Askimsbor känner hotet?

image26


He he!


Jag hittar detta på GP.se.

Ett gäng irländska asfaltskojare (tänk Brad Pitt i sin roll i "Snatch" så kallade pikeys, "tattare på svenska) har tydligen tagit sig hit i år igen. Vem som nu kan vara så in i helvete dum att man beställer tjänster av de här klåparna som trots att de både beter sig uselt (de var hemma hos mig och min exfru också, men det var nog inte läge att bli otrevlig mot just mig. Dekalen från ett visst MC-gäng som jag hittat (ja!) vid dörren var effektiv, jag lovar..) och utför ett jobb som en blind kunde göra bättre, vet jag inte, men tydligen drar de in tillräckligt för att det ska löna sig att komma hit igen.

Nu har de slagit läger på parkeringen(!) vid Askims camping och askimsborna känner en som jag tror, berättigad oro. Det rör sig inte om vanliga schyssta irländska yrkesmän, då hade de inte behövt åka runt och knacka dörr för att få jobb och de hade inte haft med sina familjer heller. Nej, det här är skojare ut i fingerspetsarna.

Men det
roliga är att just askimsborna påstår att de här filurerna arbetar svart!!! Ja det gör de garanterat, men det kommer ju ur rätt käft om man säger så... I Askim bor gräddan av Göteborgs fiiiina familjer, och de som inte har svarta pengar, svart hembiträde eller affärer på något vis kan ju vara förste man att slänga stenen på de irländska tattarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0