Jag är glad för LO: s skull!

Ord kan inte beskriva min glädje över att LO- kongressen körde över styrelseproffsen och röstade för att LO ska verka för karensdagens avskaffande samt att sjukförsäkringen ska vara på 90%! Hur fan de kan vilja ha den kvar och med gott samvete kalla sig fackliga övergår mitt förstånd.

Det visar att folket där ute inte går med på liberaliseringen som LO: s styrelseproffs sitter vackert och viftar på svansen för. Det visar att det går att förändra bara folk vill.

Jan Jörnmark, professor i ekonomisk historia vid Handels och Chalmers sade på en debatt om hemlöshet jag var på att det inte går att stå emot globaliseringen. Det går alldeles utmärkt bara folk bestämmer sig för det. Bolivias folks agerande när deras korrupta regering ville sälja landets vattentillgångar i den heliga marknadsliberalismens namn är bevis nog för den saken. För det kan ju inte vara svårare att sänka en korrupt sydamerikansk regering än att sänka styrelseproffsen hos LO? Eller?

Kommentarer
Postat av: Olaus

Tror du verkeligen på detta själv??
http://olaus.sprayblog.se/

2008-06-05 @ 10:01:44
URL: http://olaus.sprayblog.se/
Postat av: nicklas eriksson

Eh... med tanke på vad som läggs fram i din blogg, hur kan du ens med att fråga?

Din andra kommentar tillför inget alls och raderas därför.

2008-06-05 @ 17:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0