Musikutmaning!

Jag har blivit utmanad av Chadie på www.kulturbloggen.com att lista de tolv låtar som har varit viktigast för mig under 2007. Får väl göra det då.

1: "Hurt" med Johnny Cash - världens sorgligaste och bästa sång.

2: "Worker´s song" med Dropkick Murphys. Klassamhället sammanfattat i en två och en halv minut lång punkrockdänga.

3: "Derecho de Admison" med den spanska skagruppen Ska-P. Hur nere man är än år så livar de upp!

4: "Nå skruva filoen" av Carl Michael Bellman, men framförd av Lars Winnerbäck. Att 1700-talsmusik kan hålla än idag!

5: "Working Class Hero" av John Lennon framförd av EAK. Gåshud säger jag bara!

6: "Gay Bar" av Electric Six. Stollig glad låt.

7: "A boy named Sue" av Johnny Cash om en man som övervann livets svårigheter:)

8: "En dyr affär" av Las Palmas. Skånsk rap om hur det kan gå till i de kretsar vissa av mina vänner vistas i.

9: "The Fields of Athenry" med Dropkick Murphys. En del av mitt liv inte bara 2007.

10: "What´s left of the flag" med Flogging Molly.

11: "Ace of Spades" med Motörhead. Alltid bra när man behöver ta i.

12: Reign in Blood" med Slayer. När "Ace of Spades" inte riktigt räcker till.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Både Hurt och Gay Bar har varit återkommande i min stereo den senaste tiden. Speciellt Hurt som är både sorglig och mys på samma gång.

2007-12-16 @ 09:17:01
URL: http://bloggliv.se
Postat av: Nicklas

Ja den är sanslös. Förmedlar en sån sorg och ångest att man nästan känner för att bli emo eller emu eller vad fan pandorna kallar sig nu för tiden:)

"Gay Bar" rockar bara och är en jävligt skön partylåt.

2007-12-16 @ 09:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0