Comedia Regeringus!

  Mycket har roat mig på sista tiden, men få saker har roat mig så mycket som att höra Fredrik "Försörjd" Reinfeldt i partiledardebatten i P1 idag.

  När han debatterar med Mona Sahlin(s) låter han som om en skolpojke som när som helst ska börja gråta och upprepar sig ideligen. Ja han darrar till och med på rösten ibland!

  När han debatterar med Lars Ohly(v) blir det uppenbart att Sverige och landets befolkning hade mått mycket bättre av att slippa Reinfeldt som statsminister. Hade han istället fått uppträda med Stockholm Live-gänget hade hans talanger kommit dit de hör hemma, för han KAN vara rolig. Tyvärr inte utan att ha skrattarna i ryggen och inte utan att kränka andra. Men det säger ju det mesta, Reinfeldt är en mobbare, det är klart. Han är ju moderat.

  När han debatterar med Maria Wetterstrand(mp) gör han det roligaste dittills. De pratar om Förbifart Stockholm (vilket i sig såklart är en bra idé, vem vill inte fara förbi det helvetet så fort som möjligt?) och då, kommer Reinfeldt med den största foten i munnen: han är så dum att han börjar prata om hur många statliga miljarder det fattas för att färdigställa Förbifart Stockholm och hur illa det är att de inte finns.

Fast karlfan stod och berömde sig själv för 67 miljarder kronor i skattesänkningar bara för tre minuter sedan!

Moderater, konsekventa? Nej men snart avpolleterade.

Kommentarer
Postat av: livelev

Skinheads - no more!

2008-01-16 @ 10:35:18
URL: http://blogg.passagen.se/livelev
Postat av: nicklas eriksson

Jag fattar vad du menar men just den formuleringen gör mig lite olycklig eftersom jag är skinhead själv:)

http://arbetarperspektiv.blogg.se/1187949081_is_this_england.html#comment

2008-01-16 @ 16:25:31
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0