Den enda sanna glädjen också vidare

Den enda sanna glädjen är ta mig fan skadeglädjen. Nyheten att Mikael Odenberg, som för mig representerar überbilden av en sann moderat med sin isterbuk och sina hårda åsikter (han får mig att tänka på en elefanthanne i must) avgår och därigenom skapar en riktig regeringskris och ruskar om den så kallade alliansens patetiska försök till sammanhållning gjorde mig jätteglad. Hur många folkpartister och liberala moderater sitter inte och gnisslar tänderna av ilska över att behöva svälja det förhatliga vårdnadsbidraget idag? Nå, Sten Tolgfors lär ju vara betydligt mer lättledd för Fidde än den gamla elefanttjuren Odenberg.

Och i Stockholm skulle den så kallade alliansen ryka om det vore val idag. Något säger mig att inte bara den färskpressade grapefruktjuicen som överklassparet Reinfeldts avdragsgilla hembiträde pressat åt rikets statsminister och rikets arty farty första dam bidrog till den tilltagande magsurheten.

Moahahahahahaaaaaaaa!

Kommentarer
Postat av: Peter

Fan vilken skön blogg! :)

2007-09-06 @ 09:01:41
Postat av: Nickersson

Tack Peter!

2007-09-06 @ 09:04:26
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0