Dags nu: Lägg ner SSU!

När man läser sånt här http://www.expressen.se/nyheter/1.863411/rum-fick-saneras så känner man bara en sak som städare: avsky. Nej en till! Förakt också. Förakt för att en människa kan sjunka så lågt att han gör så mot en annan människa, men också för att det är SSU-ungdom som gjort det! Nej fy för i hela heta helvete säger jag! Vad sysslar ni med i SSU egentligen? Det verkar bara bli värre o värre!

Jag lämnade med ålderns rätt, men också för att jag inte villa slicka röv på "rätt" personer och för högervridningen inom förbundet.

Lägg ner SSU!
Ta verkligen bort skräpet! Som det är nu verkar det inte ha något berättigande. Starta sedan om det igen, utan några arvoderade ordföranden, styrelser och ombudsmän utan låt det ta tid, låt folk göra saker själva och för de pengar de kan samla in. Inga tal från Ingvar Carlsson, Thage G Pettersson och såna om "SSU-förbundets gamal ärevördiga historia" och sånt mög. Historian var igår och vi måste framåt. Lägger det SSU som finns nu ner och släpper fram något annat kan det bara bli bättre. Då kanske det kan gå åt rätt håll.

Och då slipper
ni förnedringen av att förbundet går omkull för att det dör utan medlemmar eftersom ingen vill vara medlem i ett ungdomsförbund som kletar skit på väggarna på toa för en kamrat till mig att städa av!

Kommentarer
Postat av: Busan


Jag skäms också!
//Busan

2007-10-02 @ 18:29:40
Postat av: Stefan Lejonbalk

Vet inte om jag tycker att SSU bör läggas ner. Men en sak är säker, huvuden bör rulla...speciellt på ledningsnivå.

2007-10-03 @ 19:57:50
URL: http://enungsocialdemokrat.bloggagratis.se
Postat av: Nicklas Eriksson

Jo jag tror att det är dags att lägga ned. Organisationen är rutten som en gammal trästock innifrån och ut.

2007-10-04 @ 17:08:38
Postat av: Knute

Hej Nicklas!
Utanför ämnet:
du har fått kommentarer till din kommentar till
http://everykindapeople.blogspot.com/2007/10/europa-behver-fler-rondellhundar.html

2007-10-05 @ 17:07:20
URL: http://everykindapeople.blogspot.com/
Postat av: Nicklas Eriksson

Det är okej att det är off topic Knute.

2007-10-05 @ 21:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0