Grannar man vill ha men helst skulle slippa...



På turné i sommar

Enligt
DN åker den så kallade Stureplansgruppen ut på "sommarturné" i landet. Dock bara till bratäcklens små lekplatser som Visby, Båstad och nu även till Göteborg. Det drabbar ju i och för sig inte mig eftersom jag inte rör mig på Avenyn efter klockan åtta på kvällen mer än vad jag är absolut tvungen till, det vill säga aldrig.

Jag måste säga att jag ärligt tycker synd om lokalbefolkningen i Båstad och Visby när de brunkrämade, foundationladdade och fläskkotlettkammade små överklasskräken sladdar in med farsans porsche och en kopia av Blondinbella under armen. De är ekonomiskt beroende av de här gästerna från Schlaraffenland som uppför sig som idioter (jodå, jag ha sett dem i Grebbestad, Lysekil och  Fjällbacka och deras norska motsvarigheter i norra Bohuslän) hela nätterna igenom i de små byarna så de kan inte bara bomma igen.  

Och ett par gånger har jag varit med om, under fackets sommarturné, att pissura bohuslänska företagare som annars hatar facket över allt annat plötsligt har öppnat upp sig och berättat för oss hur gärna han skulle stänga över sommaren och bara åka ut med båten och inte komma tillbaka förrän Norge- och stockholmsplågan var över för säsongen men att han inte hade något val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0