Brev till Lena Forsman

Detta mailades till Lena Forsman för två minuter sedan:

"Pinsamt, kommisarie Forsman!

Antingen är du politiker ELLER kommunikatör! Begrips? Du är INTE båda. Du är INTE hög politisk tjänsteman (avlönad bl a av mig) och corporate "kollega" med en vd samtidigt. Du kan ju inte ens förklara ert "samarbete" mellan Strix och Centern när du gråter ut på dagensmedia utan svävar om "något slags kollegialt" utan att närmare gå in på det. Men alla begriper ju varför du gör så här.

Varför inte
säga som alla begriper att det är, du blev skitförbannad på Richard Slätt, och du insåg att du inte hade någon möjlighet att tysta honom på egen hand som ni kunde med Federley och Johansson. Richard Slätt är inte beroende av pengar som ni kan mobba bort honom från och du är förmodligen lite rädd för honom och hans vassa retorik, så du vågade inte ringa honom själv. Du ville heller inte anmäla Richard Slätt för rättsväsendet eller dra honom inför ett civilmål. Istället "reagerade du med ryggraden" som  "kommunikatör"  och mailade Richard Slätts chef eftersom du trodde att denne skulle agera repressivt mot honom och på så vis få din hämnd. Detta är något som alla begriper. Gör inte misstaget att tro att vi är dumma, Forsman.

Dessutom
borde du ju såklart även avgå från din tjänst som "kommunikatör" hos centern, eller ska jag säga "politisk kommisarie, ansvarig för politisk korrekthet och hederlig moral"? Men det tror jag vi väljare sköter om om ett par år.

Ha det så bra du kan och låt bli att skära ner vår demokrati mer. Ni politiker har ingen chans mot allmänheten längre. Ni har bara inte insett det.

Nicklas Eriksson
Göteborg"

Får jag något svar publicerar jag givetvis det också, men jag hör nog till den kategori som kommisarie Forsman har utnämnt till en människa som använder "det språket" och som hon inte kan gå i debatt med.

Kommentarer
Postat av: D

Vilken tönt hon är.

2008-06-23 @ 22:30:45
Postat av: nicklas eriksson

Ja, det passar när man får trycka ner andra, men får man sig en snyting själv är det SÅ synd om den lilla politrucken så det är inte klokt!

2008-06-23 @ 23:34:43
Postat av: Johannes

Nicklas// Vad har hon för mail adress? Hade oxå planer på att maila henne men hittar inte adressen.

2008-06-24 @ 13:31:27
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: nicklas eriksson

[email protected] är det. Men hon svarar nog inte på mail, hon har inte svarat på mina hittills.

2008-06-24 @ 20:00:33
Postat av: Johannes

Nej de tror inte jag heller, det är hon alldeles för feg för men tack för mailadressen iaf. Ha de gött. // Johannes

2008-06-24 @ 20:09:16
URL: http://hannes2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0