Fulla mimare på cykel!

image57

Bättre cyklist än i Göteborg?


Är du sommarcyklist? Är svaret ja på den frågan är risken stor att du suger på att cykla och inte borde släppas ut i trafiken utan stödhjul, backspegel, krockkudde, personlig mobiltelfons- och smsavbrytare med dig.

Jag som
är året- runt cyklist ser er varje dag. Ni cyklar som fulla mimare. De flesta av er. Jag önskar att jag kunde säga att de flesta ändå är rätt bra, kan trafikregler, bryr er om era medtrafikanter etc. Men fan heller. Det är de bra som utgör undantagen, och jag misstänker faktiskt att de är åretruntare de också.

Att ta sig mellan Högsbo industriområde och Olskroken via Vasastan och Heden en fredag är förenat med total livsfara! Det vore något att pröva på för den där dåren som ville hoppa fallskärm från fyra mil!

Jag misstänker
faktiskt att ert beteende på cykel speglar hur ni kör bil. Det enda positiva är väl att en cykel gör mindre skada än en bil när olyckan ni ofrånkomligen har att se fram emot kommer. Hoppas bara att jag slipper vara inblandad i den!




Under strecket:

Ikväll kollar jag in TV4 Göteborgs match mot SVT Väst på Lindholmen. Vad gör man inte för att bota abstinensen under allsvenskans sommaruppehåll???

Kommentarer
Postat av: Daniel A

Jag cyklar mellan Wieselgrensplatsen och Gårda.
Och det är ett djävla helvete med alla dessa sommarcyklister med dålig kondis.
Dom kämpar sig upp för Göta Älvbron på växlar så låga så att det hade gått fortare att gå med tanke på hur snabbt dom rör på benen.
sedan när man kommer till stan så är det rena anarkin. Jag funderar på att åka kollektivt på sommaren. För dom flesta som cyklar har körkort så att dom är utbildade i trafikvett, även om det inte syns.

2008-06-05 @ 13:56:46
Postat av: nicklas eriksson

Ja det är helt rubbat hur de beter sig i trafiken! Jag vet företag som förbjuder sina anställda att hålla på med korpfotboll och innebandy på fritiden (något många av dem tror att arbetsköparen kan och därför går med på!) för att det blir för mycket skador. Känns mer som om det borde vara mer sans och balans i att förbjuda sina sommartunnor att sätta sig på cykelsadeln! Jag är glad att jag slipper Göta Älv- bron kan jag säga. Den är fan livsfarlig dygnet runt med stollar som åker på fel sida (skulle de göra det med bil?) vägen, inlinedårar, mobilpratande dårar med barnvagn som går precis mitt på banan och dessa förbannade kompiscyklister!

2008-06-05 @ 17:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0