Jag, den ende sanne liberalen!

Moahahaha!

Idag blev jag, ett stort gäng ärrare, vänsterpartister, RPS:are och SP:are plus en massa SAC-folk kallade för "de enda sanna liberalerna" av Josefin Malmgren från Liberala ungdomsförbundet som sade i sitt tal att hon övervägde att lämna folkpartiet och drog in dagens allra största applåd för det. Av olika orsaker givetvis. Men sen sade hon såklart att hon "skulle stanna och slåss för att förändra". Jaja, det trodde jag också att det gick när jag var i hennes ålder.

Men dagens anti-FRA-manifestation var bra och viktig, det måste jag säga. Men gud vilka kassa talare alla liberalerna som pratade var! Och så ovana att göra något i grupp. Det får ni träna på. Det blev inte lite glöd förrän Kristoffer från Rättvisepartiet klev upp på Gustav Adolfs staty.

Men det sved att bli kallad för liberal... Jag och min före detta arbetskamrat, nu bara kamrat, Johan enades om att det blir en bitter röst på Vänsterpartiet 2010 som Kamrat Fyra Procent. Så det var ju bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0