Från sår till fest - en blandad dag.

Idag hjälpte jag Camilla att flytta tillbaka till stan. Det första som hände var att hon tappade ett tungt CD-ställ i metall på sin stortå så att nageln gick av och det började störtblöda. Fick praktisera mian talanger först som cykelbud när jag fick kasta mig på hojen och försöka handla på Munkebäcks apotek som givetvis var stängt. Därifrån fick jag hoja ned till Olskroken och köpa sårtvätt, kirurgtejp, sterila kompresser och alvedon till henne. Sedan fick jag leka Florence Nightingale och lägga om tån eftersom ingen annan pallade. Herregud, vuxna karlar som blir vita som lakan i fejan av lite blod! Ibland tackar jag min uppväxt på landet i en jägarfamilj för mycket. Såret var inte djupt men i tårna löper många blodkärl och det blödde rejält.

När jag gick i mellanstadiet var jag en period engagerad i RKUF, och de övningarna kom väl till pass nu. Chockad över hur djupt de sitter kvar. Men bra.

Jaja. Sambon och jag har varit och firat hennes fars fördelsedag. Vilka underbara människor hennes (och min numera) släkt rymmer, jag tackar min lyckliga stjärna varje gång. Nu är det bed time och i morgon blir det hårdträning.
Löpning, ring fighting och styrka.  Fy fan vad kul det ska bli!!!

Kommentarer
Postat av: f

Tänk vad underbart det hade varit för din vän och alla andra om Statens apoteksmonopol inte hade funnits och det hade varit så enkelt som att cykla ner till lokalbutiken med humanare öppettider.

2007-11-26 @ 18:27:07
Postat av: Nicklas

Fast det var öppet på Olskroken.

Varför tror du att en privat butik på ödsliga Munkebäcks torg hade funnit det lönsamt att ha öppet, f?

2007-11-26 @ 19:09:36
Postat av: F

Munkebäckstorg är väl knappast så himla ödsligt. Både Kosum och ICA erbjuder bättre öppettider än vilket apotek som helst i stort sett. Vem som helst borde väl förstå att ett slopat apoteksmonopol på iallafall receptfria artiklar hade gynnat alla vanliga människor.

2007-11-27 @ 19:48:39
Postat av: Nicklas Eriksson

Eh, har du varit där en lördag förmiddag någon gång, då detta utspelade sig? Nej, jag har svårt att tro att en privat butik hade haft anledning att ha öppet.

Konsum är inte privatägt för övrigt utan ett medlemskooperativ.

2007-11-27 @ 22:36:02
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se
Postat av: F

Men är du dum på riktigt? Det är inte huruvida en privataffär i Munkebäck hade haft öppet på en lördag förmiddag (fast både ICA och Konsum har ju det)eller om den är ett kooperativ. Det handlar om att Sossarnas älskade apoteksmonopol bara missgynnar vanligt folk och att ett slopat apoteksmonopol hade ökat tillgängligheten.

2007-12-01 @ 15:17:09
Postat av: Nicklas

Du kisen, såna kommentarer undanbedes på min egen blogg annars är du historia.

Nej, "sossarnas" apoteksmonopol missgynnar inte alls vanligt folk (på vilket sätt gynnas ovanligt folk?). Apoteket är en bra grund för att testade och garanterat ofarliga läkemedel säljs till allmänheten.

2007-12-01 @ 16:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0