NOFX förutspådde svensk framtid.

Jan-Inge Flücht har genom åren fått motta en massa hot för sin hållning. De har kommit från alla håll. Nu har Jinge lagt ut diverse hotbrev på sin blogg till allmän beskådan. Just de här kommer från en bunt sionister. Modigt att kaxa mot en gammal man med hjärtfel, killar...

"Det heliga landets"
försvarare drar sig inte för att använda samma taktik som de som gjorde att "det heliga landet" skapades och brände deras förfäder till aska.

Sionister och nazister är samma skit. Det visar dessa med all önskvärd tydlighet.

På nittiotalet
gjorde den amerikanska punkgruppen NOFX låten "The Brews" som finns med på albumet "Heavy Petting Zoo". Den beskriver svenska sionister minst lika bra.

"Friday night we'll be drinkin' Manashevitz
Goin' out to terrorize goyem
Stompin' shagitz, screwin' shicksas
As long as we're home by Saturday mornin'

Cause hey we're the Brews
Sportin' anti swastika tattoos
Oi Oi we're the boys
Orthodox, hesidic, O.G. Ois

Orthopedic Dr. Martins good for
Waffle making, kickin' through the shin
Reputation, gained through intimidation
Pacifism no longer tradition

Cause hey we're the Brews
Sportin' anti swastika tattoos
Oi Oi we're the Brews
The fairfax ghetto boys skinheaded jews

We got the might, psycho mashuganas
We can't lose a fight, as we are the chosen ones
Chutspah, we battle then we feast
We celebrate, we'll separate our milkplates from our meat"

Kommentarer
Postat av: Lina

Hur definierar du "sionist"?

2008-07-19 @ 12:32:46
Postat av: Gustav

Äh, du borde gjort en rickroll istället för det här tråkiga pranket, "Jinge"...

2008-07-19 @ 13:38:27
Postat av: nicklas eriksson

Lina: hurså?



Gustav och alla andra: inlägget var uppenbart inte från den riktige Jinge och raderas därför.

2008-07-19 @ 16:41:34
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Lina

Nicklas,



Det är väl inte en speciellt konstig fråga? Du anklagar "svenska sionister" för att verkligen leva upp till satiren av antisemiters stereotypa bild av judar, och då är det ju rätt intressant att veta vilka du pekar ut. Vad är en svensk sionist?

2008-07-20 @ 01:11:32
Postat av: nicklas eriksson

En som anser Israel vara heligt och som anser det vara heligare att vara jude än något annat och dessutom känner att han/hon skulle kunna hota/skada/döda de som kritiserar en.



Det vill säga en nazist. Pretty fucking far ifrån vanliga judar m.a.o.

2008-07-20 @ 10:14:15
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Lina

Okej. Hur många judar i Sverige tror du är beredda att mörda människor som kritiserar dem? Dvs "sionister". Var har du hittat denna definition av "sionist" och hur vanlig tror du att den definitionen är?

2008-07-20 @ 12:36:51
Postat av: Lina

Ser att du beskrev låten så här på Jinges blogg:



"Kolla in den. Den är jäkligt rolig och sätter fingret på hur folk med en offerroll tillåts bete sig som svin utan att det går att kritsera dem. Ungefär som de här sionisterna som regelbundet mordhotar oss."



Du fattade alltså inte att det var en parodi på antisemiters åsikter? Du trodde den bashade judar? Intressant.

2008-07-20 @ 12:55:11
Postat av: Magnus Lindberg

Du är ju för rolig. Vet du ens om att två av NOFXs medlemmar är judar? Att sången är en pungspark på antisemitiska stereotyper?



Lustigt också att du litar på Jinges tirader om hot hit och dit. Fattar du inte att han skriver ihop skiten själv för att han är trafikåt och hans trafik droppar under sommaren? Det är ju ett lustigt sammanträffade att dessa "hot" alltid kommer som på beställning när Jinges trafik droppar.



Om du googlar lite kan du ju däremot titta på hur Jinge har ringt och hotat bloggare hit och dit, ringt deras arbetsgivare och ljugit för dem, fuskat med besökarstatistik och blivit avstängd både från bloggtoppen och intressant.se, skrivit mängder av kommentarer själv på bloggen för att den skall se mer välbesökt ut än den är och så vidare.



