Sunday gloom for the borgarkolonn!

Nu skiljer det snart 20% mellan blocken. Det går inte att bortförklara med "alla regeringar har det kämpigt i början" för detta är historiskt dåligt. Ingen regering, inte ens de andra som förtjänat det, har haft såhär vansinnigt dåliga siffror.

De som tror att det beror på "åtgärderna" regeringen har genomfört räcker upp en hand nu. Nej jag tänkte väl att det inte var så många. Det tror inte jag heller. De har trots allt inte gjort mycket mer än de gick till val på och jag tror inte att de flesta väljare är idioter. De fattade nog mycket väl vad som skulle komma, och det kom ju också. Så sett är väl denna regeringen den som uppfyllt flest vallöften på kortast tid.

Nej jag tror
att det är regeringen Reinfeldts totala inkompetens, klart avslöjade tjyvaktighet och närmast totala strukturella haveri som gör att det har gått ner till nästan 20% skillnad blocken emellan. Det kan bara vara de närmast sörjande som fortfarande uppger ett parti från Borgarkolonnen när Temo eller SIFO ringer.

Inte för att jag tror att Mona Sahlin, Lars Ohly och duon Eriksson/Wetterstrand skulle sköta landet så förbannat mycket bättra, de står också för en marknadskapitalism, bara det att den är utdragen över lite längre tid i sossarnas värld. Det ska ta lite längre tid att genomföra det marknaden behöver för att må så bra som möjligt helt enkelt.

Men just nu; skit samma. Ska iväg till Freddan på förfest nu och sedan har vi julfest med jobbet. Tjoho!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0