Klarics klart konstiga konstateranden.

Nyss, för en minut sedan, hittade jag detta inlägg på Rakryggad som drivs av Weine Berg. Det är skrivet av Dragan Klaric från Helsingborg som blev så förtretad av att jag anser att han är en husneger, ni minns. Några dagar senare ringde den nervösa fjollan som "tyckte att jag skulle passa mig". Ja, det har nog inte Klaric med att göra i alla fall.

Anyway, han har
polisanmält Svenska FN-förbundet sedan de gick ut med att de ville att rasistiska organisationer skulle förbjudas. Jag håller med Klaric om att det inte är en bra idé att göra det, det kan minnesgoda läsare säkert erinra sig, men att Klaric väljer att agera på det här viset väcker en liten fundering.

Sverigedemokraterna har ju i många år nu hävdat att de inte är en rasistisk organisation, så jag undrar varför han blir så spotsk för att FN-förbundet kommer med en dålig idé? Vet man med sig att man inte är en sådan organisation så vet man väl? Eller? Vet Klaric något som jag inte vet här?

Uppenbarligen är
Klaric rädd för sitt partis framtid. Notera även lustifikationen att han kallar sig "troende sverigedemokrat". Det är kanske det som är meningen med deras patetiska kamp mot moskébyggen, att ersätta dem med ett annat intoleransens tempel, med Dragan som överstepräst?

Såhär ser inlägget i Rakryggads kommentarsfält ut alltså:


"går tidigt på morgonen skickade jag in en polisanmälan mot Svenska FN förbundet! Jag anser att Svenska FN förbundet med sin skrivelse kränker, förolämpar och kränker mina mänskliga rättigheter! Jag har också spridit en mall som jag vet att många också har inlämnat till polisen! Jag tycker att nog får vara nog, jag som troende Sverigedemokrat ska inte behöva acceptera anklagelser och falska påståenden om att jag som medlem skulle vara rasist med nazistisk bakgrund! Jag vet att det inkommit väldigt många anmälningar till polisen i Stockholm och anmälningarna rullar in på löpande band! Ju fler vi är som anmäler desto starkare blir vi och då kan inte polis samt åklagare negligera oss! För mer info om polisanmälan och om man själv vill anmäla och vill ha en färdigskriven mall kontakta mig på [email protected].

Med vänliga hälsningar
Dragan Klaric
http://www.klaric.se/blogg/"


Det här inlägget är pingat med Intressant.se

Kommentarer
Postat av: Fredrich Legnemark

Troende sverigedemokrat? Ja jäklar, skiten är en religion.

2008-08-17 @ 18:38:59
URL: http://fredrich.vansterboras.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja, ett opium för folket;)

2008-08-17 @ 18:50:00
Postat av: Luke Bloom

Kommer man från ett område som har haft mindre demokrati än här hemma, kanske man reagerar tidigare när någon försöka minska på de demokratiska spelreglerna.

2008-08-17 @ 20:04:24
URL: http://lukebloom.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja det är möjligt. Eller också vet man innerst inne att man tillhör ett rasistiskt parti och reagerar därför ryggradsmässigt?

2008-08-17 @ 20:38:39
Postat av: Johannes

Haha herregud. Har aldrig förstått mig på Dragan riktigt, han är invandrare men är med i ett parti som inte gillar invandrare. Alltså så är han imot sig själv och invandrare likt honom som söker skydd här i Sverige gissar jag? Fan, kanske bara jag som tycker den ekvationen är en aning konstig och svår förstålig. Detta var dessutom en aning OT, du får ursäkta mig.

2008-08-18 @ 00:59:14
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Nicklas Eriksson

Nja, jag har för mig att Dragan gör rätt stort nummer av att hans far var arbetskraftinvandrare och inte någon smutsig båtflykting. Det där har jag sett förr, främst med barn till just jugoslaviska arbetskraftsinvandrare. "Våra farsor jobbade minsann för sig!" liksom. Gör mig lika förbannad varje gång. Men du har rätt i att han är med i ett parti som är emot invandrare, även om de säger att de bara är emot kulturer, för inga människor, inga kulturer, eller hur?



Dragan VET innerst inne att han har svikit sina landsmän som inte är rasister och därför regerade han så starkt på att jag kallade honom husneger. För som Malcolm X sade: "husnegern vill så gärna vara uppe i huset, där den vite mannen bor än ute på fälten att han identifierar sig så mycket med ägaren att han till slut går helt upp i denne. Om ägaren är sjuk säger husnegern: "Hur står det till master? Är vi sjuka idag?".



Äcklande.

2008-08-18 @ 05:24:13
Postat av: Johannes

Nicklas// Okok då förstår jag.

2008-08-18 @ 08:59:34
URL: http://hannes2.blogg.se/
Postat av: Ohyra

Jag älskar deras kultursnack... Samma grej som med konspirationsnazisterna - dom har släppt hela judeprylen för att istället döpa om det till NWO och inkludera judarna i den. Genom att byta namnet på en pryl ändrar man tydligen dess innehåll med.

2008-08-18 @ 18:25:14
URL: http://ohyra.blogspot.com
Postat av: Nicklas Eriksson

Ja jag har sett det där. Det är samma skit där med.

2008-08-18 @ 19:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0