Nu har den sjukpensionerade Jinge istället gått över till kvalificerat skattefusk genom google-annonser och uppmaningar till "donationer" som han naturligtivis inte tar upp i sin deklaration. Jag undrar vad försäkringskassan och skatteverket tycker om det?

2008-07-20 @ 14:10:29
URL: http://al-hamatzav.org
Postat av: nicklas eriksson

Vad är det med att två av NOFX medlemmar är judar då? Tror du att alla kristna stödde mördarförbanden som härjade i Bosnien och utförde massakern i Srebrenica eller? Tror du att alla judar stödjer sionisterna? Det tror inte jag. Och jag trodde definitivt inte att NOFX bashade judar, bara såna judar som beter sig som as. Det finns rätt gott om såna, som tar på sig offerrollen för att undslippa kritik. Som Israels terroristregering till exempel. Och nej, jag tror inte för en sekund att han skriver det själv. Jag har själv fått hotmail, brev och anonyma samtal nattetid från både dina polare, nazister, sverigedemokraternas husnegrer, ärrare och andra.



För övrigt skiter väl jag fullkomligt i vad Jinge möjligtvis har gjort och inte gjort. "Googla så får du se". Ja för Google och internet erbjuder ju sanningen... Doh!



Lina: helt uppenbart är åtminstone en beredd så det är en för mycket. Lägg ner gymnasieretoriken nu, det funkar inte på mig. Jag har inte "hittat" definitionen, jag har kommit fram till den helt på egen hand. Era två ismer (sionismen och nazismen) är väldigt lika, så det var inte svårt. Båda innehåller hjältedyrkan, upphöjande av dimmiga myter till sanning, symbolism, åsikten att ett folk är utvalt till heligt. Den ena baserar det på "livsduglighet", den andra på gamla påhitt i frastorra skriftrullar som skrevs av förmodligen ytterst påverkade män i en fjärran forntid. Båda är expansiva och vill skapa storriken för att det heliga folket ska få livsrum och avlivar och fördriver de folk som bebor marken som de dimmiga myterna gör till deras.



Sionismen är en vidrig soppa, precis som stalinismen och nazismen.

2008-07-20 @ 15:02:32
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Lina

"Och jag trodde definitivt inte att NOFX bashade judar, bara såna judar som beter sig som as."



Men snälla Nicklas. NOFX bashade inte "judar som beter sig som as" utan de skrev en låt som handlar om judehatares tro om hurdant judar tänker. Kul att du trodde att det verkligen handlade om vissa judar.



JIPF och B'tselem är ju sionistiska organisationer. Består de av en hoper nazister? Är Amos Oz, uttalad sionist, också det?



"Era två ismer (sionismen och nazismen) är väldigt lika"



Förlåt? Tror du jag är sionist? Jag är inte ens judinna. Märkligt att du tror att endast en "sionist"/jude skulle kunna skriva som jag. Intressant.

2008-07-20 @ 19:14:27
Postat av: Hampus Eckerman

Låten beskriver ganska bra den verklighet som författaren Yossi Klein Halevi beskriver i boken "Memoirs of a Jewish Extremist". Där skriver han om hur de planterar bomber på den sovjetiska ambassaden, attackerar både gojer och sina egna på gatorna och beväpnar sig för att bilda en armé.



En riktig knäppgök alltså, tillhörande Jewish Defense League. Om det var någon som bashade så var det snarare de.

2008-07-20 @ 19:24:38
URL: http://motbilder.se
Postat av: Magnus Lindberg

Nicklas,

Du är i sanning en mästare av halmgubbar. Man kan åtminstone ha roligt åt din världsuppfattning, trygg i förvissningen att även du kommer att A) Mogna och bli normal i huvudet eller B) Sluta som Jinge, en sur gammal kommunistgubbe i en betongförort.

2008-07-20 @ 19:28:56
URL: http://al-hamatzav.org
Postat av: Lina

Hampus, låten handlar om judehatares stereotypa bild av judar. Vart kom Klein Halevi in bilden? Här diskuteras "svenska sionister", som Nicklas beskriver som människor som bland annat är beredda att mörda människor som kritiserar dem. Är han månne ens medveten om att de flesta judiska organisationer i världen betraktar sig som sionistiska? Att även de flesta judiska fredsrörelser är det?



