Nya medlemmar rockar!

I kväll har jag varit och pratat facklig-politisk samverkan på en kurs för nya partimedlemmar! Sånt är alltid jättekul. Det är en sån kick att möta dessa entusiastiska människor som är där för att se till att den här regeringen inte blir omvald, som de sa. En sa att det var synd att det krävdes en valförlust för att han skulle ta steget fullt ut och bli medlem efter ett liv av sympatiserande och röstande.

Ja.

En sak med det här gänget som jag tycker var lite trist var att de verkade bli väldigt imponerade av att en vanlig städargrabb kan sitta i kommunfullmäktige och olika nämnder. Inte bra om vanliga människor börjar tro att politik är för proffs! Då har liberalerna lyckats med ännu en av sakerna på sin dolda agenda.

Det var sex nya medlemmar som fick sig en duvning i arbetarrörelsens historia och så hade vi lite allmänna samtal kring facket. Så otroligt inspirerande! Och om ni tycker att sex stycken låter lite kan jag berätta att det här var hos en (1) av Göteborgs kanske 200 (s)-föreningar som nästan alla kör studiecirklar just nu. En del har fler, en del har färre. Men jag kan lova att om alla har lika skoj på sina som vi hade på våran kan jag garantera inte bara att Reinfeldt åker 2010 utan också att borgarkolonnen inte får en chans igen förrän nästa generation som inte upplevt helvetet de ställer till kommer upp och tror att blått är lite roligare. I vanliga fall tycker jag att de löjliga klämkäckheter som partidistriktet slänger ur sig bara är pinsamma men det har de faktiskt rätt i: roligast vinner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0