Apoteket kan ta dig till nya höjder!

HBT-sossen rapporterar att Apotekets försäljning av sexleksaker går lysande. Ja, vem hade väntat sig annat? Folk litar på Apoteket, och deras svenne coconut-sortiment som inte är för extremt på något vis attraherar nog mer än en sån här grej på 7.75 tum som jag tror bara har ett begränsat antal intressenter.

Skönt att de
pengarna går in i statskassan (även om den ju bara ska användas till att betala av på statsskulden enligt vår inkompetenta regering) istället för i privatägda multinationella sexkonglomerat.

Något jag tycker är kass däremot är att Apoteket inte säljer sexleksaker som riktar sig till män. "Vi har inte hittat saker av tillräckligt bra kvalitet" säger ansvariga på Apoteket, men det tror jag är bull. Det finns bra grejer men jag tror att licensavtalet för att få sälja dem kostade för mycket helt enkelt.

Det är också lustigt hur olika folk reagerar på sexleksaker för män respektive kvinnor och deras användning. Den tjej som inte har en rabbit i sänglådan anses väl nästan lite knepig nuförtiden, men om en grabb har en laddning Miss Softies blir han i princip stämplad som sexförbrytare. Dåligt.


Det här inlägget är pingat med Intressant.se

Kommentarer
Postat av: Calle Bergström

Borde inte en stat ha viktigare saker att göra än att sälja sexleksaker? Typ skydda sina medborgare mot brott? Kanske se till så att skattpengarna används effektivt inte på bisarra saker som hemslöjdsnämnder?



Och varför är det bättre att staten tjänar pengar på sådant här än att privata företag gör det? Vem vet, de här sexleksakspengarna kanske går kommer medfinansiera FRAs inköp av dekrypteringsdatorer?

2008-08-17 @ 17:57:08
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo det tycker man ju egentligen, men nu är det ju ett statligt ägt bolag och inte staten själv. Som tur är eftersom jag knappast tror att Reinfeldt eller Mona Sahlin knappast skulle sälja sådär jättemånga, ha ha!



Anledningen till att jag tycker det är att en hel del företag som säljer sexleksaker dels har skumma anknytningar och dels att deras prylar ofta tillverkas i sweatshops och innehåller många giftiga ämnen. Det gör inte Apotekets. Nä, såklart vill jag inte att mina skattepengar ska finansiera något som försvarsmakten har för mig, men å andra sidan vill jag inte att de ska finansiera en enda riksdagslön heller. Svårt, för jag har inget val.

2008-08-17 @ 18:48:29
Postat av: Calle

Men en stat som tycker att 10 poliser till ett område större än England är lagom borde inte lägga ned någon energi överhuvdtaget på sexleksaker.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3117552.ab

2008-08-18 @ 06:49:01
Postat av: Gustav

Jag misstänker att de myndigheter som hanterar polisen i Sverige näppeligen kontrollerar utbudet av sexleksaker på Apoteket.



Man kan argumentera för att staten inte skall driva bolag rent generellt - det skriver jag under på - men det är nog inte så att Apotekets drift konkurrerar särskilt krafigt med intresset att anställa fler poliser. Jag tror inte att det är läkemedelssubventioner som vägs direkt mot fler poliser i Norrland, precis. Det är inte samma personer som fördelar pengarna och troligen inte samma pott pengar heller.



Jag måste som liberal säga att det här inte precis är ett jätteproblem för byggandet av ett friare samhälle, staten håller på med en hel del betydligt mer kostsamma och dummare grejer, som man kan angripa i första hand ;)

2008-08-18 @ 11:39:10
Postat av: Nicklas Eriksson

Gustav, säg inte det! De kanske utbyter tips om hur handfängsel ska sitta? ;)



2008-08-18 @ 19:25:17
Postat av: Gustav

Hmm... kan stämma. :)

2008-08-21 @ 16:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0