I JIPF-bladet 2 2005 skriver Julianna Weiss om vikten att kunna känna igen när kritik mot sionismen sker som täckmantel för antisemitiska uttryck.

2008-07-20 @ 19:39:14
Postat av: Lina

"Tror du att alla judar stödjer sionisterna?"



Oh my fucking god! Skit samma, du har ju inte alla skruvar i huvudet. Tips: Lär känna en jude eller två. Varför inte gå på Chabads sabbatstillställning.

2008-07-20 @ 19:42:30
Postat av: Lina

Glöm det senare förslaget förresten, dit skulle du väl aldrig våga dig. De kanske äter upp dig...

2008-07-20 @ 19:54:37
Postat av: nicklas eriksson

Jaja, det är klart Lina, du måste ju ha ett tungt tolkningsföreträde.



Sionism är fred lika mycket som nazism är det. För övrigt: en förolämpning till så är det rött kort på dig eller alla jag misstänker är du, begrips? Jag tar ingen skit från sjuttonåringar.



Magnus: om "mogna" innebär att blunda för en samling dårars med härskarrasambitioner tysta folkmord så slutar jag gärna som en grinig kommunist i en förort. Glad åt att kunna glädja.

2008-07-20 @ 19:56:52
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: nicklas eriksson

Lina: varför skulle inte en ickejude kunna vara sionist? Fredrick Federley visar ju med all önskvärd tydlighet att det går. Jackie Arklöv är ju nasse, så det funkar även på det viset...

2008-07-20 @ 19:58:04
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: nicklas eriksson

Och en sista sak: all organiserad religion ska ner i samma toalett, oavsett vilken det är och är inget jag stödjer med min närvaro.

2008-07-20 @ 20:02:40
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Lina

"Lina: varför skulle inte en ickejude kunna vara sionist?"



Tja, du beskrev sionism som "en som tycker det vara heligare att vara jude än något annat och dessutom känner att han/hon skulle kunna hota/skada/döda de som kritiserar en."



Tycker du Federley stämmer in med din egen definition?



Tycker du ex. Amos Oz stämmer in med den?

2008-07-20 @ 20:58:57
Postat av: nicklas eriksson

Vem, ursäkta franskan, FAN är Amos Oz?



"Tja, du beskrev sionism som "en som tycker det vara heligare att vara jude än något annat och dessutom känner att han/hon skulle kunna hota/skada/döda de som kritiserar en."



Skulle inte en ickejude kunna känna så? Vilken grav underskattning av det mänskliga psyket.



"Tycker du Federley stämmer in med din egen definition?"



Ja. Han skänker pengar till den israeliska dödsmaskinen. Han betalar för morden på de som skjuts vid vägspärrar, "råkar ut för olyckor" i fängelser och svälter ihjäl eller dör av sjukdomar i Gaza men föredrar att inte ta i skiten själv. Något som faktiskt gör honom mer föraktansvärd än den som trycker på avtryckaren.

2008-07-20 @ 22:11:16
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: nicklas eriksson

Det hade vi inget svar på nej...

2008-07-20 @ 23:10:04
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Hampus Eckerman

Lina, då måste de kännas skönt att den stereotypa bilden av judar inte stämmer utan att det verkligen finns judar som beter sig som låten beskriver? Då fick ju judehatarna fel igen. Rekommdenderar därför igen Yossi Klein Halevis bok.



JIPF har givetvis också kritiserat det lättviktiga sätt med vilka Israelfundamentalisterna anklagar israelkritiker för antisemitism. Dror Feiler har sagt mycket bra om detta. Är du själv medlem? De ska du ha stöd för i så fall, det kostar att ligga emot resten av fanatikerna.

2008-07-21 @ 08:15:32
URL: http://motbilder.se
Postat av: Lina

"Ja. Han skänker pengar till den israeliska dödsmaskinen."



Han skänkte alltså pengar till en förening för skadade soldater. Med detta vill du få det till att Federley är en som tycker att det är heligare än något annat att vara jude, och är beredd att hota och mörda folk som kritiserar judar? Är inte det grovt förtal?



Hampus! Då är det alltså okej att skriva en hatlåt mot muslimer och försvara den med "men det finns ju några muslimer som beter sig så!"? Usch och fy för sån rasism! Du borde skämmas!



