Göran Persson, världens girigaste man?

Göran Persson, socialdemokraternas förre partiledare och mannen som röjde vägen för mister Aubergine och de "nya moderaterna" har  visat att han ännu kan överraska! Nu tar han girigheten till nya höjder när han får fullt avgångsvederlag som statsråd och samtidigt har stora inkomster som motivationstalare eller vad fan hans lekstugejobb nu kallas för den där borgerliga jävla PR-byrån. Bra att grabben har ett jobb liksom...

Ärligt talat, Göran Persson, jag tror inte att något i historien har skadat partiet lika mycket som du har lyckats med. Du är ta mig fan helt sanslös. Du har nästan helt lyckats få folk att förknippa SAP med pamperier, herrgårdar och härskartekniker! Du har baktalat dina egna statsråd, du har varit oförskämd mot opposition och allierade och du har placerat dina kritiker på andra sidan jorden (Margot Wallström, Margareta Winberg, två kloka kvinnor under vilka socialdemokraterna garanterat inte förlorat 2006 års val).

Du har en
generaldirektö som tjänar ännu mer än du till fru (hade du blivit kär i Anitra om hon suttit i konsumkassan?) till fru och lever gott på din jävla herrgård. Du har ett fysiskt jättelätt jobb som jag garanterat också skulle klara, jag har gedigen erfarenhet som kursledare och älskar att snacka inför publik. Men jag går varje dag till ett hårt, tungt och skitigt jobb (idag stod jag en timme på knä upp till armbågarna i avloppsklägg) och skadar mina axlar varje dag genom att skotta tunga sopor. Jag skadar mina njurar och min rygg genom att köra ofjädrad truck fort på ojämnt underlag.

Min lönehöjning blev 800 kronor i år. I månaden. Det tror jag att du har i timmen.

Jag är glad att du har avgått som partiledare, jag tror inte att du någonsin har varit socialdemokrat i hjärtat, men jag tror att det jag skulle bli ännu gladare när du lämnar partiet. Gå med i de "nya moderaterna" istället. När Reinfeldt öppnade riksmötet i år lät han nästan precis som du och det skorrar lika falskt när ni pratar om arbetarklassen och de utsatta, för det kan ni nog lika mycket om, det vill säga ingenting.

By the way,
Göran Persson, jag såg att våra grannar, norrmännen inte är så dumma som vi svenskar gärna vill göra gällande! Ditt nyliberala favoritprojekt EU ger de kalla handen ännu mer än någonsin nu. 53% nästan. Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har faktiskt fel gällande isterbukens timlön, hans timlön ligger snarare på 100 000 kr vilket är vad man får punga ut för ett föredrag.

2007-09-25 @ 22:27:34
Postat av: Nickersson

Det kunde jag väl gett mig på!

2007-09-25 @ 22:43:28
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: Alexandra

Jädrans vilket förbannat inlägg du har skrivit, men ack vad rätt du har.

2007-09-26 @ 19:51:00
URL: http://hbt-sossen.blogspot
Postat av: Nickersson

Hej Alexandra. Ja jag var rätt arg kan man påstå:)

2007-09-27 @ 18:15:22
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0