick tillbaks till de ursprungliga gränserna, monterade ned muren, drog tillbaka alla sina trupper och lade ned alla vapen, och erkände den palestinska folkgruppen och deras fulla rätt att vistas och leva i landet, tror du att det skulle bli fred då?

Jag är tveksam.

Och varför ställer du inte motsvarande krav på palestinierna? Kan man inte kräva att dessa borde sluta skicka raketer och självmordsbombare?

2008-05-08 @ 20:11:29
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Men nu är det inte irrelevant någonstans. Att de kallar sin stat för just Israel vilket går att läsa i deras heliga skrift (där de f.ö. hämtar stöd för sina rasbioteologiska härskarteorier) framkallar förståeligt en enorm olust hos palestinierna eftersom skapandet av staten Israel enligt samma skrift innebär ett Storisrael som ska sträcka sig mellan Nilen och Tvåflodslandet (dvs araberna utrotade eller slavar under sionisterna).

Nej jag ställer inte motsvarande krav på palestinierna av samma skäl som jag inte ställer kravet på en mobbad unge att han inte får klippa till den store, stöddige fan som mobbar honom och som har all övermakt i världen, eller att en utsatt kvinna inte får försvara sig mot en våldtäktsman: förhållandena är inte likvärdiga. Begriper inte att inte en enda liberal kan inse det?

Palestina och palestinierna har en folkrättsskyddad rättighet att försvara sig, och de har inga andra vapen. Alla har inte 200 kärnvapen till sitt förfogande.

2008-05-08 @ 23:10:49
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

Så du kräver alltså att Israel ska lägga ned alla sina vapen, men inte att palestinierna ska göra det?

Hur ska det då kunna bli fred?

2008-05-09 @ 07:08:16
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: Calle

Om namnet på en stat väcker en enorm olust så behöver man ju inte bo i landet. Enligt den ursprungliga planen från 1949 skulle man ju ha två stater. Detta accepterade ju inte den omgivande muslimska/arabiska befolkningen, som ju omedelbart anföll Israel.

Jag menar, en fred kräver ju rimligtvis att bägge parter lägger ned sina vapen. Vad händer om Israel gör allt som jag skrev ovanför, men attackerna från Palestina fortsätter? Ska israelerna bara sitta ned passivt och låta raketer och självmordsbombare välla in över gränserna?

Det verkar som om du tycker det.

Och i så fall är det ju inte heller fred du förespråkar, utan Israels utplåning.

2008-05-09 @ 07:19:51
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: nicklas eriksson

Nej, och det var nog lite så David Ben Guiron tänkte när han lät fördriva nästan en miljon Palestinier som bodde där när judarna flyttade tillbaka efter x antal tusen år i diaspora. När upphör ett folks anspråk på ett land egentligen? Kan det som idag är det turkiska folket åka tillbaka till de centralasiatiska stäpper de en gång i en dimmig forntid vandrade ut från, västerut tills de kom till Främre Orienten, och kräva dem "tillbaka" på grund av vad som står i några fnastorra gamla pergament?

Skulle svenskarna kunna kräva tillbaka Finland utifrån någon mentalstörd dröm?

Skulle Mexico kunna kräva Kalifornien tillbaka om de påstod att den katolske guden sagt det åt dem och viftat med en rulle papper de hittat i någon grav någonstans?

Nej självklart inte. De hade blivit utskrattade.

Vad är det då som ger just sionisterna rätten att på exakt samma grunder och med exakt samma hänvisning påstå att de minsann ska squatta den mark som i alla fall de senaste tvåtusen åren bevisligen bebotts av araber, marschera in och börja fördriva, döda och terrorisera? Att deras släktingar blivit utsatta för ett vidrigt folkmord är en sak, men att bara kräva att få ha absolut rätt till en "egen" stat är bara... så världsfrånvänt och så fullständigt insiktslöst att jag äcklas av det! De borde ha fått flytta in där det fanns plats, köpt mark av de araber som ville sälja och gjort det araber och judar gjort i alla århundraden (och som man fortfarande gör på vissa håll i världen) samexisterat som folk gör! Tvisterna över land hade man sedan fått avgöra i domstol. Inte kommit som tyska Wehrmacht kom rullande över polska gränsen med halva världssamfundet i ryggen och sparkat och slagit araberna tills de flydde för sina liv!

Om isralerna lägger ned vapnen kommer det inte att "välla" in några fler självmordsbombare. Ingen kommer längre att ha några incitament att bygga några fler katushas. Men det kommer inte att hända så länge tinninglockarna som ser utplånandet av araberna och den egna "heliga" rasens upplyftande som ett uppdrag från tidigare nämnda sagoväsen, tillåts kontrollera Knesset och inte den vanlige judiske mannen och kvinnan som bara vill ha ett hem för de sina på fredliga villkor.

De extra ultraorotodoxa judarna som bor i Williamsburgh NY är rätt intressanta, eftersom de är så hyperreligiösa att de inte erkänner dagens Israel eftersom det INTE är någon gud som har skapat det utan blott människor.

Nej, hade namnet Israel utplånats hade jag inte blivit ett dugg ledsen. Palestina duger bra, som det hette innan. Sionisterna får väl vänta tills deras ande verkligen ger dem ett eget land på något gudomligt mandat.

2008-05-09 @ 15:34:44
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Calle

Det finns inte så mycket att säga här, du presenterar en extremt vinklad bild. Du bortser helt från det faktum att det inte funnits någon palestinsk stat, Palestina var ju under engelskt styre. Du bortser även från att tiotusentals judar köpte mark, helt legitimt. Läs till exempel här

http://en.wikipedia.org/wiki/Mikveh_Israel

Du bortser helt från det våld som dessa mötte. Här är tre rätt hemska exempel där palestinska extremister initierade våldsamma attacker mot civila, fredliga judar i det då engelska protektoratet Palestina,

http://en.wikipedia.org/wiki/1936-1939_Arab_revolt_in_Palestine

http://en.wikipedia.org/wiki/Jaffa_riots

http://en.wikipedia.org/wiki/1920_Palestine_riots

2008-05-10 @ 18:57:11
URL: http://www.callebergstrom.blogspot.com
Postat av: Roberth Ström

ja för det dödas ju inga Israiliter? DAAHHH

2008-05-12 @ 13:33:29
Postat av: nicklas eriksson

Jaså du har hittat hit igen? Okej, men vårda språket. Var har jag påstått att inga israeler dör? Hittar inte stället.

2008-05-13 @ 17:10:00
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Roberth Ström

Antisemitismen frodas ser jag (kräks lite)

2008-05-15 @ 13:17:14
Postat av: nicklas eriksson

Svara på frågan istället för att fåna dig. Var har jag skrivit att inga israeler dör?

2008-05-15 @ 15:56:41
Postat av: nicklas eriksson

Svara på frågan, herr Ström!

2008-05-16 @ 23:18:40
Postat av: moe

Att Palestinier plågades av det engelska kolonialismen försvarar inte sionisternas övertagande av landet Palestina

2008-05-20 @ 16:38:07
Postat av: Nicklas Eriksson

Nej sannerligen inte.

2008-05-21 @ 14:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0