"Är du själv medlem?"



Nej, föreningen heter "judar för en israelisk-palestinsk fred", och jag är fortfarande inte judinna.

2008-07-21 @ 20:57:58
Postat av: nicklas eriksson

"Han skänkte alltså pengar till en förening för skadade soldater. "



Efterhandskonstruktionsvarning! Efterhandskonstruktionsvarning!



"Är inte det grovt förtal? "



Möjligt. Han får väl anmäla mig om han känner för det. Blir fjärde gången i så fall, och jag tror inte åklagaren tar upp det mer än de övriga tre. Jag har inga positioner att försvara och att få stå upp och erkänna "Ja jag har kallat Federley sionist och jämställt honom med en nazist. Ge mig mina böter så jag får gå härifrån" i rätten vore underbart!



Ärligt talat, Lina, skärp till dig nu. Det verkar som om du borde göra lite andningsövningar. Jag märker också att du inte angriper min grundtes och inte kommenterar sidan 133 på text-TV. "Jag är inte sionist- Lina", lägg ner det värsta raljerandet nu.

2008-07-21 @ 22:12:28
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Hampus Eckerman

Men då är du naturligtvis med i Palestinagrupperna, Lina!



Annars är det märkligt att du nu plötsligt påstår att det skulle vara en hatlåt. Magnus Lindberg har ju tydligt konstaterat att det var två judar själva som skrivit den och du själv har ju sagt att den vill motverka stereotyper.



Varför vill du plötsligt kalla den en hatlåt? Vad fick dig att ändra mening?

2008-07-22 @ 10:30:07
URL: http://motbilder.se
Postat av: Lina

"Annars är det märkligt att du nu plötsligt påstår att det skulle vara en hatlåt."



När i hela friden har jag kallat den "hatlåt"??



Ska jag ända min föregående mening till "då är det okej att skriva en låt som går ut på att satiriskt beskriva islamofobers syn på muslimer och kalla den sann eftersom det faktiskt finns ett fåtal som lever upp till den"? Jag tycker fortfarande att det är ett avskyvärt rasistiskt tänkande! Såna som du borde skämmas!



"Men då är du naturligtvis med i palestinagrupperna, Lina!"



Nej, Hampus, det är jag inte. Brukar däremot köpa deras varor och stödjer deras verksamhet. Kan mycket väl tänka mig att bli medlem.



"Jag märker också att du inte angriper min grundtes och inte kommenterar sidan 133 på text-TV."



Kort sagt: Jag känner många judar, varav alla kallar sig sionister och stödjer en fredlig tvåstatslösning med förmodad efterkommande naturlig federation mellan ett Israel och ett Palestina, en lösning som även jag tycker låter lysande och pragmatisk nog att stödja. Jag vidhåller vid att det är ryyysligt kontraproduktivt att kalla den enorma sionistiska rörelsen "nazistiskt". Hjälper inte ett dugg. Eller?



Händelserna på 133? Killen som fick en gummikula skjuten på sig? Ja, det är ett brott, men kan knappast räknas som något bevis för din tes. Dessutom hör händelsen till en större utredning och vad mannen som sköts gjort sig skyldig till filmades ej. Antalet krigsbrott mot civila är relativt lågt i denna konflikt om man jämför med andra - se på t.ex. Kongo-Kinshasa där uppemot 80 % av alla flickor och kvinnor blivit våldtagna i vissa områden. Och vem bryr sig om det? Jo, inte en jävel.

2008-07-22 @ 13:38:17
Postat av: Hampus Eckerman

Du kallade den för en hatlåt i ditt inlägg från 20:57:58.



Annars är jag fascinerad av att du anser att Israel bäst jämförs med diktaturen Kongo-Kinshasa. Det räcker uppenbarligen för dig att landet tävlar om att inte vara värst i världen när det gäller krigsförbrytelser.

2008-07-22 @ 13:59:01
URL: http://motbilder.se
Postat av: Lina

Hampus, jag kan inte nånstans i det inlägget se att jag beskrivit Nofx låt som hatlåt. Kan du citera exakt var jag ska ha skrivit det?



Håller du med om att det är jävligt rasistiskt att kommentera en låt som driver med islamofobers åsikter om muslimer som "sann" för att det bevisligen finns ett antal muslimer som tycker och beter sig just så?



