Svårt med andras pengar, moderaterna???

Högerkolonnen, den så kallade Alliansen, gick till val med en retorik som gav vid handen att de var tiotusen gånger mer högstående moraliskt och kompetensmässigt än de trötta korrupta socialdemokraterna.

Ha ha, det har vi ju sett hur det gick med den saken, visst hade de en poäng i att ett långt regeringsinnehav kan få en att spåra ur, men som de skällt på flygplansanvändningar och allt genom åren också går de förbannade klantarslena och gör samma sak knappt ett år senare.

Ja ja. Jag ska snacka med gubbarna på klubben i morgon, jag ska propagera för införandet av "Säg något snällt till en borgare-dagen".

De har det inte lätt just nu...

http://tv4nyheterna.se/1.208757/nyheter/2007/11/18/de_drack_vin_skattebetalarna_stod_for_notan;jsessionid=bacoXnNgGFR8peqbWzuzr

Kommentarer
Postat av: Christian Fredriksson, grovarbetare

Nä, nu får det vara nog! Alla vet ju att sossar och kommunister är fjorton gånger mer högtstående än borgare. (Jovisst, alla är lika, men vänster ÄR faktiskt mer jämlika än andra.)

Det var t ex ett jävla gnäll på grovarbetaren Bosse Ringholm när det begav sig. Så hårt som han jobbade med EU-frågorna, tycker jag att man gott kunde unna honom en tur med regeringsplanet till någon enstaka fotbollsmatch, då o då.

Jag minns med glädje hur vi skanderade i förstamajtåget -99: "Bosse o Göran ni gör det rätta, tack vare er kan vi äta oss mätta!"

Upp till kamp, kamrater, mot den borgerliga småskurna avundsjukan mot hårt slitande ombudsmäns helt legitima behov av avkoppling ibland. Ola Rask, din kamp är vår!

2007-11-19 @ 14:52:11
URL: http://terradementia.blogspot.com/
Postat av: Nicklas

Jag skrev att de inte har det lätt och här kommer bevis. Grymt, mer sånt!

Hade stollen här ovan bekymrat sig med att läsa lite i min blogg hade han vetat att jag anser att folk som Ola Rask borde få löpa gatlopp för missbruk av arbetarerörelsens resurser samt att jag tycker att standardersättning för en riksdagsledamot borde ligga på ett genomsnitt för svenska folket, samt att Göran Persson är en skam för Socialdemokraterna men det har han uppenbarligen inte gjort.

2007-11-19 @ 22:04:13
Postat av: Christian Fredriksson, grovarbetare

Käre Nicklas, du har så rätt, så rätt. Förutom i en sak. När du påstår att "ett långt regeringsinnehav kan få en att spåra ur" har du helt fel. När reaktionen slog till 1989-1991 i Östeuropa och Sovjetunionen, hade den bästa av värlar uppnåtts ? p g a regeringsinnehavet sedan 1917! När arbetarklassens avantgarde innehar makten finns det inget regeringsinnehav som kan vara "för långt". Fråga gubbarna i klubben, om du inte tror mig!

2007-11-20 @ 17:04:09
URL: http://nekulturny.blogspot.com/
Postat av: Nicklas

Fan, du gör min dag!

Det är så otroligt kul när folk bevisar att de är ute på cykeltur åt en=)

Mer! Mer!

2007-11-20 @ 17:14:03
Postat av: Christian Fredriksson, grovarbetare

Tack Nicklas, man rodnar ju nästan :-) Det är skönt att vi kan enas i samma kamp och stå sida vid sida med svällande biceps, ungefär som på en fin gammal agitprop-affisch.

2007-11-20 @ 17:33:38
URL: http://terradementia.blogspot.com/
Postat av: Nicklas

Vi enas aldrig förutom om du skulle få en för stor dos nozinan och inbilla dig hela saken.

2007-11-20 @ 21:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0