"Annars är jag fascinerad av att du anser att Israel bäst jämförs med diktaturen Kongo-Kinshasa."



Det har jag inte gjort. Du verkar gilla att hitta på saker och påstå att jag skrivit det.



"Det räcker uppenbarligen för dig att landet tävlar om att inte vara värst i världen när det gäller krigsförbrytelser."



Jag tycker att det är de värsta krigsförbrytelserna som ska uppmärksammas mest och bekämpas hårdast, ja. Är det en konstig åsikt eller?

2008-07-22 @ 14:05:00
Postat av: Hampus Eckerman

Vad jag förstår menar du att det är en hatlåt för att den skulle ha beskrivits som sann. Vad jag förstår är du den enda som dragit en sådan slutsats.



Ja, det är en konstig åsikt att vilja undertrycka kritik mot en apartheidstat bara för att den inte råkar stå för världens just nu värsta krigsförbrytelser. Jag antar att du är emot kritik mot Burma, Guantanamo-basen och Kina också.

2008-07-22 @ 19:55:39
URL: http://motbilder.se
Postat av: Lina

"Ja, det är en konstig åsikt att vilja undertrycka kritik mot en apartheidstat bara för att den inte råkar stå för världens just nu värsta krigsförbrytelser."



Och när har jag påstått att Israel inte ska kritiseras för den politik de för mot palestinierna? Detta är minst tredje gången du tillskriver mig en åsikt jag inte har.



"Jag antar att du är emot kritik mot Burma, Guantanamo-basen och Kina också."



Självklart inte. Länder som begår förbrytelser och övergrepp ska kritiseras. Problemet är att många regimer kan förtrycka sitt folk, och människor kan lida utan att det märks alls. I Kongo är problemet gigantiskt.



"Vad jag förstår menar du att det är en hatlåt för att den skulle ha beskrivits som sann."



Värst vad du kämpar för att undvika den direkta fråga jag ställt till dig upprepade gånger. Jag har som sagt aldrig beskrivit Noxfs låt som hatlåt, utan påpekat att den är en satir av antisemiters åsikter om judar. Kan du svara på frågan? Tycker du det är rasism att peka på en låt som parodiserar ex. rasisters syn på invandrare och kalla den sann eftersom det faktiskt finns invandrare som tänker och beter sig som de i satiren? Eller gäller detta bara när låten handlar om judar? Vad säger det isåfall om människor som du?

2008-07-22 @ 20:06:01
Postat av: nicklas eriksson

"Jag känner många judar, varav alla kallar sig sionister och stödjer en fredlig tvåstatslösning med förmodad efterkommande naturlig federation mellan ett Israel och ett Palestina, en lösning som även jag tycker låter lysande och pragmatisk nog att stödja."



Och jag vet nazister som aldrig slagit någon i hela sitt liv och aldrig förespråkat utrotning. De är nazister i vilket fall.



Du är i alla fall väldigt duktig på att verka ha åsikter som du "inte har".

2008-07-22 @ 20:43:09
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Lina

"Du är i alla fall väldigt duktig på att verka ha åsikter som du "inte har".



Nicklas, du är uppenbarligen en människa som bär på många fördomar om människor som inte håller med dig. Det är tråkigt.



"Och jag vet nazister som aldrig slagit någon i hela sitt liv och aldrig förespråkat utrotning. De är nazister i vilket fall."



Visst, majoriteten av världens judar är nazister. Vad är nu vunnet? Vad ska göras för att få fred om alla har den grundinställningen? Vilken israel/sionist/jude lyssnar på någon med den grundinställningen?

2008-07-22 @ 21:54:49
Postat av: Hampus Eckerman

Tack för förklaringen att Israel ska kritiseras för sina krigsförbryteler, sin rasistiska politik, sina grova människorättsbrott.



Då är vi helt överens om att de som vill försvara Israel är fundamentalistiska tokstollar som tycker det är ok att vara för ett land bara för att det inte råkar vara det absolut värsta i världen.



Och vi är helt överens i att vara emot sionister som Amos Oz och att vara för B'Tselem som kritiserat Israel för dess systematiska krigsförbrytelser och brott mot de mänskliga rättigheterna.



Alldeles utmärkt således. Ser fram mot en kommentar där du ger uttryck för dena kritik på ett rakt och tydligt sätt.



Ha det gott!

2008-07-22 @ 23:21:32
URL: http://motbilder.se
Postat av: Lina

"Tack för förklaringen att Israel ska kritiseras för sina krigsförbryteler, sin rasistiska politik, sina grova människorättsbrott. "



Är du förvånad av att jag tycker det, eller? Både du och Nicklas har fruktansvärda fördomar mot människor som inte helt håller med er!



"Då är vi helt överens om att de som vill försvara Israel är fundamentalistiska tokstollar som tycker det är ok att vara för ett land bara för att det inte råkar vara det absolut värsta i världen. "



Nej, alla som vill försvara Israel är inte fundamentala tokstollar. Det är JÄVLIGT långt mellan att tycka att staten Israel ska kritiseras för sin politik och att avskriva alla som försvarar staten som fundamentala tokstollar. Men du ser tydligen världen i svart-vitt, så det kanske är så du verligen tycker. Då är det du som är en skrämmande fundamentalist.







Hampus - då du upprepade gånger fått möjlighet att försvara din olämpliga kommentar om Noxfs låt tänker jag nu bara avfärda den som grovt antisemitisk. Tråkigt att såna åsikter ska få florera bland människor som påstår att de "bara vill kritisera Israel som stat".

2008-07-23 @ 11:37:40
Postat av: Hampus Eckerman

Nu ska vi se. Du anser att Nofxs låt är grovt antisemitisk därför att det i New York funnits judar som betett sig som den beskriver. Och du är därför mot dessa judiska extremisters åsikter och tycker att de inte ska få florera?



Eller är du för dessa judiska extremister och tycker att deras åsikter skall få florera?



Jag förstår inte vart du vill komma, annat än att du möjligtvis är antisemitisk nog att vilja klumpa ihop alla judar med den sionist som skrivit boken "Memoirs of a Jewish Extremist". Jag vill dock återigen rekommendera boken.

2008-07-23 @ 15:05:08
URL: http://motbilder.se
Postat av: korrektionsministern

Fat Mike från NOFX skrev låten när han en dag såg ett gäng judiska barn runt 12år med snaggade huvuden påväg till hebreiskaskolan. Han lekte med tanken hur det skulle vara om barnen startade ett skinheadgäng och anammade den engelska skinheadkulturen.



Så, mystery solved.

2008-07-23 @ 15:18:41
Postat av: nicklas eriksson

"Det är tråkigt. "



Det tycker inte jag. För det allra mesta finner jag dem besannade. I de fall jag inte gör det ändrar jag uppfattning.



"Visst, majoriteten av världens judar är nazister. "



Du sade det, inte jag. Jag säger att sionismen och nazismen är två sidor av samma mynt.



"Vad är nu vunnet? Vad ska göras för att få fred om alla har den grundinställningen?"



Ta bort namnet "Israel" till att börja med. Hade de aldrig givit staten det namnet hade inte ens hälften av bråken uppkommit. Se till att Israel slutar med sin rasistiska politik och att trakassera araberna (både palestinierna och de israeliska araberna). Se till att de palestiner som får riskera sina liv för att ta sig till sina arbeten (klättra under motorvägsbroar t.ex) får komma till dem. Ju fler som arbetar, desto mindre tid till bråk. Ju fler som arbetar, desto mindre intresse för religiösa extremister och ju färre sådana, desto större odds att kvinnor kommer i arbete de med. Större och större skatteintäkter, mer att bygga ett riktigt samhälle för. Utforma politiken på extrem jämlikhet.

Och till sist: antingen en enda stat utan namnet Israel eller en fullt jämlik tvåstatslösning där ingen hotar den andre. Men för det måste den rasistiska sionismen bort. Och gärna såväl islam som judendomen samtidigt så att alla vidskepliga religiösa doktriner försvinner.



2008-07-23 @ 18:45:38
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: nicklas eriksson

De chassidiska judarna i Williamsburgh i New York tycker jag är roliga. De erkänner inte Israel eftersom det inte är skapat av Gud utan av människor=) där ser man hur långt det kan gå när folk får sitta för länge med näsan i en dammig skriftrulle...

2008-07-23 @ 18:47:52
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0